„Köllő Babett elképesztően közvetlen, a szerkesztőktől kezdve a takarítókig mindenkivel vált pár szót adás előtt”
A fináléhoz érkezett a szezon egyik legnépszerűbb showműsora, a Sztárban sztár leszek!, melyben végig követtük Köllő Babettet és stylistját, Kiss Márkot a színfalak mögött. A látványos, indőnként sokkoló ruhákból eddig sem volt hiány, de a finálé is lehengerlő.
Ezeket láttad már?
Köllő Babett tudja viselni a merész showruhákat, nem riad meg egy kis polgárpukkasztástól, a felvont szemöldököktől és a kommentcunamiktól sem. A Sztárban sztár leszek! showműsor zsűrijében ülve az egyik célja Kiss Márk divattervezőnek, hogy legyen miről beszélni hétfőn.
Imádják az időutazásokat
„Ahogy már korábban említettem, ebben az évadban a Babett számára tervezett ruháinak inspirációja túlnyomó részt az öltözködéstörténet különböző korszakaiból ered. A finálé adásra is egy ilyen kor adta az inspirációt, mégpedig a 19. század túrnűr divatja. Formailag különösen izgalmasnak tartom a korszak abroncsokkal, krinolinnal vagy lószőr párnákkal 'torzított' formáit, így elsősorban ez adta az inspirációt egy olyan ruha elkészítéséhez, amely fináléadás lévén különösen indokolja azt, hogy a ruha ne csak a zsűripultban ülve, hanem a zsűri bevonulásakor, egész alakban is látványos legyen. Természetesen újragondolt verzióban készítettük el mindezt! A jellegzetes formát így, a korszakkal ellentétben most sötét, azaz a fekete tónusaihoz és annak különböző textúráihoz társítottam. Az alátámasztásokkal túlzó fenék formát 'elfordítva' helyeztem el a szoknya bal oldalára. Így az egész sziluett aszimmetrikussá vált ellentétben a korszakra jellemző mindenhol szimmetrikus fazonokkal. A taftból készült szoknyakész túlzó fodros masnis már-már túldíszített elemeit minimalizáltam, csak záró elemként helyeztem el az 'élcsavart' szoknya egyes részeire. A szoknya természetesen uszályjal végződik a korszakra jellemző drámaiságot megtartva. A klasszikus, de 'rosszul felfogott' alsó részhez, sokkal minimalistább, szögletesebb, letisztultabb formájú (gyakorlatilag garbó fazonú) felsőrészt társítottam. Ennek izgalmat és kissé futurista fűszert a fekete tükrözőmozaikok effektje adja, mely a teljes felsőtestet borítja. A koraszak elengedhetetlen kiegészítőjét is megtartottam a teljes öltözékből, mégpedig a díszes kalapot. A jellegzetesen túldíszített és tölcsér formájú kalapot azonban egy letisztultabb, félkeskeny karimájú lapos tetejű férfi fazonú kalapra cseréltem, melynek felületét szintén fekete tükrözőlapocskák borítják.” – mesélte Kiss Márk, aki már nagyban dolgozik a Next Topmodel Hungary című műsor forgatásain, mely adás áprilisban indul majd a TV2 tévécsatornán.
Milyennek képzeljük el Babettet a színfalak mögött?
Kiss Márk a szezon folyamán sosem adott nekem kitérő válaszokat, mindig, mindenre nagyon konkrétan, nem mellébeszélve válaszolt, még a kényes kérdésekre is. Éppen ezért gondoltam, hogy rajta keresztül kicsit jobban megismerhetjük Köllő Babettet, így nem csak a publikus perszónáját látjuk, hanem közelebb kerülhetünk a színésznőhöz a színfalak mögött és a barátja szemén át látva őt.
Megkérdeztem hát Kiss Márkot, hogy milyen Babett a showműsorok előtt, amikor magas az adrenalinszint, mindenki a kezdésre koncentrál és arra, hogy az este a lehető legjobban sikerüljön.
„Babett nagyon profi. Nem egy izgulós típus, így nem szokott görcsölni műsorkezdés előtt. Inkább azt látni rajta, hogy nagyon élvezi és jól érzi magát a műsorok alkalmával. Emellett nagyon alázatos és elképesztően közvetlen a stáb és az ott dolgozó emberek minden tagjával, a szerkesztőktől kezdve a takarítókig mindenkivel vált pár szót, amikor megérkezik. Mindig pontosan érkezik, vagy kicsit előbb, mint ahogyan kellene. Nagyon türelmes a forgatások és a felvételek alatt; ő mindig elsőként készül el és általában elsőként foglalja el a helyét a zsűripultban. A szereplők átalakulása alatt már nem találkozhat a csapat tagjaival műsorkezdésig; csak élőben láthatja, azonban a próbák alatt végig követi őket, és biztatja, tanítja, valamint tanácsokkal látja el őket.” – mesélte a színésznőről a stylist.
Az egyedi ruhák és a kézjegyek
Feltűnt, hogy minden egyes ruhába belenyúl, ezért megkérdeztem, hogy miért fontos neki, hogy ha lehet, minden ruhában benne legyen valami kézi munkája. „Katával minden egyes öltözéket nagyon részletesen átbeszélünk, illetve lerajzolok, hogy dolgozni tudjon. Tervezéskor, amikor megszületik a fejemben a ruha, és lerajzolom, már közben a technológiai sorrend is összeáll a fejemben, illetve mivel szabást, varrást és modellezést is tanultam, látom előre, hogy hogyan lehet majd kivitelezni, és azt, hogyan tudom a legjobban átadni a Katának. Van ilyan azonban, amikor ő mond egy újító ötletet kivitelezéshez. Nagyon fontos az anyagismeret is, hogy tudjam, mi hogyan viselkedik, és kivitelezhető-e a ruha abból az anyagból, amiből dolgozni szeretnénk. Szóval mindent részletesen átbeszélünk, de már jól ismeri a stílusomat, a formavilágomat, és rengeteg közös ruha van már mögöttünk, talán már több ezer. Gyakran fél szavakból értjük egymást, és van egy sajátos nyelv, amit egymással beszélünk. A ruhákat ő szabja és varrja, ebben a folyamatban én nem tudok részt venni az egyéb elfoglaltságok miatt, azonban a dekorációs funkciót nem tudom kiengedni a kezemből. Mindig is szerettem a kézzel készült elemeket készíteni a ruhákra (hímzés, gyöngyözés, applikációk készítése). Továbbá a kézzel készült elemek mindig értékesebbé teszik számomra a ruhát. Nem feltétlenül a vele eltöltött órák munkadíja miatt, hanem azt érzem, hogy eszmei értéket is ad a ruhának. Ezen kívül pedig gyakran ezeknek az elemeknek az elhelyezését és annak módját közben találom ki vagy alakítom, ezt pedig nem tudom másra bízni, hiszen az én tervezésem és az én ujjlenyomatom.” – mesélte Kiss Márk.
Köllő Babett öltözékei a Sztárban sztár leszek! adásaiban végig vitték a pálmát és az online kattintások számában is remekeltek, így kijelenthetjük, hogy a show-t nagyban meghatározták Kis Márk alkotásai. Nézd meg a negyedik éved öltözékeit!