Így változtatja meg a piacot a környezettudatos szépségápolás
Nem is gondolnánk, mennyi gondolat van egy tégely krém mögött. Egy jó döntéssel nem csupán bőröd, de pénztárcád és a Föld is hálás lesz. Ismerd meg Holczer Angélát, a Skinlabs szerelemprojekt megálmodóját.
Minimalista világlátás, világszinten elismert minsőség, tudatos választás. A Skinlabs környezettudatos és professzionális szépség-és bőrápolás rituáléját hozza el az otthonokba. Angéla szerint sokkal több, mint egy egyszerű webshop, egy üzenetet szeretnének átadni.
Korábban marketingesként dolgoztál, most pedig a Skinlabs márkát építed. Hogy történt a váltás?
A szépségápolás mindig közel állt hozzám, valójában már majdnem tizenöt éve ebben az iparágban is tevékenykedem: az egyetemen marketinget tanultam és mellette sminkesként dolgoztam. Így rendelkeztem már mélyebb ismerettel a kozmetikai piacról, valószínűleg ezért is szívesebben választok magamnak professzionális termékeket, amelyek szakmai felhasználók számára készülnek, így magasabb minőségűek.
Igaz, sokkal nehezebb beszerezni őket. Az utóbbi években a teljes iparág olyan irányba változott, hogy a fogyasztók sokkal tudatosabbá váltak, és az elvárásaik is magasabbak. Arra gondoltam: miért ne kössük össze a kettőt? Professzionális márkák egyenesen a fogyasztóknak. Itt nem a már nagyon népszerű nemzetközi márkákról beszélünk; nálunk nem az ismertség van a középpontban, hanem a minőség – kompromisszumok nélkül. A felfedezetlen kincseket keressük.
A Skinlabs oldalán jelenleg két márka szerepel: az Esse Probiotic Skincare és a Manasi 7. Miért pont ezekre esett a választás?
Mindegyik termékünk különleges, és kategóriájában egyedülálló. A nálunk elérhető bőrápolási termékek a probiotikus bőrápolásra fókuszálnak. Ez azt jelenti, hogy nem egy adott hatóanyaggal közelítjük meg a problémát, hanem a bőr egészséges egyensúlyának visszaállítása a cél: hosszú távon sokkal egészségesebb, fiatalosabb és szebb lesz a bőr.
A fenntarthatósági szempont nálunk a nulladik követelmény volt.
Mi nem csak a környezetvédelmi oldalt fogjuk meg, hanem a fenntarthatóság egészét nézzük: ugyanolyan fontossággal bírnak gazdasági, társadalmi és környezetvédelmi szempontok is. Hosszas kutatómunka után választottam ki ezt a két színvonalas márkát, és csak utána ültünk le tárgyalni. A partnereink nem egy disztribúcióra mondtak igent, hanem az egész koncepciónkra, amit a Skinlabs-szel képviselünk.
Ezt mindig kiemelem, hogy nem egy sima webshop vagyunk, aki csak forgalmazza a termékeket, hanem egy üzenetet szeretnénk átadni, hogy hogyan választhatunk tudatosabban.
A honlapon is felhívod a vásárlóid figyelmét a kevesebb fogyasztás fontosságára. Alapítóként nem érzed, hogy ezzel az üzenettel kompromittálod az üzleted sikerét?
A piac a túlfogyasztás irányába halad. Arra ösztönöznek, hogy legyen tizenöt lépésből álló rutinunk, minden apró dologra fejlesztenek külön terméket – de én úgy gondolom, valakinek példát is kell mutatnia. Mi szeretnénk felhívni a figyelmet a tudatos fogyasztásra és a minőségi termékek nyújtotta előnyökre.
A célunk az, hogy átadjuk azt az üzenetet, hogy kevesebb terméket vásároljunk, de az legyen egy tudatos választás. Igen, ezzel a koncepcióval kevésbé profitorientált a működésünk, és ez részünkről rendben van.
Stylist és smink: Biró Aliz
Haj: Márkus Eszter