Hajagos Rita: „A jó PR-os hidakat épít az emberek és a márkák között”
Amikor meglátunk egy ötletes social media posztot, egy címlapinterjút vagy egy reklámfotót, akkor először biztosan nem az jut eszünkbe, hogy emberfeletti munka, szervezés és egy csapat kreativitása áll egy-egy sikeres kampány vagy egy híresség kommunikációja mögött. Pedig rengeteg munkaóra, szervezés és sok ember energiája, kitartása áll minden egyes kép, poszt vagy üzenet hátterében. De vajon kik felelnek a hazai celebritások PR sikereiért? Kik építenek presztízst egy-egy márkának? Erről kérdeztük az ország egyik legprofibb PR szakemberét, Hajagos Ritát.
A Red Lemon Media PR ügynökség ügyvezető partnere hosszú utat tett meg az elmúlt évtizedekben. Eredményeit alázatának, megfontoltságának, a tudásszomjának és folyamatos megújulásnak tulajdonítja. Ritka az olyan női vezető, mint Hajagos Rita, aki pontosan tudja, hogy mi kell a tökéletes kommunikációhoz. Karrierje egyszerre inspiráló és tanulságos. Tanuljunk attól, aki a háttérben épít várat!
Így váltott multitól ügynökségi oldalra
Határozott, mégsem hivalkodó. Tudja, hogy mit akar, de nem fog átgázolni másokon, hogy valóra váltsa elképzeléseit. Tettrekész, mégis türelmes. Ez mind elmondható az ország egyik legmenőbb PR ügynökségének vezetőjéről. Kérdezem is Hajagos Ritát, hogyan csinálta? Hogyan lett sikeres a szakmájában, mindig a háttérben dolgozva? Ugyanis ő és a csapata az, akinek több száz márka, híresség és esemény köszönheti, hogy láthatóvá válik és hírük eljut a az emberekhez.
„14 éves korom óra dolgozom, ekkor kezdtem el tevékenykedni a családi sportrendezvény-szervező cégünknél” – kezdi a beszélgetést Hajagos Rita. Innen vezetett az útja egy ügynökségen át előbb a Motorolához, majd a Nike-hoz, ahol PR-osként és marketingvezetőként regionális szinten is bizonyíthatott. A Red Lemonhoz kilenc éve csatlakozott tulajdonostársként és szakmai vezetőként, és a cég mára az ország egyik legismertebb PR ügynökségévé nőtte ki magát. Nem túlzás azt mondani, hogy a szakmabeliek versenyeznek azért, hogy itt kapjanak munkát.
Énmárka az, amit azután mondanak rólad, hogy kimentél a szobából
A kommunikáció művészete
„A PR-os munkája nem csupán interjúk szervezéséből vagy sajtóközlemények írásából áll, a jó PR-os hidakat épít az emberek és a márkák között” – mondja Hajagos Rita, aki szerint a kommunikációs szakma ezen területe sokkal színesebb, sokkal érdekesebb, mint sokan azt elsőre gondolják. Rögtön a beszélgetés elején leszögezi: nem véletlen, hogy felmérések szerint is ez az egyik legstresszesebb munkakör.
„Az állandó készenlét, az ügyfelek, a piac változó igényei, a nyilvánosság és a média nyomása hatalmas felelősséget tesz a PR-szakemberek vállára. Nem elég tanácsokat adni, mindig megoldási javaslattal kell érkeznünk, akár egy-egy lehetetlennek tűnő helyzetre is. Ez egy elképesztően fárasztó feladat, ugyanakkor rendkívül inspiráló is. Azt szoktam mondani, hogy mi nem ígérjük, hogy a csapból is az ügyfél fog folyni, de azt igen, hogy amit megcsinálunk, az hatással lesz az adott téma közönségére.”