Lakókocsival a világ körül - Ilyen az artisták nem mindennapi élete belülről

2024. december 31.
Németh Zsófia és Nagy Ferenc artistaként igazán kalandos életet él kislányukkal együtt
Németh Zsófia és Nagy Ferenc artistaként igazán kalandos életet él kislányukkal együtt
Fotó: Czank Lívia

Az artisták élete nem mindennapi. Sokat utaznak, lakókocsiban élnek, a családjukkal együtt vándorolnak cirkuszról cirkuszra. Nagy Ferenc és Németh Zsófia egy pár a színpadon és a valóságban is. Másfél éves kislányukkal, Ramival lakókocsijukban töltötték az elmúlt egy évet Franciaországban, majd a nyarat itthon, a Balatonon.

A nappaliban, a kanapén ülök, Zsófi kávét főz a konyhában, Rami a hálószobában játszik Ferivel. Úgy tűnhet, mintha egy családi házban történne mindez, mi azonban egy húsz négyzetméteres lakókocsiban, alig néhány méterre vagyunk egymástól. Az ablakból a cirkusz sátorra látni, néhány lépés csak a kulissza bejárata. Az utazó cirkuszok régi hagyománya ez a megoldás.

Az artisták így a világ bármely pontjáról érkezhetnek, és mint egy nagy család, élhetik mindennapjaikat a cirkusz területén, amíg az aktuális produkció tart. Feriék nemrég jöttek haza Franciaországból, ahol kilenc hónapig a világhírű Arlette Gruss cirkusszal turnéztak. Lakókocsijukkal bejárták az egész országot, Párizstól Bordeaux-ig. Az interjúnk alatt a Balatonon, Zánkán vagyunk, ahol a Fővárosi Nagycirkusz produkciójában szerepelnek.

Munkából fakadó bizalom

Zsófi és Feri két rönrád kerékre készítettek egyedi műsort, melyet Rolling Wheelnek neveztek el. A rönrád karikára főleg sportként, nem művészetként szoktak tekinteni. Ritkaságnak számít a cirkusz világában, ez lett a sikerük záloga. Karrierjüket azonban eleinte több mélypont is nehezítette. Az eredeti formáció négy főből állt, majd hárman maradtak, később duóként kellett újragondolniuk a jövőjüket.

glamour plusz ikon Kik állnak a lencse túloldalán? – A divatfotográfia legkiemelkedőbb alakjai

Billie Eilish stílusfejlődése valójában egy szabadságharc a nőkért

2012-ben kaptunk egy lehetőséget Franciaországban, egy parkban léphettünk fel. Csak annyi pénzünk volt, hogy vegyünk egy lakókocsit. A fizetésből épp hogy ennivalóra telt, mi mégis nekivágtunk. Reménykedtünk benne, hogy felfedeznek minket, és további lehetőségeket kapunk.

Hét évig csak munkakapcsolat volt közöttük. A munkából fakadó bizalom, a sok együtt töltött idő hozta össze őket. Miután egymásra találtak a magánéletben is, elkezdték önmagukra formálni a szerelemről szóló produkciójukat. „Ez a történet rólunk szól” - mondja Feri. „A sztori az, hogy szeretek játszani a karikákkal, mint egy kisgyerek. Emellett találkozom egy nővel, aki tetszik nekem, és én is tetszem neki.

Zsófi próbálja felhívni magára a figyelmet, de én olyan vagyok az elején, mint a legtöbb férfi. Féltem a szabadságomat, szeretnék valahol a karikákkal játszó gyerek maradni, de közben utána is vágyakozom. A végén engedek a csábításnak, és megcsókolom.”

Munkakapcsolatból lett szerelem
Fotó: Czank Lívia

A produkció az elmúlt tíz évben több változtatást is megért. Feri szerint a közönség befogadóképessége ugyanis nagyban befolyásolja egy darab sikerét.Nagyot változott a világ az elmúlt tizenhét évben. Eleinte a szám csak trükkökből állt. Aztán kipróbáltunk egy magyaros vonalat, de azt láttuk, hogy igazából két meghatározó stílus létezik a cirkuszban: a horror és az erotika. A horror verzióban például minden csupa vér, és Zsófit a végén lelövöm.

Az sem volt rossz megoldás, de rájöttünk, hogy nekünk az erotika áll jól.

Ezzel a show-val bejártuk szinte az egész világot. Európa majdnem minden országa, az Arab Emirátusok, Dubai, Abu-Dzabi, Katar, Japán, Kína, Dél-Korea, Tajvan is megvolt. A stílus mellett a közönség türelme is befolyásoló tényező. Az eredeti hat és fél perces számunkat az utóbbi években négy percre kellett lehúznunk.