Száraz november: tényleg egy mozgalom kell ahhoz, hogy felfedezzük az alkoholmentes szekciót az itallapon?
A november sokak számára egyet jelent azzal, hogy egy hónapig absztinenciát gyakorolnak. Rendszerint ilyenkor döbben rá az ember, mennyit jelent, ha egy koktélbár itallapján nemcsak limonádé-variációk közül válogathat! Szerencsére a legtöbb bár felismerte az egyre növekvő igényt, így itallapjukon – a csodás, alkoholos kreációk mellett – egyre gyakrabban jelennek meg mocktailok is. Szigeti István Pilu, a KAA Mixology general managere szerint a mocktailok a különböző életmódváltásoknak köszönhetően egyre nagyobb teret fognak nyerni, így egy bárnak több szempontból is érdeke, hogy minőségi alkoholmentes italok is szerepeljenek a választékában.
„Aki szeretne bent maradni a minőségi bárok között, egyáltalán benne lenni a flow-ban, annak muszáj mocktailokkal is megtisztelnie a vendéget és azokra is fókuszálni,” – válaszolja Szigeti István Pilu arra a kérdésre, mennyire várható el egy bártól 2024-ben, hogy alkoholmentes koktélok szerepeljenek az itallapján. Való igaz, a mocktailok – azaz olyan alkoholmentes italok, amelyek „kigúnyolják” (a mocking magyar fordításban csúfolódást jelent, – a szerk.) az alkoholos italokat úgy, hogy alkoholos ízt hoznak, mégis elmarad a bódító hatásuk –, a különböző életmódváltásoknak köszönhetően egyre inkább előtérbe kerülnek.
Nem véletlen, hogy a világ legjobb ötszáz bárja közül 2023-ban harmadikként kikerülő barcelonai Paradiso-ban például számos mocktail található meg az itallapon, de az idei ötödik helyezett, szingapúri Jigger&Pony-ban is több alkoholmentes verzió szerepel a menün. Ez nemcsak fogyasztói érdek: az elmúlt időszakban akárcsak a bárok, úgy a spiritek gyártói is felismerték az alkoholmentes verziókban rejlő üzleti potenciált.