„Ha az ember valamit igazán szeretne, néha az utolsó másodpercben küldi a megoldást az univerzum”- két csődközeli állapot után most nyitotta meg új üzletét Triesztben a Lollipop Factory

2024. október 3.
lollipop-triesztglamour
Trieszt tökéletes választásnak bizonyult a Lollipop Factory külföldi terjeszkedésére
Fotó: Lollipop Factory Trieste

A Budapesten huszonegy éve jelen lévő Lollipop Factory úttörőnek számít a hazai slow fashion piacon, miközben sokáig inkubátorként is működött a hazai képzőművészek számára. Az egyedi, megfizethető kortárs termékeiről ismert designerbolt tulajdonosa, gondolt egy merészet és megnyitotta első külföldi üzletét a magyarok körében is egyre népszerűbb kikötővárosban, Triesztben.

A Lollipop Factory sikerének titkáról, az olasz nyitásról, jövőbeni tervekről a brand tulajdonosával, Bezzeg Alberttel és a trieszti üzlet vezetőjével, Porpáczy Anettel beszélgettünk.

A Lollipop Factory viszonylag korán, a turizmus bedurranása előtt érkezett a buli negyed kellős közepébe. Azok közé a szerencsés showroomok közé tartozik, akik fennmaradtak, bővülni tudtak. Albert szerint ez leginkább a kitartásuknak, a lépcsőről-lépcsőre való fokozatos építkezésnek tudható be.

Mint egy hullámvasút

Voltak nadrágszíj behúzós időszakok. Kétszer mentünk tönkre, de valahogy mindig kitudtunk lábalni belőle. Ha az ember valamit igazán szeretne, van hogy az utolsó másodpercben küldi a megoldást az univerzum” - mondja a magyar márka tulajdonosa, aki úgy véli, jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint; a lélektani határon belül tartott árak, valamint a DIY megoldások is közrejátszottak a sikerben.

Már a helyiek számára is feltűnt a Lollipop sokoldalú kínálata
Fotó: Lollipop Factory Trieste

Arról, hogy mi alapján kerül be valaki a Lollipop szelekciójába Albert elmondja, hogy egy darabig követték a friss diplomásokat és az autodidakta designereket, de az utóbbi nyolc-tíz évre inkább az volt a jellemző, hogy az alkotók keresik őket. Minimális kurálást végeznek, de inkább zsigerből érzik, ha egy árú előremutató, formabontó. Összetett, hogy mi miatt tesznek próbát az alkotókkal.

Van úgy, hogy aki kijön a MOME-ről, már művésznek érzi magát, picit túldimenzionálja önmagát és a portékáit. Talán beleteszik a hallgatók fejébe ezeket az extra értékeket, hogy nem lehet pénztárcabarátnak lenni(?)„ – találgat Albert, aki szerinte már nem is feltétlenül kell rákeresni a tervezőkre, tálcán kínálja őket a közösségi oldalak algoritmusa.

glamour plusz ikon Kik állnak a lencse túloldalán? – A divatfotográfia legkiemelkedőbb alakjai

Kik állnak a lencse túloldalán? – A divatfotográfia legkiemelkedőbb alakjai

A Lollipop esetében nincsenek zöld előírások, inkább egyfajta zöld életérzés lengi körül a klasszikus tervezői munkát. Albert szerint a fiatalok vevők a fenntartható ideológiákra, de ők már akkor foglalkoztak az upcycling, recycling termékekkel, amikor ezek a fogalmak még nem voltak benne a köztudatban. Az elsők között voltak, akik szabási hulladékból készült táskákba csomagoltak nylon és papírszatyor helyett.

Nem csak a magyarok számára kulthely

A magyar törzsvásárlói réteg a Lollipop Club idején alakult ki, mikor Albert Dj Killbert és Halberr9000 néven szórakoztatta a közönséget. A külföldiek leginkább a turisztikai könyvek, lapok alternatív ajánlóiból ismerhetik az üzletet. „Alapvetően organikus az egész. Kifejezetten marketingre egy kezemen megtudom számolni, hogy hányszor költöttünk. Szájról szájra, tagről-tagre terjed a bolt híre. Mindig van valami klikk, aki ajánl minket” – mondja Albert, és hozzáteszi, hogy nagyon sok filmes, például a Marvel produkcióba vásárolt tőlük ruhákat.