Már kiskedvenceink is viselhetnek dizájner ruhákat, de vajon ki költ el rájuk 200-300 ezer forintot?
Arannyal futtatott itatók, százezres esőkabátok, virágos illatú kutyaparfümök és még sorolhatnánk: a luxusipar nemcsak a divatrajongó embereket célozza, hanem a kiskedvenceket is.
Szárnyal a négylábúaknak szánt ruházat piaca. Igaz, ez nem újdonság, hiszen az elmúlt két évtizedben lehetett már venni trendi kutyahordozót, divatos kutyanyakörvet vagy póráz. Az azonban különlegesség, hogy már nemcsak a kisállatboltok, hanem a nagy divatmárkák is egyre több terméket kínálnak a kutyusok számára. Gondolunk itt most ruhákra, cipőkre, kiságyakra, más praktikus kiegészítőkre, sőt, már szépségápolási termékekre is.
A Dolce & Gabbana nemrég ugyanis egy 99 eurós alkoholmentes parfümöt dobott a piacra kutyáknak. Erről sokan sokféleképpen gondolkodnak (állatvédők szerint kifejezetten káros, a divatfanok szerint viszont nagyon trendi és higiénikus), az azonban biztos, hogy a kutyaparfümre nagy a kereslet. De miért is ne lenne?
A luxusipar már a kutyák életmódját is meghódította
Ahhoz már hozzászokhattunk, hogy a luxusiparban szinte mindennek a megfelelőjét meg lehet találni, amit a hétköznapokban használunk: a ruházati cikkektől kezdve a cipőkön át az egészen drága kütyükig és bútorokig. Ezek után jogosan merül fel a kérdés: miért is ne lehetne a luxusipart kiterjeszteni a négylábú kedvencekre is? Hiszen a kutyákat az emberek leghűségesebb barátainak is szokták nevezni, akik közül vannak, akik közelebb állnak a bizonyos gazdihoz, mint egy vérrokon.
Ki mondja, hogy egy kisállatot nem lehet ugyanúgy vagy akár jobban is szeretni, mint egy közeli családtagot?
Ha mindezt figyelembe vesszük, nem is csoda, hogy a tehetős gazdik el akarják kényeztetni a kis négylábú társaikat és szívesen költik rájuk a pénzt. A luxusipar ágazata mindezen okon miatt egyre inkább kiterjed a kutyákra is – igaz, Magyarországon ebből még nem sokat lehet érezni.
Itthon még gyerekcipőben jár a dolog, mert az emberek inkább magukra, illetve a hobbijaikra, családtagjaikra költik pénzt, mintsem a kutyáikra.
Nyugaton (illetve Távol-Keleten) viszont abszolút nem ritkaság: ott már teljesen más kategóriákban működik a kutyás luxusbiznisz, más szinten kényeztetik el kedvenceiket a gazdik. Milánóban például nem ritka, hogy valaki rózsaszín bouclé gyapjú pulóvert ad a kis kedvence számára, de a borjúbőrből készült utazótáska sem ritka, ha valaki a kutyusával szeretne túrázni, kirándulni valahova.
Kutyaruha-kollekciók horrorárakon
Erre a gyorsvonatra felszállva egyre több divatház csatlakozott be az elmúlt években: a Gucci, a Prada, a Versace, a Ralph Lauren és a Christian Louboutin kínálatában egész nagy mértékben vannak jelen a kutyadivatok, 2022-ben pedig még Dolly Parton is elindította a saját kutyaruha-bizniszét Doggy Parton néven. A Tommy Hilfiger márka egy kicsivel később, 2023 márciusában döntött úgy, hogy kiadja a saját kutyaruha-vonalát.