Már kiskedvenceink is viselhetnek dizájner ruhákat, de vajon ki költ el rájuk 200-300 ezer forintot?

2024. október 17.
A londoni Burly gardróbja és kiegészítői hétmillió forintra rúgnak, mert gazdája, Michael O'Hagan mindenből a legdrágábbat és legmárkásabbat vásárolja számára
A londoni Burly gardróbja és kiegészítői hétmillió forintra rúgnak, mert gazdája, Michael O'Hagan mindenből a legdrágábbat és legmárkásabbat vásárolja számára
Fotó: Northfoto

Arannyal futtatott itatók, százezres esőkabátok, virágos illatú kutyaparfümök és még sorolhatnánk: a luxusipar nemcsak a divatrajongó embereket célozza, hanem a kiskedvenceket is.

Szárnyal a négylábúaknak szánt ruházat piaca. Igaz, ez nem újdonság, hiszen az elmúlt két évtizedben lehetett már venni trendi kutyahordozót, divatos kutyanyakörvet vagy póráz. Az azonban különlegesség, hogy már nemcsak a kisállatboltok, hanem a nagy divatmárkák is egyre több terméket kínálnak a kutyusok számára. Gondolunk itt most ruhákra, cipőkre, kiságyakra, más praktikus kiegészítőkre, sőt, már szépségápolási termékekre is.

A Dolce & Gabbana nemrég ugyanis egy 99 eurós alkoholmentes parfümöt dobott a piacra kutyáknak. Erről sokan sokféleképpen gondolkodnak (állatvédők szerint kifejezetten káros, a divatfanok szerint viszont nagyon trendi és higiénikus), az azonban biztos, hogy a kutyaparfümre nagy a kereslet. De miért is ne lenne?

A luxusipar már a kutyák életmódját is meghódította

Ahhoz már hozzászokhattunk, hogy a luxusiparban szinte mindennek a megfelelőjét meg lehet találni, amit a hétköznapokban használunk: a ruházati cikkektől kezdve a cipőkön át az egészen drága kütyükig és bútorokig. Ezek után jogosan merül fel a kérdés: miért is ne lehetne a luxusipart kiterjeszteni a négylábú kedvencekre is? Hiszen a kutyákat az emberek leghűségesebb barátainak is szokták nevezni, akik közül vannak, akik közelebb állnak a bizonyos gazdihoz, mint egy vérrokon.

glamour plusz ikon Ki mondja, hogy egy kisállatot nem lehet ugyanúgy vagy akár jobban is szeretni, mint egy közeli családtagot?

Ki mondja, hogy egy kisállatot nem lehet ugyanúgy vagy akár jobban is szeretni, mint egy közeli családtagot?

Ha mindezt figyelembe vesszük, nem is csoda, hogy a tehetős gazdik el akarják kényeztetni a kis négylábú társaikat és szívesen költik rájuk a pénzt. A luxusipar ágazata mindezen okon miatt egyre inkább kiterjed a kutyákra is – igaz, Magyarországon ebből még nem sokat lehet érezni.

Itthon még gyerekcipőben jár a dolog, mert az emberek inkább magukra, illetve a hobbijaikra, családtagjaikra költik pénzt, mintsem a kutyáikra.

Nyugaton (illetve Távol-Keleten) viszont abszolút nem ritkaság: ott már teljesen más kategóriákban működik a kutyás luxusbiznisz, más szinten kényeztetik el kedvenceiket a gazdik. Milánóban például nem ritka, hogy valaki rózsaszín bouclé gyapjú pulóvert ad a kis kedvence számára, de a borjúbőrből készült utazótáska sem ritka, ha valaki a kutyusával szeretne túrázni, kirándulni valahova.

Kutyaruha-kollekciók horrorárakon

Erre a gyorsvonatra felszállva egyre több divatház csatlakozott be az elmúlt években: a Gucci, a Prada, a Versace, a Ralph Lauren és a Christian Louboutin kínálatában egész nagy mértékben vannak jelen a kutyadivatok, 2022-ben pedig még Dolly Parton is elindította a saját kutyaruha-bizniszét Doggy Parton néven. A Tommy Hilfiger márka egy kicsivel később, 2023 márciusában döntött úgy, hogy kiadja a saját kutyaruha-vonalát.