A klasszikus kifutók már nem érnek semmit a divatvilágban?
Átalakulóban van a divatvilág: a sima kifutó szinte már semmit sem ér – legalábbis a nagy divatházak szerint, akik a popkultúrának behódolva a lehető legextrább és különlegesebb módon mutatják be a legújabb kollekcióikat.
A közösségi média korszakában elképzelhetetlen, de régebben, az első divatbemutatók idején még szinte tudni sem lehetett arról, ha egy művész be akarta mutatni a ruhakollekcióját. Minden szájról szájra terjedt, nem voltak meghívók, feliratkozások, sőt, még showknak sem lehetett hívni őket. Általában volt egy terem, ahol a tervező alkotott és ott helyben, tíz, húsz, jó esetben harminc ember előtt mutathatta be legújabb alkotásait. Az 1943-as New York Fashion Week beindulásakor legalábbis még így volt, aztán a szupermodellek aranykorában, a ’80-as, ’90-es években már jóval szervezettebben zajlottak a dolgok. A divatbemutatók és a kifutók azóta elképesztő változásokon estek keresztül, nem hiába hívjuk őket ma már fashion show-knak.