„Minden az én döntésem, és ez meg is látszik” – Giorgio Armani 50 éve töretlen sikerrel igazgatja divatházát
A 90 éves, többszörösen kitüntetett Giorgio Armani a világ egyik legikonikusabb luxus divatházának atyja. Egy élő legenda, aki máig elnöke, vezérigazgatója és egyetlen részvényese 50 évvel ezelőtt alapított márkájának, amely mindvégig egyike maradt a kevés független, magántulajdonban lévő vállalatoknak a divatszektorban.
Az Armani név az évtizedek alatt nemcsak meghódította a világot, de egyenlővé vált a csendes luxussal és az időtlen eleganciával. Giorgio Armani autonómiáját megőrizve építette fel birodalmát, miközben arra is fordított energiát, hogy kivegye a részét a különféle humanitárius ügyekért, valamint a Föld megmentéséért folytatott harc támogatásából. Cikkünkben az olasz divat királyának felemelkedéséről olvashatsz.
Az Armani divatház története
Giorgio Armani 1934-ben született az észak-olaszországi Piacenzában. Két évig orvostudományt tanult a Milánói Egyetemen, két év katonai szolgálatot követően pedig 1957-ben a milánói La Rinascente divatáruházban kezdett kirakatrendezőként, majd a férfi osztály eladójaként dolgozni. A divatról szerzett értékes tapasztalatait a hatvanas években többek között a Nino Cerruti divatháznál kamatoztatta, miközben szabadúszóként más ruhakészítő vállalatoknál is divattervezőként működött közre.
Egyedi kifutós munkái hamar felkeltették a nemzetközi sajtó érdeklődését, és a hetvenes évek elején Giorgio Armani partnere, Sergio Galeotti bátorítására saját tervezőirodát nyitott. 1975-ben közösen megalapították a Giorgio Armani társaságot, nem sokkal később pedig debütált is a divatmárka első férfi, majd női ready-to-wear kollekciója. Az olasz divatipar ekkoriban rendkívül kedvező feltételekkel fogadta az ambiciózus divattervezőket, így Armani vállalkozása is hamar virágzásnak indult.
Pár évvel később a Giorgio Armani már a nemzetközi szféra egyik vezető márkájává vált, és az Egyesült Államok felé is terjeszkedni kezdett, majd megkezdődött a fehérneműk, fürdőruhák és kiegészítők gyártása. A nyolcvanas évek elején a vállalat szerződést kötött a L’Oréallal parfümök, kozmetikumok és szépségápolási termékek gyártására és forgalmazására, ezzel megszületett az Armani Beauty. Ekkor került megalapításra az Armani család második márkája, a modern Emporio Armani is.
„L’Oréal, mert megérdemlem”: az önbecsülést hirdető cégóriás alapítója megszállott dolgozó és nyugtalan gondolkodó volt
A nyolcvanas évek végét és a kilencvenes évek nagy részét a divatház további terjeszkedése jellemezte, elérhetővé váltak a napszemüvegek és az órák, de a sportruházat és a lakberendezés is helyet kapott a kínálatban. Létrejött az Armani Exchange, amelynek célja az Armani márka elérhetőségének növelése volt. 2001-re Giorgio Armani vált a legsikeresebb olasz divattervezővé a világon, és ez aligha változott, nettó jövedelmét a Forbes magazin mostanra 12 milliárd dollára becsüli.