3D nyomtatott ékszer, lótuszvirág luxusruhák, ahimsa hernyóselyem - új trendek és úttörő innovációk a fenntartható divat jegyében
3D nyomtatott ékszer, lótuszvirág luxusruhák, ahimsa hernyóselyem - új trendek és úttörő innovációk a fenntartható divat jegyében. A fenntartható divat legújabb innovációi gyökereiben átformálják a több száz éves gyártási tradíciókhoz mereven ragaszkodó nemzetközi divatipar struktúráját. Cikkünkben öt divatmárka tulajdonosával beszélgettünk, akiket a fenntarthatóságról és márkájuk újításairól kérdeztük.
Európa, Ázsia és Afrika feltörekvő térségeiben, valamint a világ vezető divatfővárosaiban, Londonban, Párizsban, Milánóban és New Yorkban mind a világmárkák, mind az új tervezők a legkülönbözőbb újításokkal igyekeznek megreformálni a nemzetközi trendeket egy élhetőbb jövő jegyében. Az elmúlt években olyan világmárkák álltak a fenntarthatóság élére, mint a Gucci, akik elsőként tették közzé profitnövekedési terveikben az ökológiai lábnyom csökkentését szolgáló lépéseiket.