A divatvilág és a jóga által alkot közösséget Rozner Ramóna
Rozner Ramóna a divat és a jóga szerelmese. Nemzetközi kereskedelem és marketing diplomával több divatmárkánál is dolgozott már. Jelenleg az egyik luxusmárka budapesti üzletének vezetője, emellett pedig építi a hazai divatkereskedelemben dolgozók jóga-közösségét is.
Divat és jóga, ez a két szenvedélyed. Melyik jött előbb az életedbe?
Már elég fiatalon tudtam, hogy a divatszakmában szeretnék elhelyezkedni, ami rögtön az egyetem után sikerült is, a COS-nál kezdtem el dolgozni, ahol gyorsan lépkedtem felfelé a ranglétrán, sőt párhuzamosan az Aeron márkánál is dolgoztam a sales- és a marketing menedzser jobb kezeként.
Sűrű lehetett!
Igen, az volt, hétfőtől vasárnapig dolgoztam, nagyon szerettem mindkettőt, de egy év után azért éreztem, hogy muszáj választanom. A COS mellett döntöttem, ahol egy izgalmas pozíciót kaptam: a Londonban újonnan nyílt COS üzlet részlegvezetői posztját töltöttem be pár hónapig, aztán üzletvezető-helyettesnek léptettek elő. A munka mellett elvégeztem a Fashion Retail Academy-n a Retail Manager szakot, mert akkor már egyértelmű volt, hogy divatkereskedelemben van a helyem.
A kitartás és a szakma iránti rajongás tesz sikeressé - interjú Varga Eszter űrmérnökkel
Most mégis itthon élsz. Hogy alakult a londoni kaland?
Amikor Budapesten megnyílt a Fashion Streeten a COS üzlet, cégen belül motiváltak a vezetőim, hogy jelentkezzek az üzletvezetői pozícióra. Jelentkeztem, megkaptam, így ekkor már a második üzletnyitási tapasztalatot szerezhettem meg. Nagyon izgalmas időszak volt, magam alakíthattam ki a huszonöt fős csapatot is, amit aztán vezettem. Három évig voltam a COS-nál, a végén a HR vezető mellett dolgoztam, projekteket vezettem ezen a területen és toborzási feladatokban segítettem.
Hogy kerültél át a luxus szektorba?
Néhány éve, az akkor nyíló Jimmy Choo üzletbe kerestek üzletvezetőt, engem egy fejvadász talált meg és csábított el az interjúra. Több mint kétszáz jelentkező közül választottak ki a posztra, emellett a szektor újdonsága is nagyon vonzott. Ez a kettő együtt annyira motiváló volt, hogy váltottam a luxusra.
Nagyon izgalmas! Keveset tudunk a Magyarországon működő külföldi márkáknál dolgozókról. Miben különbözik egy prémium márka és egy luxus márka üzletvezetése?
Főként a személyre szabott vásárlói élmény a különbség és a vásárlókkal való mélyebb kapcsolat kialakítása. Nagyobb beleszólásom van a kollekció alakításába, mint egy prémium márkánál, a luxusban jobban van lehetőségem a vásárlók igényeihez igazítani a kollekciót. Jobban tudjuk követni a vásárlóink vásárlásait, igényeit, ízlését és ez alapján személyre szabottan ajánlani nekik termékeket vagy épp egy rendezvényt szervezni nekik, amik általában meghívásos alapon működnek. Egy-két vásárlónkat már szinte barátként kezeljük és mivel a figyelem teljesen rájuk irányul, így könnyebben tudunk mélyebb kapcsolatokat kialakítani.
„Virágot senki sem akar lopni” - beszélgetés Dávid Zita festőművésszel
Csillog a szemed, ahogy a munkádról beszélsz! Mit szeretsz benne a legjobban?
Nagyon szeretem, amit csinálok, igazán szívből és szenvedéllyel dolgozom. Szeretek emberekkel dolgozni, közösségeknek a tagja lenni, csapatot vezetni, motiválni, inspirálni. Azt is szeretem, hogy ez egy változatos tér, sosincs egy ugyanolyan nap vagy két egyforma ember (kolléga vagy vásárló). A retailben nagy hangsúlyt fektetünk a vásárlói kiszolgálásra, ügyfélszolgálati képzésekre, terméktudásra.
Ezek segítenek abban, hogy folyamatosan fejlesszem a kommunikációs és értékesítési képességemet, valamint, hogy könnyen alakítsak ki kapcsolatokat, amelyek más területen is hasznosak. Tetszik, hogy betekintést nyerhetek a „kulisszák mögé” és megismerhetem a termékeket, inspirációkat, történeteket, gyártási folyamatokat.
Említetted a közösséget. Amikor a jógaoktatói pályádról meséltél, akkor is az volt a benyomásom, hogy közösséget építesz. Jógaestek a divatkereskedelemben dolgozóknak, ez az álmod, igaz? Hogy jött a jóga az életedbe?
Igen, abszolút ez az álmom! Szeretném a két szenvedélyemet, a divatot és a jógát összekötni. Balatoni lányként fontos nekem a természet közelsége, de a pörgős belvárosi életben nehéz a természettel kapcsolódni. A jóga ugyanakkor tud hozni olyan élményeket, értékeket a napjainkba, ami számomra legalább annyira frissítő, mint egy erdei séta.