Egy hajkendő vagy turbán is lehet fenntartható - a Cukorka Szabóság rá a bizonyíték

2024. november 21.
Fenntartható hajkendők és turbánok a Cukorka Szabóság kínálatában
Fenntartható hajkendők és turbánok a Cukorka Szabóság kínálatában
Fotó: Courtesy of Cukorka Szabóság

A Cukorka Szabóság olyan hajkendőket és turbánokat készít, amelyek nemcsak látványosak, de fenntartható és minősített alapanyagokból készülnek. A márkát alapító Anett számára fontos, hogy a termékei amellett, hogy időtállóak és magas minőségűek, egyedi karaktert is tükrözzenek. A Cukorka kendők és turbánok tökéletes kiegészítők azoknak, akik szeretnek játékosan kísérletezni az öltözködésben.

A workshopok pedig még közelebb hozzák az embereket az alkotás élményéhez: itt mindenki lehetőséget kap arra, hogy saját álomkendőjét elkészítse, ezzel személyes kapcsolatot teremtve a márkával. Czukor-Szabó Anettel, a Cukorka Szabóság megálmodójával beszélgettünk.

Mi inspirált arra, hogy elindítsd a Cukorka Szabóságot, és honnan ered a szenvedélyed a hajpántok és turbánok iránt?

Mindig olyan emberek vesznek körül, akik inspirálnak és támogatnak. Szeretek olyan különleges kiegészítőket vagy ruhadarabokat viselni, amelyek fazonban és színben egy kis extra varázst adnak a megjelenéshez. Spanyolországban, a nászutunk során találtam egy drótos hajkendőt, ami bár nem volt túl tartós és kicsit gagyi volt, de nagyon feldobta az öltözékem.

Azonban úgy éreztem, hiányzik belőle valami: szerettem volna hasonló darabokat más színekben, de tartósabb kivitelben. Ekkor jött az ötlet, hogy miért is ne készítsem el magam?

Hogyan alakult az utad a vállalkozásod elindítása előtt? Mi adta meg a végső elhatározást ahhoz, hogy belevágj?

Óvó néni voltam és színjátszó körökben is megfordultam, de a kreatív energiáim szünet nélkül dolgoztak bennem, főként hét évvel ezelőtt, a szülési szabadságom alatt. Különféle kreatív projektekben bontakoztak ki, például a Szeretest nevű kezdeményezésben.

Czukor-Szabó Anett, a Cukorka Szabóság alapítója
Fotó: Courtesy of Cukorka Szabóság

Amikor egyik barátnőmnek meséltem arról, hogy szeretnék hajkendőket készíteni, rögtön bátorított, hogy kezdjek bele: felajánlotta, hogy modellkedik, befotózzuk a kész darabokat, és segít azok népszerűsítésében is. Néhány héttel később el is indítottam a vállalkozást, és az összes termék elkelt 48 órán belül.

glamour plusz ikon Ha nem érezzük jól magunkat a bőrünkben, nem tudunk kiteljesedni sem a munkában, sem a magánéletben

Ha nem érezzük jól magunkat a bőrünkben, nem tudunk kiteljesedni sem a munkában, sem a magánéletben

Mit tartasz a legnagyobb kihívásnak egy fenntartható márka létrehozása és fenntartása során Magyarországon?

Számomra a legnagyobb kihívás megtalálni az egyensúlyt az igények, a megfizethetőség, a minőség és a saját stílusom között. Emellett a közösségi média világában való jelenlét is folyamatos kihívás. Egy szempontból nagy segítség, hiszen könnyebben elérjük az embereket, viszont sokszor kimerítő mindig aktívan és hitelesen jelen lenni, kommunikálni.

Nehéz megmutatni magunkat, főleg akkor, amikor az életünk éppen nem olyan, amit szívesen osztanánk meg, de ez része a márkaépítésnek, hiszen nincs mögöttünk egy marketingcsapat, kisvállalkozóként pedig a láthatóság megteremtése elengedhetetlen.

Mesélnél kicsit a Cukorka Szabóság filozófiájáról és a környezetbarát szemléletről?

A fenntarthatóság szó mára kissé elcsépelt, és valójában azzal, hogy új termékeket készítünk, már nem is lehetünk teljesen fenntarthatóak – legalábbis az én szemléletem szerint. Ezért számomra fontos, hogy amit létrehozunk, az valóban tartós legyen. Kizárólag európai, kiváló minőségű, etikus forrásból származó anyagokkal dolgozunk, új anyagok esetében pedig GOTS és ÖKO-TEX minősítéssel rendelkezőkkel. Ezzel nemcsak a termékek élettartamát hosszabbítjuk meg, hanem minimalizáljuk az anyagpazarlást is. A fenntarthatóságot minden folyamatban szem előtt tartjuk, legyen szó az anyagfelhasználásról, a csomagolásról vagy a gyártás során keletkező hulladék csökkentéséről.

Inspiráló számomra, amikor együttműködéseken keresztül valami újat alkothatunk: ilyen volt például a PIZSI márkával közös projekt, ahol megmentettük a maradék anyagokat, és ezekből készült el a „Te rutinod” arcápolási csomag. Hasonlóan izgalmas a legújabb Rózsagyöngy X Cukorka kollekciónk is, amelyet erdélyi vásárokon felkutatott vintage kendőkből alkottunk meg.