Kosaras jelképből vált mindenki által imádott tornacipővé, és a Converse Chuck Taylor ma sem megy ki a divatból
Eredetileg kosaras cipőnek szánták, később mégis a rockerek jelképe lett a spanyolnátha-járvány idején megszületett Converse, ami ma már annál trendibb, minél szakadtabb és viseltesebb.
Kevés olyan cipő van, ami annyira ikonikus, mint a Converse Chuck Taylor. Kapásból van legalább öt beceneve (Chucks, Cons, All Stars, CTs, Chuckies), amit a világ minden táján ismernek és használnak, ráadásul olyan dizájnja van, amivel versenyezni nem lehet. De lemásolni is képtelenség, mert mindenkinek azonnal ez a cipőmárka jut róla eszébe, készítse el bárki is. Ráadásul kényelmes, szabadon gyűrhető, strapabíró, már-már elszaggathatatlan és minél viseltesebb, annál menőbb.
A Converse Chuck Taylorokért nem hiába őrülnek meg az emberek, sőt, egy amerikai férfi 2019-ben a Guinness-rekordok könyvébe is bekerült 2630 pár tornacipőjével. De vajon mitől is olyan népszerűek a Converse Chuck Taylorok?
Világháborús kosaras cipőből indult, pár évtized múlva már az egész világot bejárta
A Converse története egészen az I. világháborúig vezethető vissza, amikor szinte teljesen a mai külsejével megegyező tornacipőket gyártottak – azzal a különbséggel, hogy akkor még Non-Skids névre hallgattak. Főleg kosárlabdázók és más sportemberek körében arattak hatalmas sikert, mivel a PVC gumi lehetővé tette, hogy jobban tapadjon a cipő a földön, ezáltal pedig stabilabban lehetett mozogni, teljesíteni a meccseken.
A cipő egy idő után olyan nagy népszerűségnek örvendett, hogy 1922-ben az akkori kosaras ásznak számító Chuck Taylor besétált a Converse üzembe és pár ötletével még jobb tapadást biztosító, még hajlékonyabb talpú cipőt kreált a márkának. Taylor ötletei olyan jövedelmezőnek bizonyulnak, hogy a Converse fel is vette salesmannek és ő pedig attól kezdve bőszen járta Amerikát azért, hogy a márkát népszerűsítse.
A cipőt egyre jobban kezdték el azonosítani Chuck Taylorral, ezért a logóra végül az aláírása is felkerült, 1932-ben pedig a híres fekete csillag is. Az All Star név pedig onnan jött, hogy egyre több „all star”, azaz ismert ember, híres sportoló kezdte el hordani a cipőt. A hatvanas évekre már a globális kosarascipők 70%-át a Converse Chuck Taylor All Stars szolgáltatta, ekkor a névadó a visszavonulás mellett döntött és a saját útjára engedte a brandet.
Ez röviden a tőzsdére lépést jelentette, ami viszont semmi jóval nem kecsegtetett, a borzasztó pénzügyi döntések miatt egy-két évtizedre a márka csődbe ment, ettől függetlenül az emberek még ekkor is nagyon szerették a cipőt.