Magyarországon a slow fashion trend még gyerekcipőben jár, de jó irányba haladunk - Beszélgetés Udvarnoki Eszterrel, a BASTION márka alapítójával
A Bastion márka a slow fashion szemlélet elkötelezett képviselője, melyet Udvarnoki Eszter tervező hívott életre. Eszter, aki korábban nemzetközi modellkarriert épített, most a divatvilág egy másik oldalán bizonyít. A márka filozófiája az időtálló, egyedi darabok készítése, amelyek magas minőségű alapanyagokból készülnek. A Feltörekvő tervezők nyomában sorozat következő interjúalanya Udvarnoki Eszter, a Bastion alapítója.
Több éven át éltél külföldön, hogyan formálta a divatról alkotott elképzeléseidet az ott szerzett tapasztalat?
A divat és öltözködés már fiatal koromtól kezdve érdekelt és hamar az életem részévé vált. Fiatal felnőttként kezdetem el modellkedni és ennek köszönhetően jutottam el Dél-Kelet Ázsiába, azon belül Indonéziába, ahol közel tíz évet töltöttem el nemzetközi modellként. Visszagondolva, ez az életforma nagyon megterhelő volt.
Folyamatosan a legjobb formádat kell mutatni az utazások és diétázások véget nem érő körforgásában, miközben minden nap más emberekkel dolgozol együtt, nem említve, hogy van olyan, amikor egy-egy divatbemutató 15-16 órás felkészülést is igényelhet.
Maximalista minimalizmus, vagy minimalista maximalizmus? - Gardróbunk evolúciójának modern pszichológiája
Ezt követően Jakartában, majd Milánóban tanultam divattervezést, ahol a divatszakma mellett elsajátítottam a hagyományokhoz való kötődést is és azt, hogy miként nyerjek inspirációt az utazásaimból.
A modellkedés során megtapasztalt kihívások készítettek fel arra, hogy helyt tudjak állni divattervezőként is.
A divat folyamatosan változik, soha nincs megállás, továbbá óriási a megfelelési kényszer. Kívülről egy csodálatos, sokszor irigylésre méltó szakma a divattervezői lét, azonban legtöbbször kihívásokkal teli.
Mi volt az a pillanat, amikor úgy döntöttél, hogy megalapítod a Bastion márkát? Mi motivált ebben?
Első pillanattól kezdve tudtam, hogy én saját márkát szeretnék, mivel a modellkedés mellett a divattervezés volt a másik gyerekkori álmom. Úgy gondolom, hogy az alkotói szabadság eléréséhez a saját márka nélkülözhetetlen.
Fontos számomra az egyedi identitás kialakítása, hogy valami maradandót alkossak, ami az értékeimet és víziómat képviseli, mint például a divatkultúra befolyásolása vagy a fenntartható gyakorlatok népszerűsítése. A márkámmal olyan témák mellett állhatok ki, amelyek az én értékrendemet tükrözik.