A márkás holmikat könnyű megszokni, de azt nem, hogy mit kell tenni érte - Dr. Hevesi Kriszta a sugar jelenségről
A sugar dating cseppet sem újkeletű, azonban az elmúlt időszakban egyre nagyobb számban fókuszálnak a társkereső oldalak erre a területre. Köztük immár a magyarok is, így éppen ideje volt, hogy foglalkozzunk a témával.
„Mindenkinek van egy elképzelése, hogy hogyan szeretne élni, és az álmokat pedig érdemes valóra váltani. Ha lehet az életünk édes, miért ne olyan emberek között keresnénk társat, akik ezt tapasztalatuk révén biztosítani tudják?” – érvel bevezetőjében az egyik specifikus társkereső, majd röviden tisztázza is a fogalmakat. Álláspontjuk szerint a sugar daddyk és mommyk tapasztalt és sikeres emberek, akik „a lelki és anyagi biztonságot” nyújtják partnerük számára.
Kevésbé árnyaltan fogalmazva: olyan tehetősebb, idősebb urakról és hölgyekről van szó, akik ifjú partnereik materiális eszközökben kifejezhető jólétéről – úgymint: pénz, drága ékszerek, ruhák, táskák stb. – gondoskodnak, amíg a kapcsolat tart, legyen az egyéjszakás kaland vagy hosszabban felvállalt, de valódi kötöttségek nélküli affér. Természetesen a másik oldalnak is van megfelelője: a fiatalabb fél ebben az esetben a sugar baby elnevezéssel bír.
A közösségi média olyan, mint egy virtuális kirakat, ahol mindenki mosolygós, bájos és attraktív - de mi van valóban a filterek mögött?
Az első, e trendet sikeresen meglovagló oldal a 2006 óta létező SeekingArrangement.com volt. Kitalálója, az eredetileg fejlesztőmérnöknek tanult Brandon Wade cégével számos más, hasonló társkeresőt üzemeltet, ugyancsak hangzatos neveken (SeekingMillionaire.com, WhatsYourPrice.com, MissTravel.com stb.). Wade-et sokan vádolják azzal, hogy a nőkre ezen oldalak prostituáltként tekintenek, ráadásul a statisztikák is ezt az álláspontot támasztják alá:
a regisztrált nők nagy része fiatal lány, aki a tanulmányaira gyűjt, a férfiak 40%-a pedig eleve házas, így az oldalakon nem hátralévő élete lelki társát keresi.