Tomán Szabina meseszép a ruhában mutatta meg elképesztő alakját - Merő Péter sztármodellje volt
Tomán Szabina volt a sztármanöken, a GLAMOUR Women of the Year díjas üzletasszony csak úgy tündökölt a BCEFW-n a Peter Merő divatbemutatón. A sikeres, nagyon elfoglalt menedzser igen ritkán vállal már ilyen megjelenést, most azonban kivételt tett.
Ezeket láttad már?
Merő Péter divattervező sikert sikerre halmoz. Több nemzetközi plénumon is megmutatta a tervezéseit az elmúlt évben, de a magyar sztárok körében is egyre népszerűbb. Ha elegáns, különleges "belépőruha" kell, amire minden szempár odafigyel, egyre többször jut a hírességek eszébe a Peter Mero márka. Most Tomán Szabina viselte a kifutón a ruháját.
Szabina kívül-belül szép
Volt szerencsém még modellként is követni Tomán Szabina karrierjét, és az olvasóink által odaítélt GLAMOUR Women of the Year Az év üzletasszonya díjat is átadtuk már neki 2019-ben. Különösen örülök a sikerének, hiszen a karrierjével, vállalkozókedvével és bátorságával azt a nők életére meglehetősen rossz hatással lévő közhelyet segít ledönteni, hogy 'a szép nők buták'. Ez a korlátozó előítélet már csak azért is butaság és nagyon kártékony, mert a szépséget csak a külsőségekben gondolja megnyilvánulni, pedig mindannyian tudjuk, tapasztaljuk, hogy a szépségnek olyan sok formája van! Merő Péter divattervezőt kérdezgettem a divatbemutatóval, a koncepcióval kapcsolatban.
Szabina a Peter Merő kifutóján
„Szabina vásárolt már nálunk ruhát, de nem egyedi tervezésűt, hanem egy olyan darabot, amit megterveztem, elkészítettünk, ő pedig beleszeretett. Az egy egyszerűbb, hétköznapi viselet volt. Most, hogy személyesen neki terveztem, nagyon fontosnak tartottam, hogy a nőies oldalát mutassuk meg. Ezért egy púderszínű, rózsaszín anyagot választottam. Ehhez egy nagyon klasszikus ruhaformát kreáltam, amiről úgy érzem, szinte már elvárás, hogy minden bemutatómon legyen egy peplumos, magasan sliccelt estélyi.” – fogalmazta meg Merő Péter a Szabina ruhájával kapcsolatos gondolatait.
Tomán Szabinát leginkább üzletasszony szerepben látjuk az elmúlt években, hiszen sikeres márkája a Toman Diet és a Cápák között való szereplése mind ezt az oldalát mutatták meg. Merő Péter azonban látja az exmodellben a nagyon nőies nőt is. „Mindene megvan, a kisugárzása, a csodás alakja, rendkívül nőies, csak nem ezzel érvényesül a világban.” – tette hozzá Péter.
Nem eltűnni 40 felett? Sőt!
Mai napig probléma, hogy a negyven feletti nők láthatatlanná válnak. Nekem "kedvencem" például a negyven éves korodra beérő tetszikezés. Tetszik kérni? Le tetszik ülni? Ilyenkor, bár a magyar nyelv szerelmese vagyok, mégis egy angolszász országba vágyom élni, ahol nem kell elszenvednem ezt az attrocitást csak azért, mert nem vagyok már annyira fiatal. Éppen ezért nagyon örülök annak, hogy a magyar modellek kezdenek visszatérni a kifutóra, a nagy kampányokba, a címlapokra a negyvenes éveikben, sőt, a hetvenes éveikben is, gondoljunk csak Pataki Ágira, Epres Pannira a magyar modellek közül.
Az ageismusról (a kor alapú diszkrimináció) kérdezem Merő Pétert, és arról, miért tartja fontosnak, hogy a kifutóján ne csak a húszas, harmincas éveikben járó modellek mutassák be a kollekciókat.
Egyrésztől fontos a hitelesség, mégiscsak ők a valódi, fizetőképes vásárlóink. Sokkal jobban tudnak azonosulni egy-egy darabbal, ha látják, hogy az ő korosztályuk is tudja hordani
- emelte ki Merő Péter, és hozzátette, hogy a világ elmozdult ebbe az irányba, és ő ezt egy nagyon jó dolognak tartja. A tervező szerint a sokszínűség nemcsak bőrszínben, alkatban, hanem életkorban is jó, ha megjelenik a divatban. Arra a kérdésemre, hogy vajon elképzelhetőnek tart-e egy olyan világot, ahol a negyven pluszos nők nem a húszas éveikben járó nőkön kell hogy megnézzék a legújabb ruhamodelleket, azt mondja a sikeres designer, hogy „szerintem már eljött ez a világ, és a nők igényeire már sokkal érzékenyebbek vagyunk. Ellenben az én korosztályomon, férfiként még nagyon ritkán láthatom a ruhákat.”
Riviéra hangulat
A 2024-es tavaszi-nyári darabokkal a Riviéra hangulatát szerette volna felidézni a designer, ezért az Endless Vacation (Véget nem érő vakáció) nevet adta a kollekciónak. Ezzel arra is szeretett volna utalni, hogy „a vakáció lehet akár télen is” . A hálós anyagok tulajdonképpen ebből az inspirációból érkeztek, a halászhálókra utalnak.
A tervezőnek eleve nagy kedvence az ötvenes-hatvanas évek világa, és az akkori fürdőruhák szabásvonalait és anyagait is idézik az Endless vacation kollekció mesés ruhái. „A legtöbb nő alkalmakra veszi fel a ruhákat, vagy egy jótékonysági rendezvényre vagy esküvőre, vagy céges partira, azaz általában különleges alkalmakkor viselik a ruháimat. Szerencsére többször is felveszik őket. Ennél a kollekciónál az is benne volt a fejemben, hogy így is emlékezetessé lehet tenni egy szabadságot, vakációt, hogy viszünk egy új ruhát, amit ott avatunk fel, ott viselünk először, és erre majd mindig emlékezünk.” - fejtette ki Péter.
A Merő Péter ruhák alapanyagainak nagy része Sapnyolországból érkezik, illetve vannak olyan anyagok is, amiket egyedileg nyomtatnak. „A mikádó selyem alapanyagból használtam a legtöbbet, mert ennek az anyagnak gyönyörű tartása van, és megtartja azokat a formákat, amiket kialakítok belőlük.”
Ruhát készíttetsz Merő Péterrel?
Érdekelt, hogyan képzeljek el egy ruhakészítési folyamatot, és Péter elmesélte nekem, hogy minden azzal kezdődik, hogy elmondom, milyen alkalomra van szükségem ruhára, és arra is kiváncsi, hogy mi a szándékom a ruhával, mit szeretnék sugározni, kifejezni vele a környezetem felé. A designer elmondta, hogy alapvetés számára, hogy a vevő személyiségét állítja a fókuszba, semmi értelmét nem látja annak, hogy egy ruha elnyomja a viselője karakterét. „Szeretném hogy őt lássák és ne a ruhát. A ruhának az a feladata, hogy támogassa a viselőjét. Az üzenet is nagyon fontos, és az, hogy az erőlködésmentesség legyen az alapvetés. Olyannak kell lennie a viseletnek, mintha csak felkaptad volna, de mégis tökéletesen nézel ki benne.„ - jelenti ki Péter.
Ezután következik a szín és az anyag kiválasztása, utóbbit általában a formavilághoz passzintják, ritkábban történik ez visszafelé, hiszen vannak textilek, amik alkalmatlanok egy bizonyos forma elérésére. Ezután elindul egy ruhapróbálási folyamat, ami van, hogy egy molinóval kezdődik, ami azt jelenti, hogy először egy vászonanyagból készül el a ruha alapja, így figyelnek arra, hogy nehogy a valódi anyagot feleslegesen felszabdalják. Ez segítség abban az esetben ha kicsit bizonytalan az ügyfél. „A legfontosabb az, hogy mindketten száz százalékig elégedettek legyünk a végeredménnyel!„ - foglalja össze a sikeres magyar divattervező.
A divathét mint fontos fórum
A Budapest Central European Fashion Week-en mostmár rendszeresen szerepel a Peter Mero márka. Péternek nagyon tetszett, hogy kerekasztal beszélgetések, kiállítások is tarkították a programot, és popup üzletben is vásárolhattak a látogatók. „Van egy edukatív vonal is az eseményen, felhívják a figyelmet a fenntarthatóságra, megcélozzák a fiatal generációkat is, hogy nyissanak a magyar divattervezők felé. Kiemlkedően magas az esemény színvonala Közép-Európában, sok a külföldi vendég, újságíró és influenszer.„ - foglalta össze Merő Péter. A tervező azt is jó dolognak tartja, hogy az esemény megelőzi az összes többi nemzetközi divathetet, ami lehetőséget teremt arra, hogy a nemzetközi divatszakmát ide lehessen csábítani. Péternek nagyon fontos platform a BCEFW, itt az ügyfeleinek is meg tudja mutatni az új darabokat. „Érthető módon számomra a vevőim fontosabbak, mint az influenszerek, de nyilvánvaló, hogy nélkülük már nem élet az élet.„
Budapest után Bécs
Nem sokkal a budapesti show után a Peter Mero márka Bécsben is bemutatta az Endless Vacation kollekciót. „Volt szerencsém egy privát eventen is bemutatkozni, ahol tudtam kicsit magamról is beszélni, így valamivel személyesebb kapcsolatot tudtam kialakítani az ottani vásárlókkal. Jó érzés volt, hogy egy napon mutattam be két ott felkapott designerrel, és mégis az én kollekciómat emelték ki, amiben biztosan benne van az újdonság ereje is, de úgy is érzem, hogy nagyon tetszett az embereknek az, amit láttak. Legközelebb biztos hogy popup üzlettel is készülök, mert rögtön szerettek volna vásárolni az öltözékekből.„