ROAM FREE – itt a PELSO új kollekciója
A PELSO Swimwear már csaknem tíz éve, 2012 óta meghatározó szereplője a magyar divatnak nyaranta, a márka darabjai könnyen felismerhetők nőies, kifinomult megjelenésükről és a saját tervezésű printekről. Idén a korábbiaknál karakteresebb, messzebbre repítő minta központi alakja egy leopárd, mely a konkrét megjelenés mellett visszafogottabban, mini verzióban is feltűnik egyes ruhákon. Az alapítókat, Bálint Attilát, Mészáros Angélát, valamint Bálint-Halas Dominika értékesítési és Keresztes Kinga marketing vezetőt az új kollekcióról és terveikről kérdeztük.
Ezeket láttad már?
Nemrég jelent meg a 2021-es high summer kollekciótok, mik a legfontosabb tudnivalók ezzel kapcsolatban?
2021 egy fontos mérföldkő a márka életében. Az új kollekcióval a szélesebb termékkínálat mellett, egy új, fenntartható́ gyakorlat is útjára indul. A PELSO életében rendkívüli szerepe van a természetnek, a víznek, a víz közelségének, mely nem csak inspirációul szolgál, de a nyugalom legfőbb forrása is. Ezért is tartjuk kiemelkedően fontosnak, hogy jól bánjunk környezetünkkel. Az új, karakteres fürdőruhák és strandruhák mellett, a visszatérő klasszikusok, mint a TATRA fürdőruhánk is megtalálhatóak a kollekcióban.
Mi volt az inspirációforrás?
Az elmúlt év szinte elviselhetetlen lassúsággal telt a négy fal között, viszont az idei nyár az újrakezdés jegyében telik. Új kollekcióink arra ösztönöz, hogy szabadulj meg minden tehertől, ami a válladat nyomja, és tarts velünk egy kis kalandozásra. Az inspirációt a szavanna végtelenbe nyúló síksága, a hegyi tavak tükörtiszta mélysége, a hosszú nyári esték és a bennük rejlő lehetőségek végtelensége adják. Minden egyes darab a szabadság egy-egy formáját képviseli. A mindenkiben benne rejlő és mindenkit körülvevő szabadságét, a végtelen lehetőségeket, amelyek olykor váratlan helyről érkeznek. A szabadságét, ami mindenekelőtt elhatározás kérdése.
A márka otthona a Balaton-felvidék, viszont a PELSO nő imád felfedezni és utazni. Ezért is döntöttünk úgy, hogy az idei kampányt a portugál partoknál fotózzuk le, ezzel is erősítve a kollekció üzentét.
Hogy születtek a printek?
A mintáinknak kiemelt fontossága van a kollekciókban, ezek adják meg az igazi egyediségét, továbbá úgy érezzük, hogy a ruhákon megelevenedő karakterekhez lehet kötődni. Az idei ROAM FREE kollekciónk uralkodó motívuma a szavanna fenséges vadmacskája, a kecses és céltudatos leopárd, aki maga a megtestesült szabadság. Tervezés közben nagyon megszerettük „Leót”, úgy érezzük, a belőle áradó energia áthatja az egész kollekciót.
A minták tervezése során a kiindulópont mindig egy papírra kézzel festett akvarell vagy rajz, amit digitálisan alakítunk terülő mintává, vagy illesztünk a szabványra.
Fontos megemlíteni, hogy sok esetben egyszínű darabjaink színei is egyedileg tervezett és nyomtatott teljesen unikális színek.
Fürdőruhák mellett készítetek sportruhákat és resort darabokat is. Ezekről mit kell tudni? Mi határozza meg a termékpalettátokat?
A resort darabok tervezésére kiemelt figyelmet fordítunk: szeretjük, ha a PELSO darabok viselése nem korlátozódik csupán a vízre és vízpartra, hanem egy laza, nyár esti koktélozáshoz is lehet őket viselni a megfelelő kiegészítőkkel.
Egyértelmű, hogy a nők szeretnek az aktív programjaik során is stílusosak és egyediek lenni, ebben a szemléletben készültek az aktív életmódhoz való öltözeteink is, melyek multifunkcionálisak, hordhatók fürdőruhaként, de tökéletesek jógához vagy SUP-hoz is. Az aktív ruháinkhoz 100%-ban újrahasznosított Econyl alapú textileket használunk.
Tavaly ősz óta keveset lehetett hallani a márkáról, ami a termékek szezonális jellege miatt nem meglepő. Történt valamilyen változás ezidő alatt a PELSO életében?
A szezonalitáson kívül természetesen a pandémia is hatással volt a márka életére. Talán kevesen tudják, hogy a hazai offline értékesítésünk a budapesti Széchenyi és Gelllért fürdőkben található üzletekbe koncentrálódik és ezek átmeneti bezárásával át kellett gondolnunk a kollekciók ütemezését és kommunikációját.
Ez a kényszerpihenő lehetőséget adott arra, hogy újult erővel és tervekkel készüljünk a következő szezonokra, aminek eredményeképpen már a 2022-es kollekciónk is elkészült, így ismét tudunk a nemzetközi terjeszkedésre összpontosítani: szeretnénk, ha márkát minél több külföldi üzletben is megtalálhatnák a vevők.
Több fronton is törekedtek a fenntartható működésre. Mik az ezzel kapcsolatos tudnivalók?
Webshopunk új rendelési rendszerén belül minden darab megrendelésre készül az idei szezonban, elkerülve így a felesleges túlfogyasztást és a túltermelést.
Anyagjaink prémium olasz alapanyagok, ezen belül sportruházat vonalunk darabjai egy rendkívül magas minőségű, fenntartható techno-szövetből készülnek. Ez az ECONYL® regenerált poliamid, amely rendkívül sokoldalú, ellenálló, puha és kényelmes viseletet garantál.
A jövőben még több újrahasznosított és innovatív anyagot tervezünk beemelni a gyártásba, ami 100 százalékban Magyarországon történik.
A fenntarthatóságot a mindennapi működésünk során is rendkívül fontosnak tartjuk: törekszünk arra, hogy céges működésünknek is minél kisebb ökológiai lábnyoma legyen.
Min dolgoztok a háttérben? Mik a terveitek?
Ahogy említettük, az egyik fő fókusz a külföldi terjeszkedés. Természetesen itthon is szeretnénk erősíteni a márka ismertségét, az online értékesítésen kívül több fizikai üzletben is megjelenni. És készülünk egy izgalmas fashion-tech hibrid megoldással is, amiről jövő tavasszal fogunk majd részletesen beszámolni!
Fotók: Kecskés Márton
Szerző: Dózsa Kamilla