Ciklámen leggings-ek, kényelmes pamutpulcsik, szexi kimonók: Ismerd meg a MARI sportmárkát
Ciklámen és lila leggings-ek, kényelmes pamutpulcsik, szexi kimonók – ezt mind megtalálhatjuk Kaptay Annamari új márkájának kínálatában. A ruhák a vidám megjelenés mellett környezettudatosak is, egyes darabok vásárlásával akár a faültetést is támogathatjuk. Annamarit az indulásról, fenntarthatóságról és a terveiről kérdeztük.
Ezeket láttad már?
Nem a Mari az első divatvállalkozásod, bemutatkoznál kérlek röviden?
5 évig volt a DVA, a korábbi táska márkám az életemben, amit nem egyedül vittem, közös projekt volt a társammal. Egy idő után viszont nagyon különböző irányokba szerettünk volna haladni, így annak vége lett. Mivel kettőnk “gyermeke” volt, megbeszéltük, hogy külön-külön egyikünk sem folytatja. Így viszont felszabadult tömérdek kreatív energiám, amivel nem tudtam mit kezdeni. Pár hónappal később pedig jött a COVID és hirtelen lett időm márkanéven és logón gondolkozni. A MARI végül tavaly májusban született meg.
Hogy jött az új márka ötlete?
Sport-és jógaoktatóként hosszú évek óta szerettem volna sport kollekciót tervezni, így tervrajzaim már 3 éve is voltak, amik a DVA-ba valahogy sosem illeszkedtek. Akkor még egyáltalán nem gondoltam, hogy egy teljesen új, saját márka keretein belül fogom ezeket megvalósítani.
Összefoglalnád a koncepciót?
Nagyon fontosnak tartom, hogy a saját kis eszközeinkkel és a lehetőségeinkhez, tudásunkhoz mérten megpróbáljunk minél tudatosabbak és a legkevésbé környezetszennyezők lenni, és erre motiváljuk a körülöttünk élőket is. Főleg most. Annak pedig, aki divattal kezd foglalkozni, aminek van egy nagyon erős romboló oldala is, szerintem erre különösen figyelnie kell!
A márkám mottója a “Sustainable, Ethical, Sexy” (azaz „fenntartható, etikus, szexi”), - ez áll a középpontban. Az első, Plant A Tree kollekcióm minden eladott darabja után elültetünk egy fát a vásárló nevében, a GLAMAZON jóga kollekciómnak pedig minden egyes darabja 100 százalékban újrahasznosított, óceáni és egyéb hulladékból - műanyagpalackokból, halászhálókból stb. - előállított anyagokból készül, a címkét és a csomagolást is beleértve. A darabok pedig bátrak, szabadok és tele vannak élettel. Legalábbis remélem, mert én így érzem őket.
A brand logója egy párduc. Ez mit szimbolizál?
Nagyjából 7 éve indítottam el az ALPHA névre keresztelt sport közösséget, ahol valahogy elterjedt a “párduc” és “párductest” kifejezés, aminek már nem emlékszem az eredetére, de mindenképp az erőt, a lendületet, a szabadságot, a gyorsaságot, a szépséget, a titokzatosságot szimbolizálja. Mindent, amilyennek képzeljük, vagy képzelni szeretnénk magunkat, amikor beleszaladunk a naplementébe, vagy nagyon elkapunk egy dinamikus jóga mozdulatsort. Szerettem volna ezt a lendületet, szabadságot, szexiséget és erőt tovább vinni, ugyanakkor ha megnézed a logót, ott van benne a játékosság is a kis kacska lábaival. Szándékosan nem tökéletes és ettől szép.
A Mari pedig a nevem egyik feléből jön. Ezzel azt szerettem volna erősíteni, hogy egy alapvetően nem cool névből - valljuk be, hogy Magyarországon még mindig a kerítés előtt álldogáló, hajcsavarós Mari néni jut eszünkbe róla - is fel lehet építeni egy jól menő márkát.
Mi inspirál?
A mindennapi élet, a benne rejlő színek, formák, állagok, anyagok, mozdulatok, az emberek, a szerelem. Többnyire a pozitív dolgok és nem a fájdalom, mint például a zenészeket.
Hogyan képzeled el a Mari jövőjét?
Ez nagyon nehéz kérdés, én vagyok a világon a legkevésbé előre tervezgető típus, örülök, ha tudom, mit fogok csinálni a jövő héten, persze a kötelező körökön kívül. Nyilván vannak olyan céljaim és elképzeléseim, hogy világuralomra tör a MARI és mindenki az én szettjeimben fog vadító párducként mozogni, szaladni, táncolni, áramlani, élni. Talán így képzelem.
Min dolgozol épp? Mit láthatunk legközelebb a márkától?
Már készül a fürdőruha és bikini kollekcióm - mind saját grafikákkal-, illetve nyári kimonó szettekkel is tervezek, amik tökéletesen kiegészítik majd nem csak a fürdőruhákat, de a sport kollekciót is. Szeretem úgy kitalálni az egyes darabokat, hogy a márkán belül mindent mindennel könnyen össze lehessen kombinálni és együtt viselni a különböző kollekciók darabjait is. Ezen kívül elindítottam egy „Fesztivállat” kapszula-kollekciót, aminek első darabja egy olyan pulcsi, ami szerintem a legtöbbünket megszólít. Szerintem most még az is ki van éhezve egy jó fesztiválra vagy koncertre, aki alapvetően nem az az első sorban tombolós típus.
Interjú: Dózsa Kamilla