Kelet és Nyugat találkozik: C&A 2016-os tavaszi-nyári kollekció

2015. november 30.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Több mint százötven szerkesztő, újságíró és blogger nézhette meg berlini Café Moskau izgalmas tereiben berendezett, eszméletlen biztos stílusérzékkel összeállított kollekciót. A mintadarabok mintegy két emeletet elfoglaltak, így tökéletes ízelítőt adtak abból, mi is vár bennünket tavasztól a C&A üzleteiben.

Képzelj el egy izgalmas marokkói utazást, ahol különféle, igen változatos tájakon haladsz át, hol az Atlasz hegységben jársz, hol a város zsúfolt bazárjában, hol a tengerparton. Pont ilyen hatása volt a kollekciótúrának.

Minden tér tökéletesen megválasztott, autentikus keleti bútorokkal volt berendezve, a túra során elkészíthetted a tavaszi-nyári napon csodásan csillogó, lemosható arany vagy ezüst tetoválásodat, ami istenien passzol a ruhákhoz és a túra végén egy, a kávézaccban a jövődet látó jós várt, ha észrevetted a keleti bár sarkában. Persze nekem van szemem az ilyesmihez, úgyhogy megtudtam, mi vár rám a jövő évben és abban is sokkal biztosabb vagyok, mit is viselek majd.

A szuperdivatos eseményt Audrey Nizen a C&A marketing kommunikációért felelős igazgatója és Marc Tomlinson, a cég új dizájn igazgatója nyitotta meg. Érezhetően divatosabb, izgalmasabb a C&A kollekciója, ami nagy valószínűséggel az új dizájnigazgatónak, Marc Tomlinsonnak is köszönhető. A kollekció megtekintése után vele beszélgettem.

2015 elején érkeztél a C&A-hoz, mi a legfőbb szándékod az új szerepedben?

Egy nagyon régi cég, 2016-ban leszünk 175 évesek. Van egy nagyon lojális vásárlóközönségünk, akik pontosan tudják, mit találnak a C&A üzletekben: széles választékot, méretsort, mindent az egész családnak elérhető áron. Ami fontos emellett, hogy újra frissnek, relevánsnak kell lennünk, vonzanunk kell a fiatal vásárlókat, az új vásárlókat, el kell hoznunk nekik a stílust és a divatot, amit könnyedén megvalósíthatnak a saját ruhatárukban. Ez egy nagyon egyszerűen hangzó célkitűzés, annál bonyolultabb azonban.

Beszélnél az új technikai forradalomról és trendekről, amik meghatározzák a divatot, a divattervezést manapság?


Beszélhetünk erről több aspektusból is, a textilek tekintetében vagy a szabás, tökéletes testre illeszkedés tekintetében.
Nagyon fontos és kötelező trend a textilek vonatkozásában a fenntarthatóság, ezért nagyon sokat teszünk cégszinten. Emellett mindig keressük az új technológiákat a textilgyártásban. Amit igazán izgalmasnak tartok, hogy nagyon sok új textília, eljárás ma már nem sportos alapanyagként hat, hanem luxusalapanyagként. Ez szerintem egy nagy újdonság. A Premiére Vision kiállításon mutattak elképesztően újszerű nylonból és gyapjúból készült alapanyagokat is és nagyon sok ragasztásos technikával készült textil is van, ami szintén újdonság. Erős trend a pamut uralma és az, hogy visszatérünk a természetes alapanyagok használatához. Itt az a kihívás, hogyan tudod úgy előállítani, hogy ökonomikus legyél. Az emberek természetes alapanyagokra vágynak és arra a tudatra, hogy azt, amit viselnek, tudatosan és környezetkímélő módon gyártották. Nagy forradalom zajlik ezen a területen, ami kifejezetten izgalmas és új lehetőségeket nyit.

Most is említetted a luxus hatású textíliákat, de a tervező kollégáidtól is hallottam a nap folyamán, hogy szeretnétek luxust csempészni a vásárlóitok ruhatárába. Beszélnél erről a zseniálisan hangzó tervetekről?


A tapintás nagyon fontos mindenkinek. Ha látsz valami szemrevalót, az az első, hogy megtapogatod. Nekünk is ugyanazt jelenti a luxus, mint a vásárlóinknak: finom textileket. Ha pihe-puha, selymes, könnyű, akkor beleszeretsz, ha karcos, kemény tapintású, érdes, akkor vége a szerelemnek közötted és a ruhadarab között. Ennek egyébként nagyon fontos pszichológiai alapja van: az első dolgok egyike, amit még kisbabaként megtapasztalsz az a tapintás, édesanyád bőre, haja. Nagyon fontos számunkra, hogy minden textil, amit használunk, finom tapintású legyen. Ehhez arra van szükség, hogy igen közeli munkakapcsolatot tartsunk fel a textilbeszállítóinkkal, hogy biztosak legyünk abban, hogy minden alapanyag megkapja az utolsó, fontos kezelést, legyen az egy mosás vagy bármi más eljárás, ami finommá teszi.

Véleményed szerint mi tesz ma egy divatcéget sikeressé?


Az, hogy tudod, mire van szüksége a vásárlódnak. Nem elég az, ha tudod, mik az új divattrendek és mi folyik a világban. Őszintén: túl sok trend van és a zöme ezeknek használhatatlan egy valódi nő életében. Nézzük csak, ki is az a reális nő, akinek mi tervezünk: komplikált élete van, vagy vannak gyerekei vagy nincsenek, de egész nap rohan, otthon kényelmes szeretne lenni, amikor elmegy otthonról csinosan és divatosan akar festeni. Nem akar vagy nem is tud vagyonokat költeni erre. Amikor felkel, a szuper pizsamánkban van, elfut sportolni a nálunk vásárolt sportruházatban (Ami egyre erősebb vonal egyébként, érdemes szemet vetni rájuk!- A szerk.), a munkahelyén mást visel, mint este, amikor elmegy a barátaival vagy a szerelmével. Sok-sok különböző igény, élethelyzet, méret, forma, stílus. Nekünk ezt mind-mind ki kell elégítenünk és mindenre tudnunk kell ajánlani valamit, ami a vásárlónkat boldoggá teszi. Van várandós kollekciónk, plussize kollekciónk, sportkollekciónk, otthoni ruhakollekciónk, alkalmi ruháink, nagyon széles kiegészítő kollekciónk.

Ha már említed a plussize kollekciót, megkérdezném, hogy tervezitek, hogy erre még több energiát, kommunikációt áldoztok? Látsz ebben a vonalban még több potenciált?


Abszolút. Rengeteget beszélünk erről és a magunk részéről azt gondoljuk, hogy a kerekdedebb hölgyek is ugyanazokat a divatos darabokat, ugyanazokat a trendeket szeretnék viselni, mint a vékonyabb társnőik. Sok cég nagyon különbözőre tervezi a plus size darabokat. Speciális gondolkodást igényel, és pontosan tudnod kell, mi történik a testtel, mi történik a ruhával viselés közben. Milyen alapanyagok alkalmasak, azok hogyan mozognak, tapadnak és a többi. A CA ugynazt a divatot akarja kínálni plussize-ban, mint az átlagos méretekben.

Szóval akkor van remény?


Nagyon is, majd meglátod!

Hány tervezővel dolgozol?


Van egy csapat Düsseldorfban és egy Brüsszelben. Düsseldorfban van a női részleg, Brüsszelben a férfi- és a gyerekrészleg. Összesen mintegy 250 embert jelent.

Lesd meg a C&A következő, 2016-os tavasz-nyári kollekcióját!

A tavaszi-nyári kollekciót Marokkó és a tenger inspirálta. Mondanál pár szót erről a mesés, magával ragadó üzenetről?


Az ételek, a textilek, a tenger, a látvány: mind-mind az érzelmeidre hatnak. Marokkó lenyűgöző! A tenger kékje, a korallok színe, a természet színei, a természetes, kényelmes alapanyagok, az érzés, hogy szabadságon vagy és nyaralsz: ezek inspiráltak bennünket.

Mi a véleményed a közösségi médiáról és arról, hogy fél napokat lógunk az eszközeinken?


Őszintén: imádom! Rengeteg ötletet merítek a Pinterestről, az Instagramról. A Facebookom csak a barátaimnak szól, de az előzőleg említett platformokon látni mi történik a világban, mi az, ami egy pillanat alatt menő lesz. Egy fontos dolog van ezekkel a felületekkel kapcsolatban: mindenkinek meg kell tanulnia, hogy nem kell mindenre reagálni, mindent befogadni, meg kell tanulni fókuszálni és szelektálni ebben a dömpingben és akkor nagyon jól használható. Ez egy új tudás, mindenkinek meg kell tanulnia. 25 éve vagyok divattervező, nagyon is tudom, miről beszélek, amikor jónak tartom ezt a széles hozzáférést az információkhoz. Emlékszem, amikor régen megérkezett a couture showkat összefoglaló L'Officiel magazin, szabályos izgalomban tartott, hogy végiglapozhatom, ma meg egy egyszerű google search-csel sokkal több információhoz jutok. A kérdés az: mit kezdek vele.

Kelet és Nyugat találkozik: C&A 2016-os tavaszi-nyári kollekció A márka új dizájnigazgatójával beszélgettünk. A kollekció jellemző darabjai a szuper ballonkabátok Marc Tomlinson, a C&A dizájn igazgatója A minták és anyagok merész kombinációja jellemzi majd a tavaszi-nyári ruhatáradat, ha a C&A-val tartasz ezen az izgalmas stíluskalandon


Galéria

Bezárás
2021.01.31.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Vilmos herceg csaknem 10 évig halogatta a lánykérést: gyönyörű oka van annak, hogy Katalin hercegnének ennyit kellett várnia

Vilmos herceg csaknem 10 évig halogatta a lánykérést: gyönyörű oka van annak, hogy Katalin hercegnének ennyit kellett várnia

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)