Nagyágyúk: Kylie Minogue mutatta be a Jimmy Choo és Jean Paul Gaultier közös cipőkollekcióját
A Jimmy Choo luxus divatkiegészítő márka és a francia divatház, a Jean Paul Gaultier bemutatta egyedülálló kollaborációját. Két olyan divatház fogott össze, amelyek párhuzamos öröksége többrétű kulturális örökséget ölel fel.
Ezeket láttad már?
Egy igazán rafinált kollekció lett az eredménye a Jimmy Choo és a Jean Paul Gaultier divatmárkák kollaborációjának. Keveredik a kézművesség, a finom részletek szeretete, a glamúros lázadás. A londoni és a párizsi márka bebizonyítják, hogy a divatban is létezik az összefogás ereje, és hogy lehet újítóan tekinteni a hagyományainkra.
Lehengerlő kollekció, jellegzetes részletek
Geopolitikailag is fontos jelentéssel bír a brit és a francia ikonikus márka, a Jimmy Choo és a Jean Paul Gaultier összefogása. Ez olyasmi, ami még tíz éve sem történhetett volna meg. A kollekció a legnagyobb slágereik remixét kínálja, amiben elemi, a divatházak alapkarakterére, alapdesignjaira való utalásokat találni.
A trompe l’oeil (szemet becsapó trükkök), felszabadult szexualitás, lázadó elegancia, couture kézműves hagyományok, egyéniség, az erős nők ünneplése igazán vonzó minikollekciót eredményezett, ami gyűjtőknek kihagyhatatlan, de a designer házak darabjai után már hosszan vágyakozó nőknek is jó befektetés.
Hogyan is néz ki ez a harmonikus összeolvadás Kylie Minogue lábán? Egy száztíz miliméteres plexiüvegből készült, ék alakú sarok belsejében az egyik lábon egy lézerrel bevésett Eiffel-torony, a másikon egy Big Ben látható, a két, a divatot is meghatározó kultúra emblematikus jelképei. Totális giccs? Meglehet, de figyelemfelkeltő és nagyon jó az üzenete, tény, hogy tudni kell viselni!
A cipő hosszúkás orrával klasszikus Jimmy Choo sziluett, amiben benne van a Gaultier játékossága, szellemessége. A cipő viselője látszólag a levegőben jár. A csoda tehát megszületett!
Tetkók, láncok
A Gaultier "Les Tatouages" kollekciója (1994 tavasz-nyár) ihlette a térdig érő csizmát, melyen a tetoválás válik kifinomult mintává. A tetoválás kézzel festett, kifejezetten erre a kollaborációs modellre készült, ami a mesterséges intelligencia és a tömeggyártás korában egyértelmű üzenet. Az eredetiség, a megismételhetetlenség, a merészség érték. A modellt mikrokristályok teszik még glamúrosabbá.
Persze a Jean Paul Gautier klasszikus modelljei, a fűzők sem maradhattak ki. A corset sling back nem a női test gúzsba kötését fejezi ki, hanem inkább a szexuális energia felszabadítását. Kapható ezüstben, fehérben, feketében és farmer anyagból is.
A legvagányabb darabjai a kollekciónak talán mégis a punk és metál ihletésű Bing magas sarkú papucscipő, melyben esztétikusan olvad össze az utca és a szalon stílusa, a vad és a szofisztikált elemek bár ellentétesek, mégis harmóniát alkotnak. A Jimmy Choo márka tevezői kedvelik a szegecseket, a bőrt, míg a Jean Paul Gaultier mindig a különböző marginális szubkultúrákból táplálkozott, az utcáról szerezte az ihletet, mindig feszegette a határokat.
„Jean Paul Gaultier egy ikon - mint ember és mint márka. Amióta csak az eszemet tudom, imádom a munkásságát, ő inspirált engem egész életemben a divatszakmában. Megtiszteltetés volt számomra, és hihetetlenül izgatott voltam, hogy Florence Tétier mellett újraértelmezhetem az örökségét, munkásságának és világának jelentőségét a Jimmy Choo szemüvegén keresztül. Egy rokon szellemet találtam - mind a Gaultierben, mint házban, mint Florence-ben. Közösek a nézeteink és meggyőződéseink, amelyeket le tudtunk fordítani erre a kollekcióra, amely ünnepli a kézművességet, mindkét szeretett márka DNS-ét és - megfelelő módon - a hatalmat és az erőt. Az egyéniség erejét.” –fogalmazta meg Sandra Choi, Jimmy Choo kreatív igazgatója.
„Úgy gondoltam, hogy ez egy nagyszerű párosítás, mert számomra a Jimmy Choo olyan, mint a cipők Gaultier-ja. A kézművesség találkozik a lázadással. A Gaultier egy erős márka, erős couture tradíciókkal, és mi nagyon szeretnénk olyan márkák partneri lenni, akik rendelkeznek olyan tudással, amivel mi nem. A Jimmy Choo-nak nagyon nagy tudása van a bőráruk és a cipők terén. Mind a Gaultier, mind a Jimmy Choo az emberek megerősítésére törekszik. Ezt képviselte Monsieur Gaultier és Jimmy Choo is a munkájában, ezért ez egy nagyszerű szinergia.” – kommentálta a kollaborációt Florence Tétier, a Jean Paul Gaultier kreatív igazgatója.
Neked melyik limitált modelljük a kedvenced, és mit adnál, hogy bekerülhessen a cipőgyűjteményedbe? Ezek biztosan olyan darabok, amelyek harminc év múlva az áruk sokszorosát érik majd!