Lékai-Kiss Ramóna, Lakatos Márk és Cinthya Dictator - ők voltak a legstílusosabb vendégek a BCEFW magyar divathéten

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Befejeződött a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által szervezett 14. Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), amely a közép-európai régió egyik legfontosabb divateseményévé nőtte ki magát. Az esemény minden eddiginél nagyobb érdeklődést váltott ki: több mint 5000 divatrajongó volt kíváncsi az SS25 szezon bemutatóira, és a Fashion Hub programok is telt házzal zajlottak.

Az Unreal Industry szabályosan berobbant a magyar divatéletbe: a legmenőbb streetwear márkának számít (Pólófelirat: It will fly awaw w all y $ and y life)
Az Unreal Industry szabályosan berobbant a magyar divatéletbe: a legmenőbb streetwear márkának számít (Pólófelirat: It will fly awaw w all y $ and y life)
Fotó: HFDA / The Sparkle Content

A 2024. augusztus 26. és szeptember 1. között megrendezett BCEFW divathét több mint 60 tervező munkáját vonultatta fel Budapest szívében. A hazai és nemzetközi közönség előtt bemutatott kollekciók nemcsak a kreativitást és innovációt, hanem a fenntarthatóságot is előtérbe helyezték, amely a mai divatvilág egyik legfontosabb irányelve.

HIRDETÉS

Fenntarthatóság, nemzetközi figyelem, kollaborációk

Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója és a kreatívipar fejlesztéséért felelős miniszteri biztos, kiemelte az idei BCEFW sikerét: „Az idei esemény messze túlszárnyalta az eddigi éveket mind látogatottságban, mind pedig a szakmai érdeklődés tekintetében. Ez a megnövekedett figyelem lehetőséget adott számunkra, hogy hangsúlyosabban foglalkozzunk olyan fontos kérdésekkel, mint a fenntarthatóság és a szakmai együttműködések.

A régiós márkák rekordszámban mutatkoztak be, amihez jelentősen hozzájárultak a Slovak Fashion Council, a Ljubljana Fashion Week, a Belgrad Fashion Week és az Ukranian Fashion Week szervezeteivel kötött hosszú távú megállapodások. Ezek a nemzetközi együttműködések kulcsfontosságúak a BCEFW jövőbeli sikere szempontjából, hiszen célunk, hogy Budapest a régió divatközpontjává váljon, és összekötő híd legyen a közép-európai divatipar szereplői között.”

Lakatos Márk stylist, jelmeztervező, író is ott volt a Budapest Central European Fashion Week nézői között
Fotó: HFDA / The Sparkle Content

A rendezvény több mint 40 helyszínen zajlott, ahol a divatbemutatók és prezentációk mellett különféle kísérőesemények is helyet kaptak. A Millenárison megrendezett hétvégi programok keretében catwalk show-k, interaktív workshopok és szakmai beszélgetések gazdagították a kínálatot.

Ezek voltak BCEFW magyar divathét legjobb szettjei: szerkesztőink összegyűjtötték a legizgalmasabb ruhadarabokat

A helyi és régiós tervezők kollekciói mellett a feltörekvő fiatal tehetségek is bemutatkoztak, így a látogatók átfogó képet kaphattak a közép-európai divat világáról. A bemutatók jelentős számban vonzották a közönséget, több mint 3500 egyedi látogató érkezett a Millenárisra, és az online közvetítések révén még több érdeklődő követhette élőben az eseményeket.

Párbeszéd veled

A BCEFW egyik kiemelt témája idén a fenntarthatóság volt. A rendezvény külön figyelmet fordított arra, hogy a divatipar környezettudatos törekvései is teret kapjanak. A Conscious Fashion Initiative keretrendszere mentén létrehozott „Conscious by BCEFW” kategória olyan márkákat gyűjtött össze, amelyek megfeleltek a fenntartható üzleti gyakorlatokra vonatkozó szigorú kritériumoknak. A rendezvény ideje alatt kihelyezett textilgyűjtő konténerek is a fenntarthatóság fontosságára hívták fel a figyelmet, amelyek révén közel 400 kg használt ruhadarabot gyűjtöttek össze újrahasznosítás céljából.

A BCEFW magyar divathéten nemcsak a kifutókon láthattunk stílusos szetteket, hanem a közönség soraiban is
Fotó: HFDA / The Sparkle Content

A divat több mint egyszerű öltözködés; meghatározza a társadalmat, kifejezi kultúránkat, értékeinket, és irányt mutat a jövő számára. A BCEFW nemcsak a legújabb trendeket hozta el a közönség számára, hanem lehetőséget biztosított a társadalmi párbeszédre is, amely során a fenntarthatóság, az innováció és a kreatívipar jövője került középpontba.

A Magyar Divat & Design Ügynökség célja, hogy Budapestet a régió divatfővárosává tegye, és vonzó desztinációvá alakítsa a divat és design iránt érdeklődő utazók számára. A BCEFW ennek szellemében platformot kínál a hazai és régiós tehetségek számára, hogy bemutathassák munkáikat, kapcsolatokat építhessenek és nemzetközi láthatóságot nyerhessenek. Az idei szezonban a régiós márkák erős jelenléte is ezt a célt szolgálta, hiszen Budapest egyre inkább a közép-európai divatipar központjává válik, hidat képezve a nemzetközi divatszíntér és a régió tehetségei között.


Galéria

2024.09.04.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

„Katasztrófa a felhozatal” - Összeállt a Dancing with the Stars ötödik évadának csapata, rengeteg néző csalódott

„Katasztrófa a felhozatal” - Összeállt a Dancing with the Stars ötödik évadának csapata, rengeteg néző csalódott

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

18+: Íme 10 tévhit a hüvelyszárazságról, amit azonnal el kell felejteni (x)

18+: Íme 10 tévhit a hüvelyszárazságról, amit azonnal el kell felejteni (x)

Te tudod, mi az a PMS? - Ezek a legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell róla (x)

Te tudod, mi az a PMS? - Ezek a legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell róla (x)

Szinte minden nőt érint, mégis csak nagyon kevesen beszélnek róla (x)

Szinte minden nőt érint, mégis csak nagyon kevesen beszélnek róla (x)

Íme 6 hazugság, amit a sorozatok elhitetnek velünk a szerelemről (x)

Íme 6 hazugság, amit a sorozatok elhitetnek velünk a szerelemről (x)