Lékai-Kiss Ramóna, Lakatos Márk és Cinthya Dictator - ők voltak a legstílusosabb vendégek a BCEFW magyar divathéten

2024. szeptember 4.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Befejeződött a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által szervezett 14. Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), amely a közép-európai régió egyik legfontosabb divateseményévé nőtte ki magát. Az esemény minden eddiginél nagyobb érdeklődést váltott ki: több mint 5000 divatrajongó volt kíváncsi az SS25 szezon bemutatóira, és a Fashion Hub programok is telt házzal zajlottak.

Az Unreal Industry szabályosan berobbant a magyar divatéletbe: a legmenőbb streetwear márkának számít (Pólófelirat: It will fly awaw w all y $ and y life)
Az Unreal Industry szabályosan berobbant a magyar divatéletbe: a legmenőbb streetwear márkának számít (Pólófelirat: It will fly awaw w all y $ and y life)
Fotó: HFDA / The Sparkle Content

A 2024. augusztus 26. és szeptember 1. között megrendezett BCEFW divathét több mint 60 tervező munkáját vonultatta fel Budapest szívében. A hazai és nemzetközi közönség előtt bemutatott kollekciók nemcsak a kreativitást és innovációt, hanem a fenntarthatóságot is előtérbe helyezték, amely a mai divatvilág egyik legfontosabb irányelve.

Fenntarthatóság, nemzetközi figyelem, kollaborációk

Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója és a kreatívipar fejlesztéséért felelős miniszteri biztos, kiemelte az idei BCEFW sikerét: „Az idei esemény messze túlszárnyalta az eddigi éveket mind látogatottságban, mind pedig a szakmai érdeklődés tekintetében. Ez a megnövekedett figyelem lehetőséget adott számunkra, hogy hangsúlyosabban foglalkozzunk olyan fontos kérdésekkel, mint a fenntarthatóság és a szakmai együttműködések.

A régiós márkák rekordszámban mutatkoztak be, amihez jelentősen hozzájárultak a Slovak Fashion Council, a Ljubljana Fashion Week, a Belgrad Fashion Week és az Ukranian Fashion Week szervezeteivel kötött hosszú távú megállapodások. Ezek a nemzetközi együttműködések kulcsfontosságúak a BCEFW jövőbeli sikere szempontjából, hiszen célunk, hogy Budapest a régió divatközpontjává váljon, és összekötő híd legyen a közép-európai divatipar szereplői között.”

Lakatos Márk stylist, jelmeztervező, író is ott volt a Budapest Central European Fashion Week nézői között
Fotó: HFDA / The Sparkle Content

A rendezvény több mint 40 helyszínen zajlott, ahol a divatbemutatók és prezentációk mellett különféle kísérőesemények is helyet kaptak. A Millenárison megrendezett hétvégi programok keretében catwalk show-k, interaktív workshopok és szakmai beszélgetések gazdagították a kínálatot.

Ezek voltak BCEFW magyar divathét legjobb szettjei: szerkesztőink összegyűjtötték a legizgalmasabb ruhadarabokat

A helyi és régiós tervezők kollekciói mellett a feltörekvő fiatal tehetségek is bemutatkoztak, így a látogatók átfogó képet kaphattak a közép-európai divat világáról. A bemutatók jelentős számban vonzották a közönséget, több mint 3500 egyedi látogató érkezett a Millenárisra, és az online közvetítések révén még több érdeklődő követhette élőben az eseményeket.

Párbeszéd veled

A BCEFW egyik kiemelt témája idén a fenntarthatóság volt. A rendezvény külön figyelmet fordított arra, hogy a divatipar környezettudatos törekvései is teret kapjanak. A Conscious Fashion Initiative keretrendszere mentén létrehozott „Conscious by BCEFW” kategória olyan márkákat gyűjtött össze, amelyek megfeleltek a fenntartható üzleti gyakorlatokra vonatkozó szigorú kritériumoknak. A rendezvény ideje alatt kihelyezett textilgyűjtő konténerek is a fenntarthatóság fontosságára hívták fel a figyelmet, amelyek révén közel 400 kg használt ruhadarabot gyűjtöttek össze újrahasznosítás céljából.

A BCEFW magyar divathéten nemcsak a kifutókon láthattunk stílusos szetteket, hanem a közönség soraiban is
Fotó: HFDA / The Sparkle Content

A divat több mint egyszerű öltözködés; meghatározza a társadalmat, kifejezi kultúránkat, értékeinket, és irányt mutat a jövő számára. A BCEFW nemcsak a legújabb trendeket hozta el a közönség számára, hanem lehetőséget biztosított a társadalmi párbeszédre is, amely során a fenntarthatóság, az innováció és a kreatívipar jövője került középpontba.

A Magyar Divat & Design Ügynökség célja, hogy Budapestet a régió divatfővárosává tegye, és vonzó desztinációvá alakítsa a divat és design iránt érdeklődő utazók számára. A BCEFW ennek szellemében platformot kínál a hazai és régiós tehetségek számára, hogy bemutathassák munkáikat, kapcsolatokat építhessenek és nemzetközi láthatóságot nyerhessenek. Az idei szezonban a régiós márkák erős jelenléte is ezt a célt szolgálta, hiszen Budapest egyre inkább a közép-európai divatipar központjává válik, hidat képezve a nemzetközi divatszíntér és a régió tehetségei között.


Galéria

2024.09.04.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Napi horoszkóp: A Vízöntő jutalomra számíthat, a Skorpió óvakodjon a kísértéstől - január 29.

Napi horoszkóp: A Vízöntő jutalomra számíthat, a Skorpió óvakodjon a kísértéstől - január 29.

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Te tudod, melyik az egyik leggyakoribb nőket érintő betegség? (x)

Te tudod, melyik az egyik leggyakoribb nőket érintő betegség? (x)

Mutatjuk, milyen csizmát válassz szoknyához és milyet nadrághoz (x)

Mutatjuk, milyen csizmát válassz szoknyához és milyet nadrághoz (x)

Nem is gondolnánk, de a partnerváltás ezzel is járhat (x)

Nem is gondolnánk, de a partnerváltás ezzel is járhat (x)

Miért fogod elbukni az újévi fogadalmad? Szakértő válaszol (x)

Miért fogod elbukni az újévi fogadalmad? Szakértő válaszol (x)