A legbetegebb divatbemutatót most a Vetements hozta össze
Az utóbbi időben viszonylag sokszor merült fel az oldalunkon is az utóbbi évek legnagyobb durranása, a Vetements márka.
Ezeket láttad már?
Többek között például azért, mert a mindössze 8 éve alapított cég legismertebb arca Demna Gvasalia azóta már a Balenciaga divatház élén is folytatja az őrült esztétikájának népszerűsítését. Ennek szép példája az ikeás dobás, vagy a legújabb papírzacskós vicc is. A Vetements márka azonban emellett továbbra is virágzik, a sztárok, és a vásárlók is imádják a posztszovjet romantikára épülő kollekciókat. Egészen hihetetlen, de rengetegen vannak, akik nem sajnálják a pénzt a Vetements méregdrága holmijaira, hogy végre ők is annyira rosszul öltözöttek lehessenek, mint 1990-ben egy volgográdi lakótelepi kamasz, aki már álmodozott a nyugati holmikról, de csak a silány minőségű replikát tudta beszerezni a piacon, azokat se jó méretben.
Olvastad már? 4 dolog, amit tudnod kell a Vetements márkáról
A márka népszerűsége töretlen, a hatásuk óriási, hiszen már egész csokornyi hasonló divatcég, dizájner bukkant fel, akik tovább ragozzák a posztszovjet antiesztétikát. A Vetements sikerének egyik titka mindenképpen az, hogy nem a szokványos marketingeszközöket vetik be, és ezzel sikerül meglepniük a médiát és a vásárlókat is, így aztán igencsak sokszor kerülnek a hírekbe. Múlt héten például azzal, hogy kihagyják a párizsi divatheteket és alternatív bemutatót tartanak majd.
Olvastad már? Az OST márka a magyar Vetements
Nos, az ígértüket maximálisan betartották, hiszen tényleg igencsak alternatív bemutatót tartottak, méghozzá Zürichben. A fő helyszín egy áruház parkolója volt, ahol bemutató helyett sokkal inkább lookbook-fotózást tartottak járókelők segítségével, akik hajlandók voltak felvenni a Vetements legújabb kreációit. A teljes minimalizmus, és antiglamúr jegyében gründolt esemény egyetlen divatos momentuma az volt, hogy megkérték a modellé avanzsáló járókelőket, hogy imitálják a hivatásos manökenek ismert pózait. A végeredmény egy bizarr fotósorozat lett, ami inkább egy paródiának tűnik. Az egész környezet, maguk a modellek, és főképp a styling reménytelenül pocséknak tűnik, ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lenne majd sikeres a kollekció, sőt úgy tűnik, minél bénább dolgokkal állnak elő, a rajongás annál nagyobb lesz. Egyszer kíváncsiak lennénk, hogy vajon a márka mögött álló, részben titokzatos csapat vajon teliszájjal nevet-e, amikor sikerül milliomoscsemetékre kényszeríteniük ezeket a szetteket, mindenesetre az biztos, hogy megint valami olyasmivel rukkoltak elő, amiről mindenki beszélni kezdett a divatvilágban.