Óriási botrány dagad Victoria Beckham körül: elkezdték bojkottálni a Beckham-családot
Biztosan kevesen számítottak arra, hogy az újfajta koronavírus-járvány okozta felfordulásban a hirtelen az influenszerként, divattervezőként és egykori popsztárként népszerű Victoria Beckham egy csapásra közellenséggé válik legalábbis a hazájában, Angliában.
Ezeket láttad már?
Az azonban kétségtelen, hogy ebben a pillanatban biztosan a leggyűlöltebb személyiség listáján előkelő helyet harcolt ki magának. Tegyük hozzá, hogy a sztártervezőnek mindig is ellentmondásos volt a megítélése, de azért még pár hete is elképzelhetetlen lett volna, hogy híres és befolyásos emberek nyilvánosan ostorozzák a médiában. Most azonban ez történik, a komikus Ricky Gervais, vagy az Egyesült Királyság talán legismertebb televíziós újságírója, Piers Morgan is keményen szállt bele, a közösségi oldalakon pedig rengetegen posztolnak #BoycottBeckham hashtaggel, vagyis arra buzdítják a felhasználókat, hogy bojkottálják a családot. Hogyan jutottunk ide?
Luxusszületésnap a járvány közepén
A Beckham család egész közösségimédia-megjelenésének lényege, hogy ők a tökéletes, szeretetteli mintacsalád. Ennek megfelelően minden családi eseményről születnek tényleg cuki, szívmelengető posztok. Így volt ez akkor is, amikor április közepén a család Victoria Beckham 46. születésnapját ünnepelte. Elképesztő online partit csapott a család sztárvendégekkel, sztár dj-vel. Victoria a kedvenc borával koccintott, aminek palackja 2000 font, azaz 800 ezer forint. Valószínűleg a rongyrázás nem kavart volna visszhangot, ha nem szinte ugyanekkor küldött volna el a Victoria Beckham divatmárka 30 dolgozót fizetésnélküli szabadságra a járvány okozta krízisre hivatkozva. Ráadásul a márka igénybe vette az angol kormány segítségét is, akik a járványra hivatkozva átvállalják a bajba jutott vállalkozásoknál a dolgozók bérének 80%-át. Nem elég, hogy az adófizetők pénzéből fizeti a munkásait, de ráadásként még a fizetésnélküli szabadságot is kijátszotta a dolgozókkal szemben. Azonban ez, bár cseppet sem szimpatikus, de nagyon is bevett megoldás a cégeknél. Nem is értette Victoria Beckham, hogy miért csak őt támadják.
Új világ jön a divatban: luxusmárkák új környezetkímélő lépései
Új világ jön a divatban: luxusmárkák új környezetkímélő lépései
Pénzéhes és érzéketlen
Nos, ha kicsit ránézünk a Beckham-család pénzügyeire, akkor tényleg egészen érthetetlennek tűnik, hogy miért éppen 30 alkalmazott bérén spórolnak, amikor a família vagyona kimondhatatlanul, elképzelhetetlenül sok. Meg sem kottyant például nekik, hogy az újfajta koronavírus-járvány közepette 17 millió fontot (7 milliárd forintot!) fizessenek ki egy új ingatlanért Miamiban. A család azonban a vírus idejére mégis Londonban maradt, ahol egy 31 millió fontot érő kisebb birtokon vészelik át a járványt. A fizetésnélküli szabadság kiadásával nagyjából 225 ezer fontot fog spórolni a cég, ez ugyan nem kevés pénz, de mihez képest? Ahhoz képest például nagyjából semmit, hogy a Victoria Beckham divatmárkának a fennállása óta, azaz 12 éve (!) nem volt egyetlen olyan éve, amikor ne termelt volna masszív veszteséget! Tavaly például nem kevesebb, mint 12 millió fontra rúgott a divatmárka vesztesége. Eleve sokakban felmerült a kérdés, hogy egy veszteséget termelő cég miért akarja a járványra fogni, ha bajban van, és miért az adófizetők segítségére hajt, amikor a számok alapján a fennállása óta anyagilag rossz helyzetben van. A dolog pikantériája ráadásul az elemzők szerint az, hogy a Victoria Beckham márka tragikusan gazdálkodik a pénzzel, és a negatív mérlegnek első sorban ez a legnagyobb oka. Vannak, akik (például maga Victoria Beckham, aki ugyan a járvány idejére lemondott a fizetéséről) túlságosan sokat keresnek. A felháborodást növelte, hogy kiderült, hogy a 30 dolgozóját kényszerszabadságra küldő cég közben 80 ezer fontos kezdőfizetéssel keres brandmenedzsert. A vállalkozás Victoria Beckham saját babaháza, amit David Beckham finanszíroz. A hírek szerint a család több alkalmazottjától, kommunikációs szakemberétől is megvált a napokban. Egyelőre negatív spirálban vannak, és a népszerűségüket nagyon megtépázta a botrány. Sokan gondolják úgy, hogy hiába ajánlotta fel a márka a bevételeinek 20%-át az egészségügyi dolgozók megsegítésére szervezett alapnak, ha a saját dolgozóival nem szolidáris, ráadásul az adófizetőkkel finanszírozza a maradék dolgozóinak a fizetését.