Óriási botrány dagad Victoria Beckham körül: elkezdték bojkottálni a Beckham-családot

2020. április 26.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Biztosan kevesen számítottak arra, hogy az újfajta koronavírus-járvány okozta felfordulásban a hirtelen az influenszerként, divattervezőként és egykori popsztárként népszerű Victoria Beckham egy csapásra közellenséggé válik legalábbis a hazájában, Angliában.

Victoria Beckham
Fotó: Getty Images

Az azonban kétségtelen, hogy ebben a pillanatban biztosan a leggyűlöltebb személyiség listáján előkelő helyet harcolt ki magának. Tegyük hozzá, hogy a sztártervezőnek mindig is ellentmondásos volt a megítélése, de azért még pár hete is elképzelhetetlen lett volna, hogy híres és befolyásos emberek nyilvánosan ostorozzák a médiában. Most azonban ez történik, a komikus Ricky Gervais, vagy az Egyesült Királyság talán legismertebb televíziós újságírója, Piers Morgan is keményen szállt bele, a közösségi oldalakon pedig rengetegen posztolnak #BoycottBeckham hashtaggel, vagyis arra buzdítják a felhasználókat, hogy bojkottálják a családot. Hogyan jutottunk ide?

Luxusszületésnap a járvány közepén

A Beckham család egész közösségimédia-megjelenésének lényege, hogy ők a tökéletes, szeretetteli mintacsalád. Ennek megfelelően minden családi eseményről születnek tényleg cuki, szívmelengető posztok. Így volt ez akkor is, amikor április közepén a család Victoria Beckham 46. születésnapját ünnepelte. Elképesztő online partit csapott a család sztárvendégekkel, sztár dj-vel. Victoria a kedvenc borával koccintott, aminek palackja 2000 font, azaz 800 ezer forint. Valószínűleg a rongyrázás nem kavart volna visszhangot, ha nem szinte ugyanekkor küldött volna el a Victoria Beckham divatmárka 30 dolgozót fizetésnélküli szabadságra a járvány okozta krízisre hivatkozva. Ráadásul a márka igénybe vette az angol kormány segítségét is, akik a járványra hivatkozva átvállalják a bajba jutott vállalkozásoknál a dolgozók bérének 80%-át. Nem elég, hogy az adófizetők pénzéből fizeti a munkásait, de ráadásként még a fizetésnélküli szabadságot is kijátszotta a dolgozókkal szemben. Azonban ez, bár cseppet sem szimpatikus, de nagyon is bevett megoldás a cégeknél. Nem is értette Victoria Beckham, hogy miért csak őt támadják.

Új világ jön a divatban: luxusmárkák új környezetkímélő lépései

Új világ jön a divatban: luxusmárkák új környezetkímélő lépései

Pénzéhes és érzéketlen

Nos, ha kicsit ránézünk a Beckham-család pénzügyeire, akkor tényleg egészen érthetetlennek tűnik, hogy miért éppen 30 alkalmazott bérén spórolnak, amikor a família vagyona kimondhatatlanul, elképzelhetetlenül sok. Meg sem kottyant például nekik, hogy az újfajta koronavírus-járvány közepette 17 millió fontot (7 milliárd forintot!) fizessenek ki egy új ingatlanért Miamiban. A család azonban a vírus idejére mégis Londonban maradt, ahol egy 31 millió fontot érő kisebb birtokon vészelik át a járványt. A fizetésnélküli szabadság kiadásával nagyjából 225 ezer fontot fog spórolni a cég, ez ugyan nem kevés pénz, de mihez képest? Ahhoz képest például nagyjából semmit, hogy a Victoria Beckham divatmárkának a fennállása óta, azaz 12 éve (!) nem volt egyetlen olyan éve, amikor ne termelt volna masszív veszteséget! Tavaly például nem kevesebb, mint 12 millió fontra rúgott a divatmárka vesztesége. Eleve sokakban felmerült a kérdés, hogy egy veszteséget termelő cég miért akarja a járványra fogni, ha bajban van, és miért az adófizetők segítségére hajt, amikor a számok alapján a fennállása óta anyagilag rossz helyzetben van. A dolog pikantériája ráadásul az elemzők szerint az, hogy a Victoria Beckham márka tragikusan gazdálkodik a pénzzel, és a negatív mérlegnek első sorban ez a legnagyobb oka. Vannak, akik (például maga Victoria Beckham, aki ugyan a járvány idejére lemondott a fizetéséről) túlságosan sokat keresnek. A felháborodást növelte, hogy kiderült, hogy a 30 dolgozóját kényszerszabadságra küldő cég közben 80 ezer fontos kezdőfizetéssel keres brandmenedzsert. A vállalkozás Victoria Beckham saját babaháza, amit David Beckham finanszíroz. A hírek szerint a család több alkalmazottjától, kommunikációs szakemberétől is megvált a napokban. Egyelőre negatív spirálban vannak, és a népszerűségüket nagyon megtépázta a botrány. Sokan gondolják úgy, hogy hiába ajánlotta fel a márka a bevételeinek 20%-át az egészségügyi dolgozók megsegítésére szervezett alapnak, ha a saját dolgozóival nem szolidáris, ráadásul az adófizetőkkel finanszírozza a maradék dolgozóinak a fizetését.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Az offline tervezés és naplózás tizenkét legnagyobb előnye - Változtasd meg az életedet a BuJóval!

glamour plusz ikon Az offline tervezés és naplózás tizenkét legnagyobb előnye - Változtasd meg az életedet a BuJóval!

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Stresszelsz és fáj a fejed az ünnepi hajrában? 3 tipp, amit érdemes megfogadnod (x)

Stresszelsz és fáj a fejed az ünnepi hajrában? 3 tipp, amit érdemes megfogadnod (x)

Már nem úgy veszünk ajándékot, mint eddig - ez gyökeresen megváltozott (x)

Már nem úgy veszünk ajándékot, mint eddig - ez gyökeresen megváltozott (x)

Ha nem tudod, mi a legjobb ajándék a párodnak, akkor nem csigázunk tovább! Nézd meg, mivel mehetsz biztosra! (x)

Ha nem tudod, mi a legjobb ajándék a párodnak, akkor nem csigázunk tovább! Nézd meg, mivel mehetsz biztosra! (x)

Must have téli kiegészítők, amiket imádni fogsz, mert szuperül kombinálhatók (x)

Must have téli kiegészítők, amiket imádni fogsz, mert szuperül kombinálhatók (x)