Sokkoló: Köllő Babett nem villantott a Sztárban sztár leszek! adásában, mégis megnézed
Ez már a népszerű televíziós showműsor, a Sztárban sztár leszek! negyedik évada, amiben Köllő Babett, Majka, Tóth Gabi és Pápai Joci ülnek a zsűriben.
Ezeket láttad már?
A Sztárban sztár leszek! showműsorhoz nagyon sokat hozzátesz látványban az, mit viselnek a sztárok. Éppen ezért mutatjuk meg exkluzív riportunkban a backstage-ben dolgozó alkotókat. Ezúttal Köllő Babett ruhájáról tudhatsz meg olyan dolgokat Kiss Márk segítségével, amit máshol nem olvashatsz.
Flitterek és Chanel-stílus
Ezen a héten teljesen más irányból közelített a divattervező, ahogy megfogalmazta Köllő Babett, "másképpen csábító". Ezúttal nem a mély dekoltázs és a meztelen bőrfelületek teszik vonzóvá az öltözéket. „Az inspirációm gyakorlatilag a klasszikus Chanel kosztümből indul ki, ezek közül is a 80-as években Karl Lagerfeld által tervezett darabokból.” – meséli Kiss Márk.
Egy fekete flitteres alapanyagból indultak ki, melynek a tartását az adja, hogy a klasszikus Chanel táskák mintája alapján saját maguk steppelték, és a flitterek és a bélés közt egy réteg fríz bélésanyag van. A flitter különleges csillogása hihetetlenül látványossá teszi a klasszikus, konzervatívabb formát. A kosztüm szegélyeit ezüstlánc díszíti (ami a Chanel kosztümökre jellemző), ezt bőr szalaggal fűzte át a stylist. A decens kiskoszüm-hangulatot azért oldani szerette volna valamivel, így a punk-stílusból vett átt elemeket, ezt csempészte az öltözékbe az alkotó.
Egy lezser fehér pólót készítettek a kosztümhöz, melynek a grafikáját Kiss Márk készítette, majd nyomtattatta rá a pólóra, amit szegecsek helyett piercingekkel díszített. „Ehhez az öltözékhez elengedhetetlen volt számomra a 80-as évek handulatát idéző, enyhén áttetsző fekete harisnya és a hegyes orrú, lakk magas sarkú cipő. A beautyrészlegről egy erőteljesebb, punkosabb sminket és egy szintén a 80-as évekre jellemző befésült, férfias stílusú frizurát kértem.” – foglalta össze Köllő Babett megjelenésének a leírását a divattervező.
A szabás és a fazon szempontjából arra kellett figyelni, hogy eltalálják a megfelelő arányokat, és tényleg egy klasszikus kis fekete kosztümöt idézzen, azon belül is a nyolcvanas évek stílusát idézze fel. A legnagyobb kihívást a ruha alapanyagának megtalálása jelentette, mert olyan flitteres anyagot kellett felkutassanak, ami megfelelően elasztikus ahhoz, hogy steppelhető legyen, a flitterek pedig úgy helyezkedjenek el az anyagon, hogy géppel varrható és tűzhető legyen. Kiss Márk állandó munkatársa, Fekecs Kata steppelte be az anyagot, ekkor nagyon figyelve arra, hogy a varrások párhuzamosan és a megfelelő irányba fussanak és tökéletesen egyenesek legyenek, mert már egy kis ferdeség is elronthatja az összképet.
„Szó szerint lehetetlen nőnek lenni!"
Miután sokat öltöztet nőket, érdekel a stylist véleménye a mindennapjainkat is meghatározó ageism jelenségéről, azaz arról, ahogy a negyven feletti nők, legyenek bármilyen tehetségesek, és dolgozzanak bármilyen keményen és profin, eltűnnek a televíziók képernyőiről, láthatatlanná válnak a hétköznapokban. Ezzel a társadalom, a szerkesztők ugye azt üzenik a nőknek, hogy egyetlen értékük a szépségük és a fiatalságuk, és azt üzenik a fiatal nőknek, hogy ketyeg az óra, már harminc körül érdemes elkezdeni aggódni, botoxoltatni, plasztikáztatni, ha úgy akanak majd tenni, mintha nem annyi idősek lennének, mint amennyik valójában.
A nőket állandó kritika éri a testalkatukkal, a gyerekvállalással, a karrierrel, az életkorukkal kapcsolatban, és ezt javarészt saját nőtársaiktól kapják. Ha valaki hagyja természetes módon öregedni az arcát, azt igénytelennek tartják, ha pedig beavatkozásoknak vetik alá magukat, akkor arra az a komment, hogy nem tudnak méltósággl megöregedni.
– foglalja össze Kiss Márk, milyen uralkodó hozzáállást is lát jelenleg maga körül.
A stylist ebből kiindulva kihangsúlyozza, hogy ez egy patthelyzet, mert tulajdonképpen bármit is tesznek a nők, a természetes folyamat, az öregedés kapcsán, mindenképpen belefutnak egy pofonba. Márk azt gondolja és azt javasolja a nőknek, hogy álljanak neki úgy az öregedésnek, ahogy nekik tetszik, ahogy jól érzik magukat, ne a külső hangokra, hanem belülre figyeljenek. A magabiztosság a legfontosabb, ezt kinek egy korrekciós beavatkozás, kinek egy jól szabott ruha jelenti. Persze azt is tudja, hogy a közszereplőknél ez még nehezebb, de véleménye szerint nem szabad foglalkozni a lehúzó, gonosz hozzászólásokkal.
„Köllő Babett nagyot villantott a Sztárban sztár leszek! adásában”
Az is érdekel, hogy mit gondol arról a világról, ahol csak úgy lehet nézettséget, elérést elérni, ha kattintós, szexualizáló, a nőket tárgyiasító, szenzációhajhász, negatív és a többi címekkel operál a média?
Márk elmondja nekem, hogy gyakran születnek olyan vélemények, hogy „nem tud már mit kezdeni magával, így hívja fel magára a figyelmet, ha másképpen már nem megy, akkor a dekoltázzsal teszi.” Márk véleménye szerint leginkább az újságírók hozzák ezt a narratívát, valójában ők nem tudják már hogyan felhívni az olvasók figyelmét egy-egy cikkre, csak ezekkel a felütésekkel.
Nem 2023-ban találták fel a dekoltázst, és már a középkorban sem volt ennyire polgárpukkasztó, mint ahogyan a cikkekben és a hozzászólásokban megbotránkoznak rajta.
– fogalmazza meg az online újságírást, olvasást kontextusba helyező módon Márk. A stylist nem győzi hangsúlyozni, hogy egy showműsorról van szó, ahol a látványon éppen annyi fókusz van, mint a zenén, és egy showműsorban igenis előfordulnak extrán kivágott és dekoltált, lehengerlő, csábító ruhák, gyönyörű nők, vonzó férfiak, extra sminkek és frizurák.
Márk tisztában van vele, ahogy mondja, hogy ezek mind a szubjetív megítélés alá esnek, azaz tetszhet, vagy nem tetszhet egy ruha vagy smink, de ettől még igenis helye van a showbizniszben. „Fontosnak tartom, hogy egy műsorban kapjon a néző, lásson új dolgokat, lásson szokatlan ruhát, frizurát, szokatlan megjelenést, hogy nyitott maradhasson. Nyitottnak kell lenni, és nem túl komolyan hozzáállni ehhez, ez a szórakoztatóipar. Lazítsunk már!” – mondja a sikeres stylist, divattervező.
Azt még hozzáteszi, hogy az is meglehetősen elgondolkodtató, hogy ha egy férfi mutat félmeztelen testet, őt sosem fogják úgy ledarálni, olyan jelzőkkel illetni a nézők, mint amilyenekkel a nőket illetik.