Köllő Babett ruhája egyszerre vad és gyönyörű a Sztárban sztár leszek! legújabb adásában
Ez már a népszerű showműsor, a Sztárban sztár leszek! negyedik évada, amiben Köllő Babett, Majka, Tóth Gabi és Pápai Joci ülnek a zsűriben. Mi hétrő hétre exkuzív backstage riporttal követjük Köllő Babett öltözékeit, amiben stylistja, Kiss Márk van a segítségünkre.
Ezeket láttad már?
A Sztárban sztár leszek! showműsorhoz nagyon sokat hozzátesz látványban az, mit viselnek a sztárok. Éppen ezért gondoljuk úgy, hogy a backstage-ben dolgozó alkotók is figyelmet érdemelnek. Ezúttal Köllő Babett ruhájáról tudhatsz meg olyan dolgokat, amiket máshonnan biztosan nem.
Jön a retró Roberto Cavalli stílus!
Kiss Márk elmondta nekem, hogy harmadik élő adásra az eddigiekhez képest teljesen más hangulatot akart kelteni. Az első és a második élő adás inkább couture hangulatú öltözékei után egy könnyebb, légiesebb ruhát tervezett, ami a 2000-es évek eleji bohém dolce vita trandet idézik fel.
A ma egyébként is aktuálisnak számító 2000-es évekből egy olyan trendet választottam, amit a gyerekkoromban nagyon szerettem. A természetből vett földszínek, állatminták, bőrök, eldolgozatlan szélek, nomád stílus, csiszolatlan ásványok és féldrágajövek jutottak az eszembe.
– meséli Márk.
Így nem is volt tovább kérdés, mi lesz a ruha alapanyaga. Egy Roberto Cavalli állatmintás selyem egy másik, orientális mintákkal díszített, bohém selyemmel találkozik és egy tűpettyes felülettel. További díszítőelemként a ruha jobb ujjára gyöngy rojtokat fűzött a divattervező, melyek tollakban végződnek, ezeket egyesével varrta a ruhára.
Ennek az összessége adja azt a hatást, amit el szerettem volna érni. A spirálban szabott fodrok és a csípőre helyezett derékvonal ma retrónak számító hangulatát egy korallszínű Bottega Veneta szandállal párosítottam, ami tökéletesen illik a csiszolatlan korall és türkiz óriásnyaklánchoz, amit Babett visel.
– foglalja össze a ruhával kapcsolatos tudnivalókat a stylist.
Jöttek a like-ok?
Márk az érdeklődésemre elmondta, hogy szerencsére rengeteg pozitív visszajelzés érkezett az első két élő adás ruháira vonatkozóan. Mivel az egyik, ahogy ő megfogalmazza: „egy barokkos, díszes öltözet volt, a másik egy klasszikus, estélyis formavilágú öltözék, ami sok ember szívéhez közel áll, így nagyon örültek neki”. Márk úgy gondolja, hogy a klasszikus darabok mindig sokkal népszerűbbek, mint az avatgárdabb öltözékek. Azért ez a tudása és meggyőződése nem gátolja meg abban az alkotót, hogy ilyen darabokat is betervezzen az évadba.
Márk elmondja, hogy Babett elképesztően jól érezte magát mindkét ruhában, annak ellenére is, hogy nagyon hosszúak voltak.
Babett szokásos módon hozzájuk szellemült, és remekül viselte az öltözékeket. Az első adás ruhájának utolsó próbájánál ráadtam az öltözék utolsó tartozékát, a palástot, és ő percekig szótlanul, tátott szájjal állt a tükör előtt.
– mesélte Márk.
Mi lesz az öltözékekkel, jelmezekkel?
Érdekel, hogy ezúttal mit kezdenek majd az egyszer viselt, a showban azért jó nagy figyelmet kapó ruhákkal. Szeretem ezt mindig szóba hozni, mert az, hogy ökotudatosan gondolkozzunk, szerintem mindannyiónknak faladata, az alkotóknak pedig még kiemeltebben, mert napról napra inspirálják a környezetüket. Márk elmondja, hogy Babett ruhái is a stúdiójukba kerülnek, ahol modellfotózásokon használják. Ezt azért szereti a stylist, divattervező, mert ilyenkor teljesen más stylinggal használja a ruhákat, teljesen más aspektusból használja újra, másképpen kombinálja az egyes darabokat, ruhaelemeket, és ilyenkor ezek teljesen új értelmet nyernek. Elmondja, hogy az öltözékeket gyakran ki is bérlik fotózásokra, forgatásokra, de az is előfordult, hogy kiesebb átalakítással eladásra került darab.
Vajon mi a legnehezebb az álommelóban?
Magam is dolgoztam stylistként, így pontosan tudom, milyen változatos, izgalmas ez a munka, és azt is, hogy sokszor fizikailag is megterhelő. Érdekel, hogy Kiss Márk, aki nagyon sikeres, mit tart a legnehezebbnek ebben a hivatásban.
A legnehezebb mindig a határidők betartása, és az, hogy egyszerre több mindenre kell figyelni. Babetten kívül még rengeteg szereplő és táncos öltözékeit fejben, majd fizikailag is összeteszem, de emellett a műsor mellett még más projekteken is dolgozom. Most például
Szabadakarat című koncert-színház premierjére készülök az Erkel Színházban, aminek a jelmezeit magam tervezem, azok kivitelezése pedig a Nemzeti Operában történt egy csodálatos varrócsapattal, akik a Farsangi Lakodalom című opera jelmezeit is készítették. Mindkét darabot Tóth András rendezte.
– avatott be sokoldalú munkájába Kiss Márk.