Hogyan vált Rihanna minden idők leggazdagabb énekesnőjévé?
Rihanna augusztusban nemcsak belépett a milliárdosok közé, egyben ő lett a világ leggazdagabb énekesnője is. Ezt azonban nem előadóművészi, hanem üzletasszonyi karrierjének köszönheti.
Ezeket láttad már?
Robyn Rihanna Fenty, napjaink egyik legikonikusabb énekesnője 2017-ben indította el Fenty Beauty nevű szépségipari márkáját, amely az elmúlt négy év során (a pandémia idején is) hatalmas népszerűségnek örvendett, a Forbes vagyonbecslése szerint pedig jelenleg 1,4 milliárd dollárt ér. A Savage X Fenty fehérnemű márkájából és előadóművészi karrierjéből származó bevételeivel együtt teljes vagyonát 1,7 milliárd dollárra becsülik. Rihanna ezáltal hivatalosan is minden idők leggazdagabb énekesnője, az egész szórakoztatóiparban is egyedül Oprah Winfrey előzi meg. Amikor egy paparazzo arról kérdezte, mit jelent számára, hogy önerőből vált milliárdossá nevetve rövid és frappáns választ adott:
Isten jó!
A kilencszeres Grammy-díjas barbadosi énekesnő egyrészt több mint 100 milliós követőtáborának köszönheti márkája kirobbanó sikerét, másrészt annak, hogy a Fenty Beauty 50%-a az LVMH-cégcsoporté. Ez a világ egyik vezető szépségipari és lusuxcikkeket birtokló vállalata, amelynek tagjai többek között a Dior, a Fendi, a Givenchy és a Tiffany&Co. is, és amelynek francia tulajdonosa, Bernard Arnault, a világ leggazdagabb emberei közé tartozik.
Rihanna elmondása szerint kislánykorában mindig szerette figyelni, ahogy édesanyja kifesti magát, megszállottá pedig akkor vált, amikor életében először őt is kisminkelte egy szépségverseny alkalmából.
A smink olyan, mint egy titkos fegyver
– egy kreatív eszköz az önkifejezésre. Rihannát a szépségipar iránti szenvedélye vezette márkája megalkotásához. A Fenty Beauty a kezdetektől arról vált elismertté, hogy legfőbb értékének az inkluzivitást tekinti, bőrtónustól és nemtől függetlenül szól mindenkihez, ünnepelve a diverzitást. Hiánypótló előrelépés a szépségipar történetében, hogy ötvenféle árnyalatban találhatunk alapozót a kínálatban a megszokott világos, közepesen világos, közepesen sötét és sötét felhozatal helyett .
Rihanna 100%-ban személyesen részt vesz márkája építésében és a termékek fejlesztésében.
„Azt szeretném, hogy a nők magabiztosnak érezzék magukat a ruhájuk méretétől, bőrük árnyalatától, a személyiségüktől, a rasszuktól és vallásuktól függetlenül – azt szeretném, hogy a nők magabiztosnak és szexinek érezzék magukat, mert azok vagyunk és megérdemeljük, hogy így is érezzük magunkat”.
A rajongók nagy szomorúságára az énekesnő, aki korábban évente jelentkezett új albummal utoljára 2016-ban adott ki nagylemezt. A szépség- és a divatipar azonban szintén rengeteg kreatív szabadságot nyújt számára, ahol továbbra is feszegetheti a határait.
Szerző: Nikolaidu Fédra