Ebédszünetben ugrott át élete egyetlen modellmunkájára, de azt az egész világ ismeri
Vannak modellek, akik hosszú éveket töltenek el azzal, hogy fotózásról, fotózásra járnak, de az egész életművükkel sem tudnak olyan nyomot hagyni a popkultúrában, mint Jenny Joseph, aki egy ebédszünetben ugrott át élete egyetlen modellmunkájára, amit azóta az egész világ ismer.
Ezeket láttad már?
A Columbia Pictures filmvállalat logójáról van szó, amelyet több száz sikerfilm előtt láttunk, és mindenkinek olyan érzés, mintha a film születése óta létezne, pedig nem így van, vagyis nem teljesen így van.
A ma is használt animációs logót 1992 óta használja a Columbia, de ha van egy olyan érzésed, hogy te ezt ennél sokkal régebbi filmek előtt is láttad már, az nem véletlen. A filmes vállalat 1924 óta működik ezen a néven, és már az első logójuk is egy fáklyát tartó női alak volt. Ez a női alak maga Columbia, aki aztán az 1970-es évekig többféle verzióban, de ugyanígy szerepelt, kezében egy fáklyával a vállalat filmjeinek főcíme előtt.
A 10 legjobb film, ami garantáltan feldobja a hangulatod
A 10 legjobb film, ami garantáltan feldobja a hangulatod
Columbia egyébként egy Amerikát jelképező nőalak, aki nagyon régóta már a XVIII. században felbukkant festményeken, rajzokon. Ha valaki Columbiáról beszélt, akkor régen mindenki tisztában volt vele, hogy valójában a megszemélyesített Amerikáról van szó. A filmes cég eredeti logóján egyértelmű volt mindez, hiszen fehér klepetusa köré még egy amerikai zászló is körbe volt tekerve.
Az eredeti Columbia logó is nagyon hasonló volt:
A hetvenesek években a modernizálás jegyében egy kissé semmitmondó animált napra cserélték a nőalakot, hogy aztán a kilencvenes évek elején úgy határozzanak, hogy visszahozzák az eredeti nőalakot. Egy New Orleans-i grafikus, Michael Deas aki digitális, animált grafikákkal is dolgozott már akkoriban kapta a feladatot, hogy egy klasszikus női alakot álmodjon a logóra.
Deas több dologgal kísérletezett, és mivel fotó alapján tudott a legjobban dolgozni, ezért rájött, hogy a jogi problémákat elkerülendő, jobb lenne egy saját fotó alapján dolgozni. Az egyik New Orleans-i grafikusismerősét, Jenny Joseph-et kérte fel modellnek a képhez, akit egy helyi fotós, Kathy Anderson a saját lakásán található miniműtermében egy ebédszünetben fotózott le.
A kép egészen sufnikörülmények között készült, a "lépcső", amelyen áll fotóhátterek dobozából lett hevenyészve összerakva, Columbia klepetusa egy lepedő, a fáklyát, pedig egy lámpabúrájától megszabadított olvasólámpa "alakította" a képen. Senki a résztvevők közül nem gondolta, hogy abban az ebédszünetben egy ikonná váló klasszikus dolgot alkotnak. Mások ugyan ebből milliomosok lettek volna talán, de nekik csak egy gyors, és vicces örömprojekt volt az ebédszünetben.