6 dolog, amit Christian Diortól tanultunk, és amit minden nőnek ismernie kell
Christian Dior divattervező 1947. február 12-én mutatta be első kollekcióját a sajtónak, ezzel pedig be is írta magát a divattörténelembe. A háború után a világnak szüksége volt egy olyan tervezőre, akinek nőies kreációi boldogságot és reményt hoztak el a szívekbe.
Ezeket láttad már?
A tervező egy olyan világot álmodott meg, amelyet tetőtől talpig Christian Dior-ruhákba öltözött vásárlók népesítenek be. Ezzel a céllal a szívében nekilátott az elegancia birodalmának megépítéséhez: New Yorkban, Londonban és Caracasban létesített kirendeltségeket.
1. Karoljuk fel a bennünk lakozó nőt!
Christian Dior a II. világháború kegyetlenséggel túltelített évei után mutatta be 1947-ben a a New Look néven futó tavaszi kollekcióját, amely arról híres, hogy rendkívüli módon feminin volt - darázsderekú szabásvonalak, pufi szoknyák határozták meg az összképet. A kollekció, nevéhez hű módon valóban újdonság volt az egész világ számára - mindenesetre globális sikert aratott, mert a női sziluett forradalmasítása mellett, merően más hangulatot árasztott, mint a háborús éveket jellemző vaskalapos szigorúság.
2. Merítsünk inspirációt a művészetekből!
Monsieur Dior a nagy áttörése előtt a művészetekkel foglalkozott: egy olyan kis művészeti galéria büszke tulajdonosa volt Párizsban, ahol többek között Pablo Picasso, Salvador Dalí és Georges Braques festményeit állították ki. Nyilvánvaló, hogy Christian Dior ezt a szenvedélyét a divattervezés során is kamatoztatta, csodálatos kreációi maguk is művészeti alkotásnak számítanak. A divatház jelenlegi kreatív igazgatója, Maria Grazia Chiuri is követi ezt a vonalat a Dior couture ruháinak megalkotása során, hogy életben tudja tartani ezt a csodálatos örökséget.
3. A piros szín mindenkié
Christian Dior szerint a piros mindenkié, hiszen nincs ember, akihez ne passzolna a szín valamelyik árnyalata. Ez nem jelenti azt, hogy minden nő ruhatárában kötelező darab, de legalább a sminktáskánkba érdemes becsempészni egy igazi piros rúzst - mondjuk a ház kultikus sminktermékét, a Rouge Dior 99-et.
4. Minden a részletekben rejlik
Dior szerint nem csak a lényeg, a legapróbb részletek is nagyon fontosak. Ennek az oka az, hogy a nem megfelelő részletek és kiegészítők tönkretehetik az összképet. A divatház méltán híres arról, hogy kreációi részletekben gazdag darabok, legyen szó a luxusmárka ruháiról, táskáiról, cipőiről, ruhadarabjairól és sminktermékeiről. A Dior attól más és több, hogy tényleg hitvallásszerűen hisznek abban, hogy a részletek magukért beszélő történetekkel vértezik fel cikkeiket.
5. Segítsünk másoknak is virágozni!
Christian Dior hitt a 19 éves Yves Saint Laurent tehetségében, így a saját asszisztenseként alkalmazta őt. A tanulság az, hogy mások zsenialitásától nem kell elretteni, dönthetünk úgy is, hogy segítünk nekik virágozni. Christian Dior halála után Yves Saint Laurent a világ legfiatalabb divattervezőjévé avanzsált, Dior mentorálasa nélkül pedig nem vált volna azzá, aki lett.
6. Teljesen rendben van félni
„Abból adódóan, hogy nagyon későn kezdtem bele ebbe a szakmába, amelyet mások egy életen át tanultak, mindig is féltem attól, hogy elárulom tudatlanságomat - engem csak az ösztöneim vezettek. Talán éppen amatőrségtől tartó félelem sarkallt arra, hogy végre félresöpörjem a kétségeimet, és megalkossam Christian Dior, a divattervező karakterét” - mondta egyszer az egyetlen és megismételhetetlen Dior. A divatház elindításának lehetősége kétszer is kopogtatott az ajtaján, mégsem ment bele, mert soha nem látta magát olyan forradalmárnak, aki képes lenne egy nagysikerű luxusmárkát felépíteni. Szerencsére a tervező szembenézett félelmeivel, majd az önreflexió segítségével megalkotta a világ egyik legikonikusabb márkáját.