Az Apple új üzlete Dubajban lenyűgöző vizuális élmény
Az Apple márkát a letisztult dizájn és tökéletes funkcionalitás harmonikus kettőse vitte sikerre.
Ezeket láttad már?
Ez a megközelítés nemcsak a cég termékeire, de egyéb megjelenéseire is jellemző, például az üzleteik kialakítására. A világszerte csaknem 500 áruházzal rendelkező Apple a helyszín adottságaihoz mérten kétféle megközelítésmódot alkalmaz. Szeretnek, - első sorban Európában -, régi, nagy múltú épületekbe költözni, Berlinben, Amszterdamban erre látunk példát, vagy New Yorkban a Grand Centralban, ahol a márka a világ legnagyobb vasúti pályaudvarának történelmi épületébe költözött be.
Apple a Grand Central pályaudvaron:
A másik megközelítésmód, amikor olyan áruházat hoz létre az Apple, ami már a megjelenésével is kitűnik a környezetből, és ikonikus, azonnal felismerhető része lesz egy nagyvárosnak. A New York-i Ötödik sugárúton (legfelső kép) magasodó üvegkalitka ma már szinte éppenolyan népszerű turistalátványosság, mint Manhattan történelmi épületei.
Az Apple Isztambulban:
A Dubajba újonnan létrehozott Apple áruház inkább az utóbbinak ékes példája. A hatalmas 56 méteres terasszal rendelkező épület egyben a világ talán legnagyobb kinetikus művészeti installációja is, hiszen az úgynevezett napszárnyakkal ellátott terasz hatalmas ablakai kinyithatóak, és ez a mozgatható épületemel már képeken is lenyűgöző látványt nyújt.
Az Apple új, dubaji üzletének látképe:
Egyébként az épületet az a Norman Foster tervezte, aki például az Apple-nek tervezett már Isztambulban (felső kép) egy lecsukott MacBookra emlékeztető üzletet. Az angol építészt persze nem innen, hanem sokkal inkább az olyan terveiről ismerhetjük, mint a londoni Millennium híd, az új Wembley stadion, vagy a British Museum lenyűgöző belső udvara. Az Apple új dubaji üzlete megint egy ikonikus épület a sztárépítésztől.
A napszárnyas terasz belülről:
Norman Foster épülete lenyűgöző látványt nyújt, amikor kinyílnak a terasz hatalmas ablakai: