Tényleg olyan hatásosak a natúrkozmetikumok?
Ismerkedj meg az Olive&Oliva márka megálmodójával, aki a természet erejére támaszkodva alkotott szépségápoló termékeket! Schwarz Barbara beavat a természetes bőrápolás rejtelmeibe, és elárul néhány kulisszatitkot is a natúrkozmetikumokkal kapcsolatban.
Ezeket láttad már?
Schwarz Barbara egy teljesen más életpályáról csöppent bele a természetes bőrápolás világába. Gyermeke születése után bőrproblémákkal küzdött és minden márkában a megoldásokat kereste. Azóta natúrkozmetikumokat készít, és lelkes segítőként tartja a kapcsolatot vásárlóival - hisz abban, hogy az egészséges bőr a problémák feltárásával és a megfelelő hatóanyagok pontos kombinációjával kezdődik.
Mesélj egy kicsit magadról, hogyan indult el az OLIVE & OLIVA márka?
Teljesen más pályáról jöttem, ugyanis ezelőtt a divat világában és piackutatóként tevékenykedtem. Azon a ponton kezdett komolyabb szinten érdekelni a bőrápolás, amikor a bőrproblémáimra nem találtam megoldást: ekkor sodort össze az élet a mesteremmel, aki olyan tudást adott át nekem, amiért a mai napig nagyon hálás vagyok. A környezetemből jövő rengeteg pozitív visszajelzés inspirált arra, hogy mindenki számára elérhetővé tegyem, amit készítettem. Most már négy éve vagyok aktív résztvevője a szépségiparnak, azóta több kategóriában is nyertem a Glamour Glammies díjátadóján.
Mi teszi egyedülállóvá a márka kozmetikumait?
Minden terméket kézzel, kísérletezés alapján saját magam állítok össze a legjobb tudásom szerint, 100 százalékban természetes összetevőkből úgy, hogy a bennük lévő hatóanyagok passzoljanak és ne csökkentsék egymás hatását. Nem követem a piacon legújabban felbukkanó trendeket, hiszen a bőr sem teszi, sőt, nem is tudna lépést tartani vele. Vegán alapanyagokat használok, kivéve a Caviar szérumot és arckrémet, amik annyira jól sikerültek, hogy ragaszkodom hozzájuk. Emellett arra is nagy figyelmet fordítok, hogy a lehető leginkább környezettudatos legyek.
Milyen lépéseket teszel ennek érdekében?
Többnyire üveggel és újrahasznosítható műanyaggal dolgozom, utóbbi ha visszakerül hozzám, évente kétszer egy műanyagfeldolgozó cégnél landol. Tervben van, hogy minden értékesítési ponton le lehessen adni a kiürült üvegcséket, flakonokat. A szállítási folyamat során is igyekszem a lehető legkisebb ökológiai lábnyomot hagyni magam után.
Kinek készülnek a termékek?
Olyan márkát szerettem volna létrehozni, ami mindenkinek elérhető nemtől, kortól, anyagi helyzettől függetlenül, jó minőségű és magas hatóanyagtartalmú termékekből áll, kellemes és kényelmes - ez volt a misszióm. Úgy gondolom, hogy ha valaki folyamatosan foglalkozik a bőrével, akkor a legjobbat tudja kihozni belőle.
Milyen tévhitekkel találkoztál a natúrkozmetikumokat illetően?
Sokan azt gondolják, hogy a natúrkozmetikumokban nincsenek tartósítók, ez nem így van, különben körülbelül egy hét után elszaporodnának bennük a baktériumok. Rengeteg, natúrkozmetikumokban engedélyezett tartósítószer áll a rendelkezésünkre, néha azonban figyelembe kell venni a vásárló érzékenységét, ilyenkor mást teszek bele, miután személyesen konzultálunk.
Adni jó
Barbara rendkívül fontosnak tartja, hogy jó ügyeket szolgáljon, ezért igyekszik minél több jótékonysági projektben részt venni. Termékei közül egy szappan teljes bevételének száz százaléka egy általa kiválasztott segélyszervezethez megy, jelenleg a Minden Babának Jár alapítványhoz, emellett pedig Foodbank for Refugees Budapest jótékonysági szervezeten keresztül az Ukrajnából érkező menekülteket is támogatja.
A cikk eredetileg a Glamour magazin 2023 január-februári lapszámában jelent meg.