Óriási eredményeket ért el a L´Oréal az éghajlatváltozás elleni küzdelemben
A L´Oréal közzétette fenntarthatósági programjának éves jelentését. A "Sharing Beauty with All" program eredményei komoly előrelépést tükröznek a fenntartható innováció és a vállalat éghajlatváltozás elleni küzdelemben vállalt kötelezettségét tekintve.
Ezeket láttad már?
„Szeretnénk bebizonyítani, hogy a felelős fejlődés nem csak lehetséges, de szükséges is, a fenntarthatóság pedig a jövőt alakítja.” – mondta Alexandra Palt, a csoport vállalati felelősségvállalásért felelős vezetője
A Fast Company amerikai üzleti magazin minden évben elismeri azokat az ötleteket, amelyek hosszútávú, rendszerszintű változásokat eredményeznek, vagy valamilyen égető problémára nyújtanak megoldást; a L´Oréal SPOT (Sustainable Product Optimisation Tool) projektje megkapta a World Changing Ideas (világmegváltó ötletek) díjat. A SPOT egy olyan értékelési eszköz, amelyet a L´Oréal azért fejlesztett ki, hogy mérje a kozmetikai termékek környezeti és társadalmi hatásait. Az eszköz a termék életciklusának minden szakaszát vizsgálja, a fejlődést négy területen követi végig: csomagolás, a termék ökológiai lábnyoma, összetevők forrása és a termék társadalmi haszna.
A projekten 2014 óta dolgoztak a L´Oréal csapatai, amelynek eredményeként 2017-ben az új vagy megújított termékek 100%-nál alkalmazták a SPOT-ot; a tavaly bevezetett termékek 76%-a javulást mutatott.
2005-höz képest 2017-ben 73%-kal csökkentette üzemeinek és elosztó központjainak szén-dioxid-kibocsátását, miközben ugyanebben az időszakban 33%-kal nőtt a termelése. Ezen kívül 2017 végére a csoport 24 ipari telephelye lett teljesen szén-dioxid-semleges.
Ezt a kivételes eredményt a CDP is elismerte. 2017-ben, egymás után már a második évben, több mint 3000 értékelt vállalatból a L'Oréal a világ azon két vállalata közé tartozott, amely az elérhető legjobb AAA-minősítést kapta a CDP által értékelt következő három fontos területen: éghajlatváltozás elleni küzdelem, a vízhiány kérdésének kezelése és az erdőirtás csökkentése.
Palvin Barbara a legnagyobb sztárokkal vonult a kifutóra: Jane Fonda, Helen Mirren, Doutzen Kroes
Palvin Barbara a legnagyobb sztárokkal vonult a kifutóra: Jane Fonda, Helen Mirren, Doutzen Kroes
A vállalat célja, hogy a teljes üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 2016-hoz képest 25%-kal csökkentse, vagyis azt a mennyiséget, amelyet a L´Oréal bocsát ki, illetve amelyet közvetve bocsátanak ki a beszállítók vagy a fogyasztók a termékek használata során.