Gaspard Ulliel a Chanel reklámjában csábít
Öt évvel Martin Scorsese után, James Grey rendezte a Chanel Bleu De Chanel reklámfilmjét. A tehetséges rendező, forgatókönyvíró és producer megint nagyon alkotott. Exkluzív interjút olvashatsz most vele.
Ezeket láttad már?
Mit jelent Ön számára a Chanel és a Bleu de Chanel illat?
A Chanel a minden. A Chanel egyet jelent az eleganciával és a stílussal. Hihetetlen érzés volt, hogy engem kértek fel erre a megtisztelő feladatra.
Martin Scorseset váltotta. Ismeri őt személyesen?
2006-ban találkoztam először Martin Scorseseval. Ő volt a producere egy filmnek, amit nagyon szerettem volna én rendezni. A végén nem jött össze a kollaboráció, de azóta is jó viszonyt ápolunk. Nem lehet Martint nem szeretni, annyira odaadó, lelkes és géniusz. Mindketten New Yorkban születtünk és hasonló a hátterünk.
Milyen érzés utána alkotni bármit is?
Büszkeség. Ugyanakkor stresszes is kicsit, mert arra gondolsz, hogy meg tudom én ezt csinálni? Ő egy nagyszerű ember, de hihetetlen felelősség volt rajtam. Persze elfogadtam a felkérést, mert nagyon érdekelt az egész koncepció.
Mit képzeltél el a filmmel kapcsolatban?
Azt akartam, hogy aki látja, kiszakadjon az unalmas, kényelmes hétköznapokból. A Cannes-i filmfesztivál egy szimbolikus esemény, amikor az ott tartózkodó úgy érezheti, hogy kicsit elveszett és nem tartozik oda. Aztán van egy pillanat, amikor úgy érzi, hogy fontos, hogy ki vagy. Ez a reklám egy metafora. A Gaspard Ulliel által eljátszott karakteren keresztül akartam ezt az érzést közvetíteni. Először látunk egy rocksztárt, majd a rocksztárt otthon, ahol tényleg önmaga lehet.
Ez egy életfilozófia?
Tetszik, hogy az életünk nem egy előre megírt könyv. Nincs olyan, amin ne lehetne változtatni és amit ne lehetne megtenni. Nincs olyan dolog, amihez túl öreg vagy túl fiatal vagy. Életünk során rengeteget változunk és a projekt, amin dolgozunk, az maga az életünk. Ezt akartam a filmen keresztül is megmutatni.
Los Angelesben forgatták...
Igen, de elmentünk Malibura és Griffit Parkban is vettünk fel jeleneteket. Los Angeles volt számomra a legtökéletesebb hely.
Mennyiben volt más egy rövidfilmen dolgozni, mint egy hosszún?
Csak az nem tetszett, hogy hamar vége lett, nem tudtam elmélyülni benne. Nagyon ott kell lenni fejben és nagyon fókuszálni kell. Vége van, mielőtt észrevennéd, hogy elkezdődött. Ezért kellett nagyon erős vizuális anyagot összetennünk, hogy felejthetetlen legyen. Mindenesetre érdekes tapasztalat volt!
Jó Gaspard Ullielel dolgozni?
Most találkoztunk először, de hihetetlenül együttműködő és kedves személy. A kamera pedig imádja az arcát. A fiatal Alain Delonra emlékeztet.
Kattints és nézd meg a filmet: