Egy natúr márka, amiért tutira odáig leszel! Ismerd meg a PHI kozmetikumok világát!
Habár a "mindenmentes", természetes kozmetikumok már igencsak trendinek számítanak, korántsem mindegy, hogy ezen a kategórián belül mit választasz. Nagy Tímea tervező és Rácz Marianna aromaterapeuta, természetgyógyász ezt nagyon is jól tudta, amikor valóra váltották egyik legnagyobb álmukat és útjára indították a PHI kozmetikai márkát. Interjúnkban a brand indulásáról, az inspirációjukról és a natúrkozmetikumokat övező tévhitekről beszélgettünk és ha csak néhány órára is, de mi is részesei lehettünk a PHI manufaktúra varázslatos világának.
Ezeket láttad már?
Meséljetek egy kicsit a sztoritokról. Hogyan indult a Phi kozmetikumok márka? Mi volt az elképzelés?
Idén lettünk 4 évesek. A Phi Kozmetikumokat ketten álmodtuk meg. Ezért is mondjuk azt, hogy a Phi-nek szíve és lelke is van. Minden, ami a tégelyen belül van, az Mariann és minden, ami a tégelyen kívül van az Timi. A nagy titok pedig az, hogy bízunk a másik szaktudásában és nem szólunk bele egymás munkájába.
Az indulás nem volt zökkenőmentes. Az első télen sokat fagyoskodtunk, mert csak egy kis villany radiátorral tudtunk fűteni. Mégis nagyon jól éreztük magunkat, hisz azt csináltuk, ami boldoggá tett minket. Azóta a műhelyt kívül belül felújítottuk és egy szép kis bemutatótermet is kialakítottunk, ami szerdai napokon van nyitva. Ez a slow-shopping day nálunk, amikor minden érdeklődőt szeretettel látunk. Ilyenkor mindent ki lehet próbálni, kenegetni, megszaglászni. Örömmel mutatjuk meg az alapanyagokat, amiből a kozmetikumaink készülnek. Nagyszerű beszélgetések és nagy találkozások szoktak kikerekedni a szerdai nyílt napokból. A visszajelzések azt igazolják, hogy a vásárlók szeretik a kreatív natúrkozmetikumokat és személyes kapcsolódásuk van a Phi márkához, hiszen mi, a készítők elérhetőek vagyunk bárki számára.
Miért éppen PHI? Mit jelent számotokra a márkanév?
Phi, egy különleges szám, mellyel a szépség leírható. A Phi maga az aranymetszés. Mindennek, amit az emberi szem szépnek lát, alapja a phi (fi) számban rejlik.
A Phi, az okos és szép nőt szimbilizálja. Azt a nőt, akinek nap, mint az a feladata, hogy megteremtse a munkahelyén, a családban és persze önmagában a harmóniát. Nem könnyű feladat ez. Hisszük, hogy kozmetikumaink minden egyes cseppje ebben segít neki, hiszen a természet elemeiből alkottuk meg őket, hogy magabiztossá és kiegyensúlyozottá tegye természetes szépségéből fakadóan.
Hogyan rukkoltok elő egy-egy új termékkel? Mennyi ideig tart egy új formula kifejlesztése?
A természet által inspirálódom leginkább. De emellett sokat járunk nemzetközi szakkiállításokra is, hogy megismerjük a legújabb alapanyagokat, trendeket és alkalmazzunk is őket. Amint megszületett egy ötlet, összeszedjük a potenciális alapanyagokat hozzá. Több prototípus is készül, majd következnek a tesztek, illetve a laborvizsgálatok. Minden terméket forgalomba hozatal előtt regisztrálnunk kell egy európai uniós portálra, illetve a vegyészeink elkészítik minden egyes termékhez a kötelezően előírt termékinformációs dossziét, melynek fontos része a biztonsági értékelés. Ez egy igen hosszú dokumentum. Ha minden hivatalos papír megvan, akkor indulhat a gyártás.
Dizájn és csomagolás terén Timi rajzol. Kézzel, géppel. Sokat dolgozik színpalettával és egyre többet foglalkozik színdinamikával. A színek azért nagyon fontosak számunkra, mert a Phi kozmetikumok színesek, akárcsak a természet. Fehér krémünk szinte nincs is. Így a természet sokszínűségét szeretnénk visszaadni a csomagolásban, a címkéken, az arculatban, a weboldalon egyaránt.
Mi a helyzet az összetevőkkel? Mi az, amit minden esetben szem előtt tartotok?
Tudatosan törekszünk arra, hogy minőségi, illetve amiből csak lehet, hazai alapanyagokat használjunk. Például a magyar csipkebogyóolajnak és szőlőmagolajnak nincs párja, ezektől a gyönyörű színes olajoktól lesznek a Phi krémek is színesek és vidámak, a hazai gyógynövényektől és illóolajoktól pedig illatosak!
Gyakran felmerülő kérdés: sokan azért választják a "nem természetes" termékeket a mai napig, mert akár egy évig is eláll a polcon, így nem kell olyan sűrűn újra megvenni őket. Mennyi ideig használható fel valójában egy natúrkozmetikum? Igaz, hogy ami natúr, annak rendkívül gyorsan le is jár a szavatossága?
Akik csak most ismerkednek a natúrkozmetikumokkal, érdemes bőrpróbát végezniük, hogy kiderüljön, nem allergiások-e a termék valamelyik komponensére. Először talán furcsa lehet a krémek illata. A szintetikus, intenzív illatú parfümökkel illatosított krémekhez szokott orrnak biztosan. Viszont, ha leszoktatjuk az orrunkat a mű illatokról, rövid időn belül az illatérzékelésnek egy új dimenziója nyílik meg előttünk. Mi "illatos", finomítatlan olajokat, növényi kivonatokat használunk a krémkészítéshez. Ezért a krémeknek van egy természetes, a növényre jellemző háttérillata, amit még a legcsodásabb természetes illóolajok sem fednek el teljesen. Az is természetes, hogy a finomítatlan, szűz- és jelentősebb tápértékkel bíró olajok kevésbé stabilak, mint amelyek finomításon estek át, vagy, mint egy kőolajszármazék. A finomítatlan szűzolaj értékes alkotóelemei olajtól függően egy idő után veszíteni kezdenek magas minőségükből. Azaz a belőlük készült krémek eltarthatósága rövidebb. Antioxidánsok hozzáadásával ez az idő kitolható, de nem a végtelenségig. Többek között ezért is van az, hogy a Phi kozmetikum krémjei max 2 év eltarthatóságot garantálnak zárt rendszerű tégelyekben úgy, hogy natúrkozmetikumokban elfogadott tartósítószerekkel dolgozunk.
Hogyan érdemes tárolni ezeket a termékeket?
A Phi termékek olyan kiszerelésben vásárolhatóak, melyek néhány hónap alatt kényelmesen elhasználhatóak. Nem kell hűtőben tárolni, de azért a tűző napra se tegyük ki őket. A zárt rendszer nagyon fontos. Mivel így nem nyúlunk bele a termékbe, az eltarthatóság is sokkal hosszabb. Illetve még egy érdekesség, mely nagy különbség a sorozatgyártott multi termékek és a kézműves natúrkozmetikumok között: az alapanyagokat a természet adja, a természet pedig változékony természetű, ezért színük, illatuk a szezonális különbségeknek, a termőtalaj minőségének és az alapanyag fajtájának megfelelően változhat. Mindezek miatt, noha mindig ugyanazt a receptet követem, egy-egy Phi krém elkészítésénél, egy kicsit mindig egyedi, egy kicsit mindig speciális lesz a végeredmény és a színek. Egy natúrkozmetikum színes.
Melyek jelenleg a TOP termékeitek? Mi az, amit mindenképpen érdemes első körben kipróbálni?
1. Coffee Espresso szemkörnyékápoló 3990 Ft
2. Flowerpower krémdezodor 2990 Ft
3. Jasmine Green tea kollagén booster fluid 14990 Ft
Mit tanácsolnátok azoknak, akik nagyon régen álmodoznak egy saját kozmetikai márka elindításán?
Mindenképp társuljanak valakivel/valakikkel! Legyenek up-to-date-ek az összetevőkkel, aktuális trendeket illetően. Járjanak el nemzetközi szakkiállításokra!
Milyen újdonságokon dolgoztok jelenleg? Van olyan, amit elárulhattok nekünk?
A Smart családot fogjuk 2020 elején bővíteni. Az első újdonság egy liposzómás A-vitaminos szérum lesz. A Smart Formulákban a natúr alapanyagok mellett a biotechnológia legnagyszerűbb újdonságait használjuk. A natúrkozmetikum iparág rohamtempóban fejlődik, a modern technológiáknak hála, az erre szakosodott kutatók nap, mint nap újabb növényi kivonatokkal és vegyületekkel kísérleteznek, és fedeznek fel hatékony összetevőket. A klinikai kísérletekkel igazolt hatású innovatív hatóanyagokat hosszú hónapokig teszteltük a legújabb formuláinkban, melyeket különböző bőrtípusokra fejlesztettünk azzal a céllal, hogy mindannyian megtaláljátok az igényeiteknek legmegfelelőbb hatékony formulát. Az összes SMART FORMULA magas hatóanyag tartalmú készítmény.