CLOSE to us - mert a fodrászod legyen a barátod

2016. december 27.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Bár még csak múlt héten jöttünk ki a szalonból, újra kedvet kapunk ahhoz, hogy beüljünk, akárhányszor megjelenik egy újabb kampányuk. Hortobágyi Kászonnal, a CLOSE alapítójával beszélgettünk a szalon terveiről, jövőjéről és csodálatos, nemzetközi szintű kampányaikról.

Miben hisz a Close csapata? Mit gondoltok, mi működik a mai világban?
A fenntarthatóságban, természetességben és a maximalista hozzáállásban hiszünk. Fenntarthatóság alatt értem a nálunk készült frizurák időtállóságát és azt, hogy nem igényelnek különösebb otthoni erőfeszítést. Minden, ami a természet és a környezetünk megóvását is jelenti egyben. Környezettudatosak vagyunk, igyekszünk a magánéletben és a munkánk során is a lehető legkevesebbet pazarolni és olyan termékekkel dolgozni vagy élni, amelyek hasonló tudatban készülnek és jutnak el hozzánk. Ebből adódóan a természetességre is törekszünk. Ezzel szeretnénk könnyedséget kifejezni, ami annyit jelent, hogy nem erőszakoljuk meg a vendég frizuráját, ezáltal karakterét, hanem alkalmazkodunk életmódjához, stílusához és hangulatához. Vágás vagy festés esetén a haj típusához és természetes növési irányaihoz is – ezáltal válik otthoni körülmények között is kezelhetővé. A hozzáállás pedig a legfontosabb tényező, ami manapság magát a differenciát jelenti a szolgáltatóiparban. Nem könnyű olyan péket, villanyszerelőt, vagy akár éttermet találni, ahol arra törekednek, hogy a lehető legjobban oldják meg a feladatot és eközben még kedvesek is legyenek. Ez rengeteg energiába kerül vezetőtől és alkalmazottaktól egyaránt. A legtöbb tapasztalatot akkor szereztem, mikor a fodrászképzés elvégzése után 21 évesen óceánjáró hajón dolgoztam Ausztráliában. Ez tulajdonképpen szállodaipar, és ha valahol, ott tudják, hogyan kell maximálisan kielégíteni a vendégek igényeit. Ezt és más területekről szerzett tapasztalataimat igyekszem továbbadni a CLOSE dolgozóinak időről időre, hogy a lehető leghatékonyabban szolgáljuk ki vendégeinket.

Fotó: close

Kizárólag divatorientáltak vagytok, trendek alapján dolgoztok?
Látszólag rengeteg trendhullám érvényesül egyszerre, de úgy gondolom, hogy még mindig nagyon kis részét képezik a társadalomnak azok, akik energiát fordítanak arra, hogy a személyiségüket a trendektől függetlenül fejezzék ki. Ezáltal pedig igazi karakterek legyenek. Mi nagyon szeretjük a karakteres embereket, mert lehetővé teszik számunkra, hogy kicsit máshogy gondolkodjunk. Emellett persze tisztában vagyunk az aktualitásokkal és a jövővel is, ami nyugaton már jelen van, az nálunk 2-3 év csúszással válik szélesebb körben menővé. Ezek mellett van egy klasszikusnak mondható vonal, ami mindig jól mutat, ha a megfelelő karakterrel párosítjuk. Ezek általában letisztultabb formák, amik első ránézésre egyszerűnek tűnnek, ám az elkészítésük maximális odafigyelést és precizitást igényel. Nem sok olyan fodrász akad, akinek van ehhez kedve vagy energiája. Vagyis ismét a hozzáálláshoz kanyarodunk vissza, ami esetünkben azt jelenti, hogy az első és az utolsó vendégnél sem sajnáljuk az időt vagy energiát arra, hogy maximális odafigyeléssel készítsünk el akár egy letisztultabb formát. Ez nem azt jelenti, hogy a frizura ordít, hogy mindenki nézzen oda, viszont ott tartja a tekintetet.

Fotó: close

Mi az, amit nyújtani tudtok a vendégeiteknek?
Igyekszünk minden egyes vendégünkkel olyan kapcsolatot kialakítani, hogy barátként térjen be hozzánk. Közvetlenek vagyunk és nagyon nagy hangsúlyt fektetünk a kommunikációra. Alaposan kikérdezzük mindenről, ami közelebb juttathat minket ahhoz, hogy elégedetten távozzon. Véleményem szerint a legtöbb esetben a kommunikáció hiánya miatt hagyja el a szalont elégedetlenül egy vendég. Csak a második helyen áll a szakmai hiányosság. Az egész folyamat két ember - a fodrász és a vendég - vizualizációján alapszik, amit verbálisan próbálnak egymásnak körülírni. Ez nem könnyű feladat, ezt próbáljuk a lehető legalaposabban körüljárni és akár képek segítségével inspirálni, inspirálódni. Ezután már a fodrász ízlésén és szakmai tudásán múlik minden. A szakmai tudást és egyben az ízlést is oktatásainkon formáljuk hétről hétre a tanulók és a fodrászok esetében is. Azt pedig, hogy milyen a mi ízlésünk, saját kampányainkkal és egyéb divatfotózások anyagaival próbáljuk közvetíteni a célközönség felé.

Fotó: close

Milyen munkáitok voltak a divatiparban, amire igazán büszke vagy?
A legelső Gombold Újra rendezvény volt az első olyan nemzetközi színvonalú divatesemény ahol a CLOSE volt a hivatalos hajszponzor. Ezen kívül minden olyan munkára nagyon büszkék vagyunk, amiket a hazai divatmagazinokkal illetve tervezőkkel közösen alkottunk. Néhány hazai és amerikai nagyjátékfilmben is részt vettünk, olyan sztárokkal, akiket addig csak a mozivásznon láthattunk. Ezek is hatalmas élmények voltak és nagyon jól esik, hogy ránk esett a választás.

Fotó: close

Mi volt az eddigi legemlékezetesebb esemény a szalon életében?
A legemlékezetesebb pillanatok között szerepel például, amikor Matt Damon vagy Mr. Big haját kellett kezelésbe vennünk. Vagy amikor a Die Hard forgatására kellett kiugranunk. Számomra az igazán meghatározó élmények a CLOSE nyaralások és karácsonyok amiket minden évben nagyon várunk és ahol egyszerre lehetek együtt mindenkivel aki a CLOSE lelkét jelenti. Nagyon szeretem a kollégáimat, legtöbbjükkel baráti kapcsolatot ápolok, de sajnos a sűrű hétköznapokon csak ritkán adódik lehetőség, hogy ennek hangot is adjak. Ezeken a többnapos eseményeken tudatosul igazán bennem is, hogy sokkal többet jelentenek nekem, mint kollégák. Inkább egy nagy baráti társaság vagyunk. Épp ezért működik ilyen jól, mert a dolgozók életkora 20-35 év közé tehető, mondhatni ugyanaz a generáció vagyunk, hasonló érdeklődési körökkel és gondolkodásmóddal. Ez nyilvánvalóan jó hatással van a munkánkra is.

Fotó: close

Mit tanácsolsz? Mi az, amit mindenképp kerüljön el az ember a hajformázásban?
A túlkapásokat! A kevesebb néha több. Mindig egyszerűen, de szépen kivitelezhető dolgokra törekedjünk, és ami még fontosabb, ne akarjunk olyanok lenni, amilyenek egyáltalán nem vagyunk. Az még akkor se fog jól állni, ha jól sikerül. A legfontosabb, hogy legyen egy jó fodrászunk, aki jó hajat csinál nekünk és az otthoni hajformázással kapcsolatban is személyre szabott, értelmezhető és könnyen alkalmazható tanácsokkal tud ellátni minket.

Fotó: close

Számodra mi az abszolút baki?
A '80as évek pókláb frufruja és az erős habbal, szalagosra száradt dauerolt haj.

Fotó: close

Már az is ritka, mondhatni egyedülálló, hogy a CLOSE-nak külön kampánya van. Ráadásul mindig nemzetközi színvonalúak. Mit szeretnétek ezzel üzenni az embereknek? Terveztek nemzetközileg is terjeszkedni?
Nem tervezünk további terjeszkedést egy darabig. Most az a legfontosabb cél, hogy a három szalon szervezetileg a lehető leghatékonyabban működjön. A kampányok a legjobb kommunikációs csatorna a célközönség felé. Ezekkel fejezhetjük ki magunkat, az ízlésünket és az értékrendünket. Fontos szempont a klasszikus kampányainknál, hogy a természetben készüljenek több szereplővel és ne izzadtságszagúan a hajról, hanem inkább egy olyan hangulatról szóljon, ami mi vagyunk. Ezenkívül évről évre egyre több kampányt készítünk, amik újabb oldalainkat mutatják meg az érdeklődőknek. Nemrég például egy családi kampány koncepcióját vetette fel egyik kollégám, ami annyira megtetszett, hogy el is készítettük. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk ezzel kapcsolatban és én is nagyon elégedett vagyok vele. Nem az a célunk a kampányainkkal, hogy megmutassuk, milyen művészi alkotásokra vagyunk képesek, hanem inkább az, hogy milyen "hétköznapi" dolgokra vagyunk képesek. Ezeket a kampányokat ugyanis elsősorban nem a szakmának, hanem a közönségnek szánjuk és inkább filmszerűen szeretnénk tálalni, mint divatosan.

Fotó: close

Mesélj kicsit a legutóbbi kampányfotózásotokról. Mi volt a koncepció?
A legutóbbi fotózás egy 7 képes portréanyag volt rövidebb hajvágásokkal, de annak még zajlanak az utómunkálatai. Azelőtt a családi kampányt fotóztuk a Budakeszi vadaspark mellett egy vadászházban, ami Györfi Béla kollégám ötlete volt. Az októberben megjelent klasszikusnak mondható kampányunknál a színes füstös koncepciót pedig fotós barátom Bertalan Péter javasolta. Nagyon jó barátok vagyunk, mindketten nagy természetimádók, ezért már hagyománnyá vált, hogy minden ősszel CLOSE kampányt fotózunk egy-egy általunk kedvelt hazai helyszínen. Idén Csákvárra esett a választás, ahol legalább 4-5 teljesen különböző hangulatú helyszínt találtunk. A modellválasztás a legnehezebb minden alkalommal, ugyanis mindig vannak elképzeléseink, hogy milyen karaktereket szeretnénk látni, de gyakran nehéz ezeknek a vízióknak megfelelő modelleket találni. Idén nagyon jól sikerült. A három lányt három különböző modellügynökségnél találtuk meg, három casting után. A szőke lányok hasonlóak, de mégis különböző karakterek, amire hajban csak egy kicsit kellett ráerősíteni. Minden évben igyekszünk elkapni a felkelő és a lemenő nap fényét, így a stáb legnagyobb kihívása a reggel 04:00 órai kezdés, de ez minden anyagunkban meghálálja magát. A legnagyobb stressz évről évre az időjárás, ami teljesen kiszámíthatatlan, így miután kitűzzük a fotózás pontos dátumát a 10-15 fős stábnak, én egyszerre öt időjárás jelentő portált figyelek óránként egy héten keresztül és próbálom megítélni, hogy működni fog-e a tervünk vagy mindent újra kell szervezni egy másik napra és akkor minden kezdődik elölről. Idén ősszel második alkalommal kértem fel a fodrászainkat, hogy készítsenek kampányt a CLOSE számára. Összesen 21 fodrász készített anyagot az elmúlt hónapban és amellett, hogy ezek az anyagok hétről hétre megjelennek majd közösségi oldalainkon, ez a projekt nagyon jól megmozgatta a hazai divatszakma ifjúságait.

Fotó: close

Mi a legnagyobb vágyad a CLOSE számára?
Azt szeretném, hogy a CLOSE mint márkanév olyan minőséget, biztonságot és időtálló értéket jelentsen az emberek számára, mint a svájci óra, a svéd autó vagy a belga csokoládé. Hogy ez megvalósulhat-e egyszer, azt nem tudom, de mindent megteszünk a jelenben, hogy a jövő így alakuljon.

Fotó: close
Fotó: close

Szigeti Mónika

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Az offline tervezés és naplózás tizenkét legnagyobb előnye - Változtasd meg az életedet a BuJóval!

glamour plusz ikon Az offline tervezés és naplózás tizenkét legnagyobb előnye - Változtasd meg az életedet a BuJóval!

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Must have téli kiegészítők, amiket imádni fogsz, mert szuperül kombinálhatók (x)

Must have téli kiegészítők, amiket imádni fogsz, mert szuperül kombinálhatók (x)

Ez az app megmutatja, melyik a tökéletes alapozó árnyalatod (x)

Ez az app megmutatja, melyik a tökéletes alapozó árnyalatod (x)

Tényleg elképesztő minőségű fotókat készít ez a telefon, és még karácsonyi ajándéknak is tökéletes! (x)

Tényleg elképesztő minőségű fotókat készít ez a telefon, és még karácsonyi ajándéknak is tökéletes! (x)

Kíváncsi vagy, melyik smink look illik hozzád a legjobban? Mutatjuk (x)

Kíváncsi vagy, melyik smink look illik hozzád a legjobban? Mutatjuk (x)