Megérkezett az ESTORAS! - Ismerd meg az illatot, amely Esterházy Antal herceg előtt tiszteleg!
Nem véletlenül mondják, hogy az illatok emlékőrzők. A különböző aromák ugyanis olyan helyekre repítenek vissza minket, ahol talán évtizedekkel ezelőtt jártunk, sőt, akár egy számunkra fontos pillanatot is képesek megidézni.
Ezeket láttad már?
A Paul-Anton Esterházy által alapított exkluzív márka, az ESTORAS kortárs tisztelgés nagyapja Esterházy Antal herceg előtt. Ennek a karizmatikus és lenyűgöző férfinak a karaktere, szenvedélye és kalandjai szolgáltak inspirációul az ESTORAS első illatához, az ANTAL-hoz.
Az illat egyenesen Esterházy Antal magával ragadó világába invitál: majdnem 100 évvel ezelőtt 1926-ban, a szenvedélyes autóversenyző és legjobb barátja, az „Angol beteg” néven is ismert gróf Almásy László kalandtúrát tett a Szaharán át. Az újdonságról a márka alapítója, Paul-Anton Esterházy mesélt nekünk.
Az Antal nevű illat nagyapád emlékét őrzi. Miért olyan inspiráló az ő története számodra?
Nagyapám és köztem közel egy évszázadnyi korkülönbség volt, így leginkább különböző emlékeknek köszönhetően tudtam összerakni, hogy ki is lehetett ő valójában. A keresgéléseim során bukkantam rá erre az egészen elképesztő történetre, miszerint a legjobb barátjával, gróf Almásy Lászlóval autós kalandtúrára indultak a Szaharán át, hiszen előttük ezt még senki sem tette. Manapság már ritkán hallani hasonlóról. Ez volt az egyik dolog, ami még inkább felkeltette az érdeklődésem a korszak iránt és kíváncsivá tett, hogy vajon mi sarkallhatta őket egy efféle (mai fejjel azt mondanánk) őrültségre. Bele mertek vágni egy egyébként rendkívül veszélyes utazásba szimpla kalandvágyból, és ez szerintem önmagában is inspiráló.
Miért döntöttél egy parfüm készítése mellett?
Az igazat megvallva minél inkább beleástam magam nagyapám történetébe, rá kellett jöjjek, hogy már csak a karaktere és az őt övező történetek is olyan izgalmasak, hogy muszáj elmesélnem őket. Szerettem volna, hogy tudjanak róla az emberek. Éppen ezért már közel 10 éve érett az erre épülő márka ötlete. Az, hogy miért éppen parfüm lett belőle, az egy érdekes egybeesésnek köszönhető. A cambridge-i tanulmányaim során az egyik csoporttársamról - aki mára már jó barátom - kiderült, hogy a családja generációkra visszamenőleg parfümkészítéssel foglalkozik Afrikában. Egyik délután, amikor egy helyi kávézóban beszélgettünk, feljött a nagyapám története. Azt is elmondtam neki, hogy amikor a szüleimnek 1945-ben el kellett menekülniük Magyarországról, az egyik dolog, amit sikerült magukkal vinniük egy parfümös üveg volt. Minél jobban elmerültünk a részletekben, annál tágabbra nyílt szemmel hallgatott, egyszerűen el volt varázsolva. Emlékszem azt mondta, hogy ha én nem csinálok valamit ennek emlékére, akkor ő fog. Szóval itt kezdődött minden. Hétvégente parfümműhelyeket látogattunk és mivel neki jóval kifinomultabb volt a szaglása, nagyon sok mindent tanított, rengeteg inspirációt adott.
Mesélj egy kicsit magáról az illatról!
Egy fantasztikus uniszex illatot alkottunk meg, ahol az alapjegyek tradícionálisabb, testesebb aromát alkotnak. Megtalálható benne a pacsuli, a vetiver, a pézsma a dohány és a cédrusfa. Fontos volt számomra, hogy kicsit lágyítsunk a kompozíción, így a szívjegyekben friss, virágos jegyeket használtunk, mint a geránium, a rózsa és a Ho fa. A fejjegyben pedig a rózsabors, a timut bors és a bergamott hármasának fűszeressége köszön vissza.
Ha három szóval kellene jellemezned a parfümöt, melyik három lenne az?
Elegáns, merész és örömteli.
Az illatot keresd a Madison Perfume Gallery polcain!