8 tavaszi trend a kifutókról, amiket a karantén inspirált
A világjárvány teljesen megváltoztatta a divathoz való hozzáállásunkat, és a legújabb trendek is pontosan ezt bizonyítják. Maszkok, feltűnő sminkek és extra hosszú "karantén-hajak" köszöntek vissza a kifutókon. Azonban olyan trendek is feltűntek, amelyeket a valóságtól való elrugaszkodás inspirálhatott: ezáltal szabadon szárnyalhat a képzelet és nagy hangsúly kerül az önkifejezésre.
Ezeket láttad már?
Ahogy közeleg a tavasz, összegyűjtöttük az összes olyan trendet, amik megjelentek a kifutókon:
“Self-dye-solation” - Alex Brownsell, brit festő így jellemezte azt az időszakot a karantén legelején, amikor mindenki elkezdett a hajfestékekkel otthon kísérletezgetni. A Collina Stradánál színpompás, batikolt parókák, a Valentino kifutóján pedig a fakó, fagyos kék haj volt jellemző. Azóta pedig olyan sztárok, mint Ciara vagy Madonna is kipróbálták ezt a trendet.
Az arcmaszk és a merész színek
A járvány elején a maszk és a smink egyáltalán nem voltak jó barátok. Azonban néhány divatbemutatón (például Zero + Maria) a visszafogott, festői színek: a fehér, a fukszia és a kobaltkék triója jelent meg. A Ferragamo show-ján, ahol a megszokott tusvonalat megbolondították különböző színekkel, igenis bebizonyították, hogy a maszk mellett bátran sminkelhetünk kicsit extrábban. De nem csak a szemekkel lehet kitűnni. Most már számos olyan rúzst is kifejlesztettek, amik sokáig bírják a gyűrődést, így a maszk alatt sem jönnek le.
A lenőtt frufru
Ahogy bezártak a fodrászatok, mindenkiben felmerült a kérdés: Levágjam magamnak a frufrumat vagy ne? A Prada fodrásza, Guido Paulo úgy oldotta meg ezt a kérdést, hogy a modelleknek hagyta, hogy lenőjön a frufrujuk, majd végeredményként egy tépett, arccsontig érő frufrut készített. Paco Rabanne-nél extrémebb lépést tettek meg, a modelleknek olyan függöny-frufrujuk volt, ami konkrétan eltakarta a szemüket.
Vakmerő, élénk pirosító
Egy új kutatás szerint, a pirosító a harmadik legkeresettebb sminktermék az USA-ban. A pirosító a mi kedvenc sminkünk is lett a karantén alatt, ugyanis önmagában használva is egy üde, friss tekintetet varázsolhatunk vele magunknak. Éppen ezért nem meglepő, hogy számos kifutón jelent meg a fuksziától egészen az élénk rózsaszínig.
A friss, egészséges bőr mint az új alapozó
A bőrápolást a karantén ideje alatt egy új irányból közelítették meg. A Burberry, Victoria Beckham, és Chloé bemutatóit is a minimális kinézet jellemezte. Amikor ki szeretnéd emelni az arcod természetes színét, jobb, ha minél minimálisabbra törekszel. Két profi tanács Isamaya Ffrench-től: Csak annyi alapozót használj, ami épp, hogy csak eltakarja a bőrhibákat, valamint használj highlightert a tökéletes megjelenésért!
Sima, formázott hullámok
Dries Van Noten divatbemutatóján a modellek frizuráját sok hullámcsattal dobták fel. A Fendi couture-nél a hullámok a hajvonal mentén egy kontyban találkoztak össze (amit velencei üveg-kiegészítőkkel díszítettek). Mostantól, amikor kiszállsz a zuhany alól, csak simítsd hátra a hajadat, esetleg még tegyél bele pár csatot, és kész is a tökéletes frizura!
A Régensség korabeli divat feltámasztása
Simone Rocha tervezőre mindig lehet számítani, ha Jane Austen inspirálta kollekciókról van szó. Idén tavasszal a brit tervező csillogó arannyal és kristállyal bevont hajba való kiegészítőket készített. Ez a kinézet a sikeres Netflix sorozat, a Bridgerton előfutára volt, ahol számos Marie Antoinette inspirálta öltözék elevenítette fel a Régensség korabeli divatot.
Műszeplők
Jason Wu divatbemutatóján a modelleknek a sminkesek szeplőket rajzoltak. Erin Parson, sminkes csak „pöttyös” -nek nevezi a TikTokon is felkapott trendet, amit akár otthon is kipróbálhatsz.