A magyar Jason Momoa a kedvenc drogérialáncodat reklámozza
Sokaknak lehet ismerős Megyeri Balázs. A fiatalember ugyanis azon túl, hogy kaszkadőr, színész és reklámfilmekben szerepel, a világsztár Jason Momoa első számú európai dublőre, aki számos hírességgel dolgozott már az elmúlt években. Hamarosan szuperhős képregény készül róla, előtte azonban egy különleges filmes technológia segítségével egy mitikus lény, a kentaur bőrébe bújt, egy szerep kedvéért.
Ezeket láttad már?
Különleges reklámfilmben kapott szerepet a “magyar Jason Momoa”. Megyeri Balázs a Rossmann logójának életre kelt kentaurjaként kipróbálhatta, milyen egy igazi varázslény bőrébe bújni. A különleges szerep kedvéért Balázs – aki képzett kaszkadőr – házi feladatként heteken át egy speciális lábtoldással gyakorolt, hogy a lehető leghitelesebben adja át a teste a kentaur mozgását.
„Kell hozzá egyfajta testtudat, egyensúlyérzék és nem hátrány, hogy volt már ehhez hasonló eszköz a lábamon. Ezzel együtt is sokat gyakoroltam, hogy pontosan lemásolhassam egy ló mozgását” – árulta el. – „Mindenféle kentaur karakterről készült videót néztem, például a Narnia krónikáit vagy a Harry Potter vonatkozó jeleneteit, ezzel készültem. Szerencsére lovagolok, így könnyebben ment. Két és fél méter magas vagyok ezzel a kiegészítéssel a lábamon, ott fenn még a levegő is tisztább” – nevetett a segítőkész kentaurt megszemélyesítő Balázs. A drogérialánc különleges reklámfilmjében a kentaur segíti a vásárlókat, hogy minél olcsóbb és zökkenőmentesebb legyen a vásárlásuk.
És miért éppen ez a legendás lény tűnt fel a kisfilmben? Egy előzetes felmérésből kiderült, hogy nagyon kevesen tudják, miért van egy kentaur a logóban. A ’Ross’ németül tüzes paripa, ’Mann’ pedig embert jelent, ezért rejt a logó egy kentaurt
– mondta el a Rossmann Magyarország ügyvezetője, Flórián László. A márka szeretett volna egy olyan karaktert megalkotni, aki nem csak a figyelmességével, elhivatottságával és humorával tűnik ki, de közvetlenül kapcsolódik a márka arculatához is. Így teremtődött meg a segítőkész és szorgalmas kentaurunk, az Akciók Hőse. Ő az, aki mindig ott terem, ahol a legnagyobb szükség van rá és amióta magára öltötte a szuperhős ruháját, minden idejét a vásárlók pénztárcájának őreként a magas árak elleni küzdelemre fordítja. A karaktert végül egy filmes technológia, a CGI segítségével keltette életre a reklámfilmet jegyző stáb.
„Túlzás nélkül állíthatom, hogy rengeteg munka van egy ilyen karakter megalkotásában. Egy élő ló mozgását ültettük át, motion capture (digitális mozgásrögzítés) eljárást alkalmaztunk és olyan, talán apró részletnek tűnő feladatra is külön ember volt, minthogy hogyan mozog pontosan egy ló csontváza, a szebb mozgások, alakdeformációk eléréséhez pedig izomszimulációkat is használtunk. A kentaur testén, a mozgást az élő testtel való összeillesztésen négy ember dolgozott közel három hónapon keresztül, nagyjából ezer munkaórában” – árulta el a készítő, Hassan Elsayed Ashraf (Asi) VFX supervisor. Ilyen jellegű reklámot nem csináltak még Magyarországon, külföldi reklámfilmekben is inkább statikus, alig mozgó kentaurok szerepelnek. A projekt nehézségét az adta, hogy az élő felvételen szereplő színész felsőtestéhez tökéletesen kellett illeszkednie az animált 3D-s ló modellnek kinézetben és mozgásban is. Mindezekhez hosszas előkészítő munkára, tervezésre és a mozgások gyakorlására volt szükség Megyeri Balázs kaszkadőr részéről, aki egyébként remekül megoldotta a feladatot.