Eltérő karakterek, azonos cél - két eltökélt nő az AGNESKOVACS mögött
Hirdetés
A tervező és a menedzser többéves, egymást támogató munkája építette fel az AGNESKOVACS márkát, ahogy ma ismerjük. Két eltérő karakterű nő áll a cég mögött, akik közös víziójuk és céljaik mentén építik már hét éve. Hamar bebizonyosodott, hogy különböző energiáik jól kiegészítik egymást és eredményesen dolgoznak közösen. Számos sikeres kollekciót, bemutatót, kollaborációt és nagy elérésű, nemzetközi sajtó megjelenést tudhat maga mögött a márka, amely biztosan növekszik a kezdetek óta.
Ezeket láttad már?
Kovács Ágnes, a tervező, tehetségére és egyedi látásmódjára alapozva indította el a nevét viselő márkát 2011-ben, még a MOME hallgatójaként. Négy évvel később az AGNESKOVACS egyéni vállalkozásból céggé alakult dr. Dura Mónika csatlakozásával, aki egy közel 3 milliárd forgalmú vállalat akkori igazgató-helyetteseként üzleti tudatosságot és menedzsment tapasztalatot hozott a márka működésébe. Ágnes ekkor már maga mögött tudhatta a Gombold újra! „A legjobb fiatal kiegészítő tervező” díját, egy nagyszabású kollaborációt az Opel Magyarországgal és épp megkapta a Kozma ösztöndíjat is.
A dizájner és menedzserének együttműködése egy véletlennek köszönhetően indult – Mónika születésnapjára keresett táskát és webshop híján személyesen írt Ágnesnek – de a kezdetektől átgondolt stratégia mentén haladtak. Finomhangolták a márka pozícionálását, megszervezték a gyártást és felpörgették a sales csatornákat már az első évben. A márka önazonossága nem csorbult ezalatt, azóta is mindössze egy kollekció készül évente a „slow fashion” jegyében, és a cél minden kollekció mögött az értékteremtés, olyan táskák és kiegészítők készítése, amelyek időtállóak dizájn és minőség tekintetében egyaránt.
2015-ben a nemzetközi berobbanás is elérkezett a PONS kollekcióval. A L’Officiel Hommes NL, a Marie Claire Russia és a japán Vogue magazinok oldalain új felfedezettként tűnt fel a márka, emellett az online divatsajtó is felfigyelt a különleges táskákra a Fashionista.com-tól a Fubiz.com-ig. A kollekció szinte azonnal ikonikussá vált, a PONS hátitáska egy nemzetközi albumban Alexander McQueen dizájnja mellett szerepelt, azóta pedig a Netflix Russian Doll című sorozatában is feltűnt. A márka a következő években a koppenhágai, a sanghaji és a New York-i divathéten is bemutatkozott, illetve táskáival bekerült a szingapúri Red Dot Museum boltjába is. Majd az online értékesítés mellett megnyitották a márka showroomját, amely üzlet és műhely egyben, és ahol különleges, személyes élményben lehet része a vásárlóknak.
Az AGNESKOVACS megalapítása óta Ágnes és Mónika elkötelezetten, átgondoltan egyengetik a márka útját, így biztosítani tudják a folyamatos és stabil növekedést. Ennek eredményeképpen a klasszikus mellett két új vonal is elindult; az AGATE az AK sportosabb, praktikus kistestvére. Míg a HOME, amely Moholy-Nagy Formatervezési Ösztöndíj keretében született meg, bőrből készült otthoni kiegészítőket kínál.
A jövő pedig további izgalmas mérföldköveket tartogat, ebben biztos a márkát vezető két női erő, akik tervekkel tele vágnak neki a következő éveknek is. Kétségtelen, ha kimagasló minőségű, értéket képviselő kiegészítőt keresünk, akkor az AGNESKOVACS formabontóan klasszikus darabjai között megtaláljuk azt ezentúl is.
https://www.facebook.com/agneskovacsbags