Horváth Cintia arra született, hogy Sugarbird lány lehessen
A Sugarbird csapatából ezúttal Horváth Cintiát, a márka egyik arcát mutatjuk be, akinek igencsak sokrétű a szerepe a cégnél. Cincó, ahogyan mindenki hívja, a streetstyle fotózások kiemelt szereplője, illetve Dukai Regina mellett a lookbookban is őt láthatjuk. Amellett, hogy ízig-végi Sugarbird-lány, már kollekciót is tervez a márka dizájnereivel közösen.
Ezeket láttad már?
A cégen belül betöltött különleges és igencsak fontos szerepéről kérdeztük, amelyben a Sugarbird stylistja, Varró András is segítségünkre volt.
Hogyan kerültél kapcsolatba a Sugarbirddel? Mi volt az első munkád?
Horváth Cintia: Az ismeretség már régóta tartott, mivel a szüleimnek Nyíregyházán márkaüzlete van. Elkezdtem nekik segíteni befotózni mindig a legújabb ruhákat, és egyszer a Fashion Is My Drug nevű oldal megosztotta a képeimet, ami 17 ezer like-ot kapott. Jagasics Csonka Hedvig, a Sugarbird márka alapítója megkeresett, így már 3 éve vagyok a csapat tagja. Debütálásom a GLAMOUR Women of the Year gálán egy divatbemutató keretein belül történt, ahol be is mutattuk az első kollekciómat. Első munkám a kollekcióval való foglalkozás és a hozzá kapcsolódó kampányfotózás volt.
Most már kollekciót is terveztek közösen, mit szeretsz ebben a legjobban? Mi jelenti a legnagyobb kihívást?
HC: Az egyéniségemet tükrözi a kollekció, mivel szeretem a noise darabokat, ami kihangsúlyozza az alakot. Nagyon jó érzéssel tölt el, amikor eseményeken vagy éppen az interneten visszaköszön a kollekcióm egy-egy darabja. Nincs számomra kiemelkedően nagy kihívás, minden előttem álló problémával megbirkózom és tanulok belőle. Törekedek mindig a tökéletességre, mert nagyon maximalista vagyok.
Mit szeretsz csinálni a szabadidődben?
HC: Nincs sok szabadidőm, a munkán kívül még a Corvinus Egyetem mesterképzéses hallgatója vagyok. Utolsó évem miatt a szakdolgozatra koncentrálok, de szabadidőmben a párommal vagyok és hazajárok szüleimhez, nagyszüleimhez. Még a barátnőimmel szoktam találkozni, elmegyünk például étterembe, moziba, vásárolni, vagy esetleg otthon egy kis csajos estét tartunk. Amikor meg van pár percem, imádom böngészni a neten a legújabb divattrendeket, amiből inspirációt kapok. A legújabb filmeket is rögtön megnézem és edzőterembe is eljárok, hogy mindig fitt legyek.
Ki a kedvenc stílusikonod? Miért?
HC: Rihanna a kedvencem. Ő egy igazi divatdiktátor, aki újraformálja a divat fogalmát és nekem éppen ezért tetszik. Egyedi, vagány, merész mégis mindig stílusos marad. Én is mindig igyekszem arra törekedni, hogy valami újat, egyedit mutassak.
A tervezés és a modellkedés mellett még milyen feladatok hárulnak rád házon belül?
HC: Számos feladatot végzek, többek között a beérkezést (legújabb ruhákat) én kapom meg elsőnek és otthon elkészítem róluk a selfie képeket, majd közzé teszem a Real World hivatalos Facebook oldalon. A katalógust is velem szoktuk befotózni, ebből rendelnek a nagykereskedések. Ezen kívül Street fotózáson is részt veszek, amelyre külön fotóst fogadtunk. A teljes megújult webshopon is már én szerepelek. A szabadidőmben mindig próbálok lifestyle képeket is készíteni.
A Sugarbird brandhez abszolút hozzátartozik a szelfizés, ez miért van?
Varró András: Magyarországon a márka a szelfivel terjedt el és ennek szükségességét most sem nélkülözzük, hiszen tudjuk, hogy a vásárlóinkhoz ezzel a fajta eszközzel tudunk a legközelebb kerülni. Értem ezalatt, hogy a Dukai Regina által készített képek "közelebb viszik" a vásárlóinkhoz a ruhákat és így komplett öltözeteket kínálnak a mindennapokra. Pontosan el tudja mindenki képzelni, hogy egy szoknyát milyen felsővel tud különlegessé tenni, illetve, hogy vannak olyan darabjai a kollekcióinknak, amiket nem pusztán egy féle stílusban lehet viselni. Ezáltal bővíteni tudjuk a kombinálási lehetőségeket.
A lookbookban is te szerepelsz, ez mennyiben más, mint a kampányfotózások?
HC: A cég most alakítja át az egész webshopot, már nem lesznek selfie-k, legalábbis más formában. Ez teljesen más, mint egy kampányfotózás, mivel ez mindig műteremben fehér fal előtt történik. Itt letisztult képek készülnek, ahol a vásárlók látják minden kis részletét a ruhának. Ezzel szemben egy kampányfotózás más műtermi környezetben vagy egy adott helyszínen történik és teljesen más koncepcióra épül.
VA: Alapvetően a koncepció hátterében a terjeszkedés áll. Egy új és folyamatos megújulásról van szó, ami megköveteli, hogy új arculatot és kommunikációs módot alakítsunk ki. Az online shop új feladat számunkra, és igyekszünk folyamatosan a legjobbra törekedni az értékesítés terén. Ami természetesen leginkább a kísérletezésben mutatkozik meg. Igyekszünk egyrészről folyamatosan újat hozni, ami a hetente megújuló kínálattal nem nehéz feladat. Ezzel párhuzamosan viszont előtérbe helyeződött az az igény, hogy a ruhákat folyamatosan és egységesen tudjuk bemutatni. Nem engedtük el a szelfiket, hiszen azok a képek is megtalálhatóak az oldalon. Viszont mostanra ez már csak egy plusz opció arra, hogy: Így is viselheted. A nemzetközivé válás feltételei immár megkövetelik, hogy a termékeinket egységesen és letisztultan kínáljuk. Hetente egyszer érkeznek újdonságok az online shopba. És ehhez elengedhetetlen, hogy minden ruháról a legjobb minőségű fotó készülhessen. Cintia ebben nagyon nagy segítség, hiszen minden stílusban kiválóan képviseli a cég irányzatát.
Hol látod magad 5-10 év múlva?
HC: Azt gondolom, hogy én egy olyan tipusú nő vagyok, aki tudja mit akar, és azért igyekszik mindent megtenni a józan ész határain belül. 5-10 év múlva is a divattal szeretnék foglalkozni, majd kiderül, hogy milyen formában. És el tudnám még képzelni magam a média területén is. Természetesen addigra családot szeretnék alapítani, és mire elég nagyok lesznek a gyermekeim, mindenképp folytatni akarom a munkát. Nem tudnék csak otthon lenni, szeretném építeni a karrieremet.