7 sztár, aki tini reklámarcként kezdte a karrierjét
Nincs bevált recept arra, hogy miként lesz valakiből igazán nagy sztár, de egy biztos, az elég jó ajánlólevél, ha már tinédzserként reklámarc.
Ezeket láttad már?
Sokan vágynak arra, hogy reflektorfénybe kerüljenek, de hiába tehetséges énekes vagy ígéretes színész valaki, ha nincs egy jól megjegyezhető és hatásos szereplés a portfóliójában. A reklámszereplés tökéletes ugródeszka, hiszen egy-egy válogatáson nagy előnyt jelenthet, ha valakinek az arcát már egy ismert márkához tudják kötni. Sok-sok gyerekszínész vagy betörni vágyó fiatal kapott lehetőséget hirdetésben, hogy aztán néhány évvel később az egész világ megismerje a nevüket.
CHANNING TATUM – Pepsi
A fiatal, feltörekvő Channing színészi és táncoskarrierről álmodozott, és húszévesen el is jött az áttörés számára, táncosként bemutatkozhatott Ricky Martin She Bangs című klipjében, bár alaposan mereszteni kell a szemünket, hogy felismerjük. A Pepsi reklámjában azonban mágikus kezű dj-ként már annál inkább ráismerhetünk, és bizony ráismerhettek a producerek és rendezők is, hiszen a hirdetés a legnagyobb televíziókban futott, így aztán nem is kellett sokáig várni, amíg Channing Tatum komolyabb szerepeket is kapott. Igaz, egy évvel később, 2001-ben egyébként a kidolgozott felsőtestű táncos-színész biztos, ami biztos, az Abercrombie & Fitch reklámjában is bebiztosította az útját a sikerhez.
TAYLOR SWIFT – Abercrombie & Fitch
Az amerikai márka hosszú ideje a fiatalok egyik kedvence, és tagadhatatlanul csalhatatlan a szimatuk, ha fiatal tehetségekről van szó. Olyan hírességek bukkantak fel akkor még ismeretlen tinédzserként a márka kampányaiban, mint Lana Del Rey, Jennifer Lawrence, Ashton Kutcher, Jamie Dornan vagy Sienna Miller és a sort hosszan folytathatnánk még. A Grammy-halmozó Taylor Swift mindössze tizennégy éves ígéret volt, amikor a gitárjával pózolt az Abercrombie & Fitch reklámjában, éppen három évvel azelőtt, hogy a debütáló albuma megjelent volna, amelynek egyébként a Teardrops on My Guitar című dal lett a legnagyobb slágere, ami egészen más megvilágításba helyezi a korai reklámszereplését.
KRISTEN STEWART – Porsche
A színésznő igazi filmes családban nőtt fel, nem csoda, hogy már nyolcévesen apróbb szerepekben felbukkant a televízióban. Mindössze tizenkét éves volt, amikor ez egyik legfelkapottabb rendező, David Fincher Pánikszoba című filmjében Jodie Foster lányát alakította, ráadásul úgy, hogy arra sokan felkapták a fejüket. Ki tudja, hogy a sztárrendező nem arra kapta-e fel a fejét, hogy Kristen Stewart egy Porsche-reklámban megcsillogtatta a tehetségét!? A kislány szerepében, aki inkább minden reggel lekési az iskolabuszt, hogy az apukája a sportautóval száguldjon vele a suliba, Kristen ellenállhatatlanul cserfes volt.
KEANU REEVES – Coca-Cola
A Mátrix- és a John Wick-filmek sztárja nálunk a Bill és Ted zseniális kalandja című őrült vígjátékával lett ismert a kilencvenes évek kezdetén. Ugyan tehetséges jégkorongozónak számított, végül a színészet miatt hagyta ott az iskolát. Az első igazán jelentős szerepét pedig 1984-ben, húszévesen egy kólareklámban kapta, ahol egy kerékpárversenyen teszi büszkévé az apját, aki egy jéghideg itallal segíti kitikkadt fiát. Innen is látszik, Keanu született győztes!
LEONARDO DiCAPRIO – Bubble Yum
A szülei nagyon korán felismerték a kis Leo tehetségét, aki mindig énekes-táncos számokkal szórakoztatta őket. Már öt-hat évesen felbukkant kisebb szerepekben a televízióban, de egészen kamaszkoráig mégsem kapott igazán figyelemre méltó szerepeket. A nyolcvanas évek egyik slágertermékének, a Bubble Yum rágóguminak azonban ő volt az egyik legismertebb reklámarca. A mából nézve a tíz év körüli Leonardo DiCaprio hanyag rágózása mintha A Wall Street farkasa Jordan Belfortjának előtanulmánya lenne.
BEN AFFLECK – Burger King
A nyolcvanas években egy televíziós oktatási műsor állandó szereplője volt, de a kilencvenes évek első feléig a legnagyobb és legismertebb alakítása egészen biztosan a nyolcvanas évek végén készült Burger King-reklámja volt. Ben Affleck ebben a minitörténetben telefonhívást kap az autójába (micsoda fejlett technológia!), és egy sejtelmes női hang azt kérdezi, hogy a Burger Kinggel beszél-e, Ben kapva kap az alkalmon, eljátssza a futár szerepét, pechére azonban amikor végre a csábos női hang tulajdonosa ajtót nyitna, újra megcsörren a telefon az autóban. Annyira meggyőző az alakítása, hogy érthetetlen, miért kellett még éveket várnia egy igazán jó szerepre.
BROOKE SHIELDS – Calvin Klein
A modell-színésznő karrierje tizenegy hónaposan kezdődött, már csecsemőnek is különleges szépségnek tartották, így lett 1966-ban a híres Ivory Soap szappan arca. Brooke Shields felkapott gyerekmodell volt, tizenegy évesen szerepet kapott Woody Allen legendás Annie Hall című filmjében, de a jeleneteit végül kivágták a filmből. Kisebb botrány lett az első valódi filmszerepéből, hiszen a Csinos kislány című filmben gyerekprostituáltat játszott, ráadásul meztelen jelenete is volt a filmben tizenkét évesen. Két évvel később a Vogue magazin legfiatalabb címlapsztárja lett, de hiába volt már igazán ismert az arca, az igazi népszerűséget a Calvin Klein reklámja hozta el számára. A provokatív reklám, amelyben a tizennégy éves Brooke felteszi a kérdést, hogy szeretnéd-e tudni, hogy mi van közte és a Calvin Klein farmerja között (a válasz: semmi), egyrészt jogos felháborodást, másrészt szupersztárstátust, harmadrészt pedig egy kultmárka születését jelentette.
A cikk eredetileg a GLAMOUR magazin 2022-es júniusi lapszámában jelent meg.