8 rejtett utalás, amit a legnagyobb rajongók sem szúrtak ki a Squid Game című sorozatban
A Squid Game különleges vizuális világa, a színek, a játékosok egyenruhája és a brutális kontrasztok mind egyedivé teszik ezt a sorozatot a megszokott amerikai filmkultúrához képest. A képi világ mellett a zenék is szokatlan atmoszférát teremtenek, amitől nehéz szabadulni, ha valaki szereti az izgalmakat. A Squid Game-láz milliókon söpört végig szerte a világon, de vajon a legnagyobb rajongók odafigyeltek minden részletre?
Ezeket láttad már?
A Squid Game sorozat sokkal többet ad egy izgalmas történetnél. A kapitalizmus és az osztálykülönbségek kritikája, valamint az emberek hajlandósága arra, hogy a túlélésért bármit megtegyenek, komoly párbeszédet indított világszerte. Ez a sorozat nem csupán szórakoztat, hanem mélyebb kérdéseket is felvet, ami lehetőséget ad arra, hogy a nézők reflektáljanak a saját életükre és társadalmi helyzetükre. De te észre vetted ezeket az utalásokat?
1. Minták a falon
A Squid Game első évadához hasonlóan a második évad játék helyszínén is felfedezhetőek a falrajzok a háló körletben, amik valójában a játékok típusára utalnak. Van közöttük már felfedett, a nézők számára már ismert játék is, azonban az idei évadban a rajzok alapján utalást kaphatunk két új játékra is, hiszen az egyik minta egy sakk táblát ábrázol, amelyen emberek állnak, a másik ábrán pedig kapaszkodnak vagy zuhannak a plafonról. Nem mintha ez bármit is befolyásolna a játékosok számára, de érdekes, hogy ez még nem indított el párbeszédeket a szereplők között - mintha kifejezetten a nézők számára készült volna.
2. Thanos körmei
Az idei évad egyik kedvenc karaktere Thanos, aki a való életben rapperként ismert a koreaiak között, éppen ezért az eredeti nyelven felvett jelenetekben gyakran beszél angolul is a koreaival keverve, amitől a karakter kifejezetten vicces monológokat kapott. Ha pedig jobban megfigyeljük a karaktert, a nevéhez hűen körmei a Marvel végtelen kesztyű színeiben pompáznak a sorozat képkockáin.
Szereted a Squid Game világát? Íme 5 zseniális film és sorozat, amit szintén imádni fogsz
3. K-pop sztárok, mint játékosok
A sorozatban több K-pop sztár is szerepet kapott, például a 322-es, a 222-es és a 007-es játékosok is nagy népszerűségnek örvendenek a koreai zene iparban. A döntés hátterében a sorozat vagy a K-pop sztárok népszerűsítése is állhat, hiszen több korábbi szereplő vált globálisan ismertté a sorozatnak köszönhetően.
4. Fegyver nélküli őrök
Az őrök a második évad harmadik részében rózsaszín ruhában érkeznek az első játék helyszínére, és nem viselnek látható fegyvert. Ennek az az oka, hogy a biztonság illúzióját keltsék a „Piros lámpa, zöld lámpa” játék kezdetéig. Ez mindkét évadban megfigyelhető volt, hiszen itt még kiszállhattak a játékosok a játék végeztével. Ebben az évadban emellett sokkal több betekintést kapunk az őrök történeteibe, és ezáltal emberibbé válik számunkra az ő motivációjuk is.
5. Szabály változtatások
Az első évadhoz hasonlóan a játékosok kiszállhatnak az első játék után, most azonban ez az opció mindvégig így is marad és minden játék után dönthetnek a többség szavazata alapján, hogy véget érjen-e a játék vagy sem. Ez csupán azért lehet, hogy a játék tervezője bebizonyíthassa a már másodjára játékba szálló Seong Gi-hunnak, hogy bár a döntés az emberek kezében van, a gondtalan anyagi helyzet elérésének lehetősége vonzóbb a többség számára, még ha az életük is a tét.
6. Park kapitány
Park kapitány felajánlotta szolgálatait a rendőrfőnöknek, hogy közösen találják meg azt a szigetet, ahol a szemek elől elrejtve zajlanak a gyilkos játékok. Azonban több jel is arra utal, hogy bizony nem teljesen ingyen segít a rendőrségnek, sőt mi több, valójában nem is segít, hanem éppen a félrevezetés a célja, és feltehetően a játék vezetőinek dolgozik. Ez megmagyarázná azt is, hogy az eltelt két évben miért nem jutottak több nyomra, ahogyan azt is, hogy az egyik kisebb szigeten történt félrevezető robbanás alkalmával sem lepődött meg a kapitány.
8 kérdés, amire csak a legnagyobb Squid Game rajongók tudják a választ
7. A Front Man beszáll a játékba
Már az első évadban is elsütötték a műsor készítői, hogy a játékok tervezője beszállt a kihívásokba a 001-es versenyzőként, így most sem volt meglepő, hogy valaki idén is többet tud, mint a többi játékos. Ami azonban még izgalmasabb, hogy bár már láthattuk a Front Man arcát, játékosként a megjelenését kifejezetten a főszereplő előző évadban megismert legjobb barátja képére formálta, hogy ezzel is szimpátiát keltsen Seong Gi-hunban, és befolyásolni tudja döntésit.
8. Nem véletlen a sorrend
A második évad egyik játékát - ahol egy teremben ülnek mindannyian, és a terem két oldalán összekötött lábbal kell teljesíteniük több gyerekjátékot - valójában pontos sorrend alapján játszották. Az a csapat, aki nem teljesíti időben a játékot halállal fizet, a Front Man azonban nem halhatott meg, így annak a csapatnak, amiben a 001-es játszott mindenképpen utoljára kellett játszania, hogy a végkifejletet ne mindenki szeme előtt kelljen véghez vinni az elbukás esetében sem, így a Front Man feltűnés nélkül visszatérhetett volna a rendező szerepébe.
