Nők írják a legsokkolóbb thrillereket, itt van két bizonyíték!
Úgy tűnik, hogy a Lány a vonaton sikere most új hullámot indított el, és ami három-négy éve A szürke ötven árnyalata idején az erotikus regény volt, az most a női thriller lehet. Magának a címkézésnek persze semmi értelme, a jó thrillernek édesmindegy, hogy nő, vagy férfi írta, de az látszik, hogy a női szerzők most nagyon rákaptak műfajra, és sokkolóan izgalmas regényeket tesznek le az asztalra.
Ezeket láttad már?
Két hasonló, bár tempójában és habitusában eltérő könyvet olvastunk az idei termésből, és azóta is reszketve ellenőrizzük este, hogy jól becsuktunk-e mindent.
Fiona Barton Az özvegy című regényében az a furcsa, hogy ez első pillanattól tudjuk, hogy ki rabolta a kétéves Bellát. Érdekes alaphelyzet, hiszen kicsit kétkedve vágunk neki egy olyan történetnek, aminek a kimenetele jó eséllyel pár oldal után kikövetkeztethető. A regény mégis az utolsó pillanatig leköt. Mi az, hogy leköt? Egyszerűen falni kell az oldalakat. Az írónő egy nagyon érdekes mozaiktechnikával a dobálja egymás mellé az özvegy, az ügybe lelkileg csajnem belerokkanó nyomozó, és a rámenős újságírónő történetét. Minden darabak egy-egy újabb információval közelebb visz a Bella eltűnésének kulcsához, de persze fokról-fokra kiderül, hogy semmi nem olyan egyértelmű, mint az első oldalak után tűnt. A legfélelmetesebb viszont egyérelműen az a kérdés, ami végső soron Az özvegy központi problémája, hogy vajon mennyire ismerjük a körülöttünk élő embereket. Vajon az, hogy valakivel évtizedeken át együtt kelünk, együtt fekszünk, elegendő-e ahhoz, hogy igazán megismerjük. És, ha kiderül, hogy nem, akkor vajon öntudatlanul is részévé válunk-e valakinek a titkos, sötét életéhez.
A pszichológiai thriller remekül mutatja be az önfelmentő kísérleteket, amelyekkel megpróbálunk belesimulni egy szerepbe. Pontosan ez a szerep enyészik el egy szempillantás alatt Claire számára, amikor egy napon a férjével egy félreeső sikátorban esnek egymásnak, de légyottjukat egy rabló zavarja meg, aki nemcsak az értékeiktől fosztja meg a párt, hanem a férj életét is kioltja. Karin Slaughter Az eltűnt lány című regényének alapproblémája nagy hasonló, mint Az özvegy kiindulópontja. Claire ugyanis a gyilkosság után egyik pillanatról a másikra szembesül vele, hogy a férje, akivel megtestesítették az amerikai mintapárt, valójában egyáltalán nem az az ember volt, akinek megismerte. Miközben egyre dermesztőbb részletek derülnek ki a férj múltjából, a feleség múltja is új sokkoló megvilágításba kerül. A csaknem 20 éve eltűnt testévének az ügye újra felszínre kerül. Slaughter olyan torokszorító, és letaglózóan véres thrillert írt, amitől egészen biztosan nem lesz nyugodt álmod. Az özvegy patikamérlegen adagolt borzongásához képest Az eltűnt lány gyilkos tempóban sokkol, de mindkettő tökéletes szórakozás azoknak, akik szeretnek félni, vagy megijedni
Fiona Barton: Az özvegy, 21. század Kiadó, 2016, 3990 FT
Karin Slaughter: Az eltűnt lány, Harlequin, 2016, 3490 Ft, elérhető e-könyvben is