Mind szeretjük a Lanvint
Hol volt, hol nem volt, élt egyszer egy fiatal nő Párizsban, aki nyitott egy kis kalapszalont a Rue Boissy d'Anglas és a Rue du Faubourg St. Honore sarkán. Jeanne boldogan tervezett kalapokat addig, míg kislánya Blanche meg nem született. A fiatal anyuka élete ekkor teljesen megváltozott, mivel gyönyörű szép kislánya arra inspirálta, hogy inkább csinos kis ruhákat tervezzen a kalapok helyett.
Ezeket láttad már?
Jeanne Lanvin nagyon szorgalmas volt és nem kellett hozzá sok idő, hogy tehetségére a barátai és ismerősei is felfigyeljenek. Mindegyikük ugyanazt akarta: hogy Jeanne tervezzen az ő kislányuknak is olyan szép kis ruhákat. Hamarosan Lanvin már nem csak a kislányoknak tervezett, hanem az anyukáknak is. Rövid időn belül Párizs és egész Európa legnagyobb neveit tudhatta a kliensei között. Lanvin szívesen tervezett nőknek, férfiaknak egyaránt, emellett lakberendezési tárgyakat, fehérneműt és szőrmét is készített, de legnagyobb szenvedélye a parfümkészítés volt. 1927-ben Jeanne megalkotta a védjegyillatát, az Arpege-t, ami a mai napig az egyik leghíresebb parfüm a világon a Chanel No.5 mellett.
És így kezdődött a Lanvin története. Miután a Vuittonok kezéből a L'Oréalhoz került, majd teljes mértékben eladták Mr. és Mrs. Shaw-Lan Wangnek, 2001-ben az imádnivaló Alber Elbazt tűzték ki a legöregebb divatház művészeti igazgatójának és minden egyéb tevékenyég vezetőjének. Alber kreativitását és művészi kompetenciáját nem vonja kétségbe senki. Mióta ő vezeti a Lanvint, a cég nemzetközi babérokra tett szert. Ennek a sikernek az elérése 110%-ban Elbaznak köszönhető. Egy igazi tervező-mániákus, heti hét napot dolgozik, minden nap reggel 5-6 órai kezdéssel.
Alber Elbaz első számú inspirációja a történetek. Történetek, melyeket emberek mesélnek neki, események, melyek vele estek meg, sztorik, melyeket ő maga talál ki. Azért tervez a nőknek, mert egyszerűen imádja, ha szépnek láthatja őket. Nem azt akarja, hogy a ruhák tegyék széppé a hölgyeket, hanem inkább a ruhák tükrözzék a nők szépségét. Ruhák, melyeket csak úgy magukra dobhatnak bármikor, és csodálatosak lehetnek minden erőfeszítés nélkül. Elbaz tervei egyszerűek, játékosak, szépek és nőiesek. Mindegyikük tükrözi a szeretet, amit tervezőjük érez irántuk. Ezt az érzést próbálja Alber átadni a nőknek minden egyes ruhájával és tervrajzával, melyek majdnem olyan híresek, mint a ruhák maguk, de legalábbis ugyanannyira művésziek.
Nem szabad elsiklanunk azon tény fölött sem, hogy Alber Elbaz sosem próbálta elfeledtetni senkivel sem, hogy ki is volt az, aki elindította útjára ezt a divatbirodalmat. 2008-ban a Lanvin bemutatta gyümölcsös, virágos illatát, a Jeanne-t, mely a név mögött álló nőnek tisztelgett, és ugyanabban az évben piacra dobott egy különleges mennyasszonyi ruhakollekciót is, melyet Jeanne kislányáról, Blanche-ról nevezett el. A kollekció darabjai nem a "megszokott" 30.000 dolláros Vera Weng-stílusú mennyasszonyi ruhák voltak, hanem inkább egy nonkonformista, humoros dózisa sok szép kis csinos ruhának (egyik közülük szerepelt a Szex és New York filmváltozatában is, amikor Carrie mennyasszonyi ruhákban pózol a Vogue számára) - olyan darabok, melyek akármelyikében én is szívesen férjhez mennék.
2010-ben, Alber igent mondott a H&M-mel egy közös kollekció tervezésére, mely egyike a világ legközkedveltebb és legjobban menő prêt-a-porter divatcégeinek. Azon év telén, Alber Elbaz szeretetét és vízióját fiatal lányok ezrei, az anyukáik és az ők anyukáik is megtapasztalhatták a H&M-en keresztül. A végeredmény magáért beszélt. A boltok polcai pár nap alatt kiürültek. Emlékszem, amikor Budapesten is bemutatták a kollekciót. Úgy gondoltam, hogy délután fogom megnézni a ruhákat a Vörösmarty téren, mert addigra legalább már oszlik a tömeg. De még hogy! Mire megérkeztem MINDENT elpusztítottak, kivéve néhány nagyszámot. A szeretet ezek szerint átjött, nem gondolod, Alber?
Egy dolog szép ruhákat tervezni, de, hogy ezeket sikerüljön a megfelelő embereknek el is adni már egy teljesen másfajta játék. De a Lanvin ebben is remekel. A kampányaik mindig viccesek, látványosak, de ugyanakkor egyszerűek és általában egy történet köré csoportosulnak (mint ahogy ez az alábbi filmből is kiderül, mely a H&M-kollekció számára készült). Fontos megemlíteni, hogy Elbaz maga is nagyon sokszor megjelenik a kampányvideókban, amitől az egész ötlet egy teljesen új szintre lép.
Ugyanez történik a 2011-es őszi-téli kollekció kampányvideójában is. Karen Wilson és Raquel Zimmermann modelleket látjuk két férfimodell mellett, amint Pitbull 2009-es slágerére, a I Know You Want Me-re táncolnak. És a cím nem is lehetne találóbb, hiszen ki ne akarná őket? Az "ők" alatt a ruhákat és a csajokat értem, vagy a pasikat – kinek mit. A videót Steven Miesel rendezte és a modellek Pitbull dalára táncolnak oly módon, ami sajnos hagy maga után nem kevés kívánni valót… Először, amikor láttam azt gondoltam, Úristen, ez szörnyű! Hogyan engedheti meg magának ezt a Lanvin? De a végére, mire Alber Elbaz is felbukkan egyik vicces outfitjében, rájöttem, hogy az egész egy vicc, kicsúfolása az összes magukat túlságosan komolyan vevő divatházaknak.
Nyugi, emberek! Alber itt van és minden a legnagyobb rendben van. Osszátok a szeretet és nézzétek meg az aktuális 2013-as nyári kampányvideót, melyet ugyancsak Steven Miesel rendezett: