10 évesen azt mondták Millie Bobby Brownnak, sosem lesz belőle színész
Nehéz elképzelni Millie Bobby Brownról, hogy ne lenne elég, tekintve, hogy generációja egyik legnagyobb ígérete, aki folyamatosan építi szépségbirodalmát amellett, hogy az évtized legfontosabb sorozatának főszereplője. Pedig mielőtt felfigyeltek rá a Stranger Things kreátorai, a Duffer tetsvérek, nem sok jövőt jósoltak neki a filmiparban.
Ezeket láttad már?
Mindössze 10 éves volt, amikor egy casting director közölte Millie Bobby Brownnal, hogy sosem fog szerepekhez jutni, nem lesz helye a szakmában, miután túl érett a korához képest, mire Millie elsírta magát. A színésznő már akkoriban magányosnak és kívülállónak érezte magát, amit nagyon megszenvedett gyerekként. Úgy érezte, nagyon különbözött a többiektől az iskolában, érettebb volt nálunk, és miután szerinte érettnek lenni kifejezetten jó dolog, nagyon rosszul esett neki, hogy ellene fordították mindezt abban az iparágban, amiben a jövőjét képzelte. „Amikor azt mondták, nem fogom tudni megállni a helyem ebben a szakmában, az nagyon bántott. Padlóra kerültem. A szüleim azt mondták, hogy készítsem el az utolsó kazettát a meghallgatásra, aztán mehetek játszani a barátaimmal.” - emlékezett vissza az Allure interjújában.
A kazetta pedig történetesen a Stranger Things meghallgatására készült, és tökéletesen elég volt, hogy három hónappal később nála landoljon a szerep. „Eleinte elképesztően szórakoztató volt” – idézi fel a színészettel kapcsolatos első élményeit. „És akkor azt mondtam: Istenem, ezzel kezdhetnék valamit. Ezzel tényleg meg tudnám változtatni a világot. Volt valami a színészetben, amitől erősnek éreztem magam, és mintha inspiráltam volna az embereket.” A hatás nem maradt el: a Stranger Things pillanatok alatt szippantotta be az X és az Y generációt, de ennél is fontosabb eredménye volt, hogy a fiatal színészeken keresztül a Z generációt is elérte. (Nem véletlen, hogy a Disney már javában tárgyal Brownnal, hogy rajta keresztül végre eljuthasson a Star Wars franchise az egészen fiatal generációhoz is.)
Millie Bobby Brown Instagramján egyre csak gyűltek a rajongók, és mivel ösztönösen zseniálisan ápolta velük a kapcsolatot, logikus volt csavarni egyet a történeten: így született meg 2019-ben a Florence by Mills szépségmárka (érdekesség, hogy a színésznő dédnagymamája után kapta a nevét), ami kifejezetten a fiatal célcsoportra lő, akiket eddig soha, egyetlen brand sem tudott ennyire explicit megszólítani. „Semmit sem tudok a bőrápolásról és a szépségről, ezért hoztam létre” – utal az interjúban a márkájára. „És téged is magammal viszlek erre az útra, hogy többet tudj meg a növényi anyagokról, szérumokról, zöldség és gyümölcskivonatokról. Ezek olyan dolgok, melyek mind fontosak a bőröd számára, de fogalmunk sincs róla, mert fiatalok vagyunk. (...) Többek kell tudnom ezekről a dolgokról, és a generációmnak is.”
Hiába imádja a világ, Millie Bobby Brown sem úszta meg az online zaklatást
Az erős közösségi média jelenléte ellenére ma már nem Millie Bobby Brown kezeli az oldalait - a rengeteg online zaklatás miatt, amiben része volt, egy időben terápiára kellett járnia. Olyannyira megviselte, hogy még a telefonjáról is törölte a közösségi oldalak applikációit. Mielőtt azonban száműzte volna a Twittert, a Tiktokot és a többieket, napi szinten kellett elviselnie, hogy folyamatosan szexualizálják őt az interneten, gyűlölködő és fenyegető leveleket, vagy kéretlen tartalmakat kapott felnőtt férfiaktól.