Lakatos Márk és Bocskor Bíborka vizuális őrületet produkálnak a Trafó színpadán
Az ország legismertebb stylistja, Lakatos Márk és a Magashegyi Underground énekesnője, Bocskor Bíborka a Megasztárban ismerkedtek meg egymással. Most – a Trafó nagyszínpadán – először lépnek fel együtt abban a vizuális őrületben, melynek két központi figuráját alakítják.
Ezeket láttad már?
Heiner Müller posztmodern Veszedelmes viszonyok-adaptációja, a Kvartett a történet szereplőiből csupán a két emblematikus figurát hagyott meg. Merteuil Márkiné és Valmont Vikomt (Lakatos Márk és Bocskor Bíborka) igazi intrikusok, gátlástalan viszályszítók. A test és a vágy két intellektuális szörnyetege áldozataik és egymás bőrébe bújva cserél álarcot és nemet is – játszi könnyedséggel. Olthatatlan vágytól égve, kétségbeesetten keresik Zeusz által levágott másik felüket, hogy újra egyesülhessenek természetes androgün lényükben. Szerelmi játszmáik boncasztalon és chat-szobákban szövődnek. A barokk maszkjáték 21. századi filterekkel, élő hang- és képmanipulációval kel életre, s ez új rétegekkel egészíti ki a jelen idejű színpadi történéseket. Heiner Müller expresszív szövegét a Trafó nézői a számukra sok szerepből ismert színésznő, Urbanovits Krisztina androgün hangján hallhatják majd az előadásban, Földényi F. László kiváló fordításában. A két főhős figurájának posztmodern rétegeit Asztalos Dorka es Darabont Áron Leon táncosok teljesítik ki a fetisiszta szerepjáték további karaktereiben.
Hajdu Gáspár és Papp Gábor videoinstallációi Orr Máté barokk-szürrealista festményeivel egészülnek ki. Vranik Krisztián élő zenei szövetei és DJ Bootsie remixei eklektikus és eredeti zenei kulisszát szólaltatnak meg – Purcelltől Handelen át a Bizottságig és a Neurotic slágeréig.
"Kiskorom óta imádtam a kosztumös filmeket! A kedvenceim a 17-18. századi történetek voltak: a Púpos, a Fekete tulipán Alain Delonnal, a Vasálarcos. A barokk kifinomultsága és romlottsága, a versailles-i udvar intrikai és az opera mesés világa elvarázsolt. A Veszedelmes viszonyok azért lett akkora siker a nagy romantikus szerelmi szál mellett, mert mindannyiunk eljátszik az életeben legalább egyszer a gondolattal, hogy mi lenne ha velejéig romlott, gonosz cselszövőként manipulálná az embereket? Merteuil Márkiné és a szívtipró Valmont Vikomt úgy játszanak áldozataikkal, mint bábukkal a sakktáblán szokás. Félelmetesek, de közben lenyűgöz intelligenciájuk, kifinomult eleganciájuk. A Kvartettben Heiner Müller csavar egyet a sztorin. Csak a két főhős marad, akik mint egy álarcosbálon egyik maszkból a másikba bújva játszák el az elcsábított nőket és a másikat. Fetisiszta szerepjáték keveredik a rizsporos rokokó regényből. A mi előadásunk egy 21.századi levélregény. Social media es chat szobák alkotják a virtuális kulisszákat, a valóság es fantázia végletesen összecsúszik és egy új világ születik. De egy marad: két szép szörnyeteg, a test es a vágy szörnyetegei, akik maszkjaik mögül néha megvillantják nagyon is emberi, esendő és fájdalmas arcukat" - mondta Márk.
Felvonulnak ismert magyar divattervezők kreációi, így például a Je suis Belle, Use unused, Szegedi Kata, Vecsei Zsófi, a Nubu vagy éppen Robert Maar munkái.
Különleges alkotóhármas áll a koncepció mögött: rendező helyett a képekben gondolkodó látványtervező Lakatos Márk, a PanoDrámát vezető dramaturg Lengyel Anna és a test fizikai megnyilvánulásaiból költészetet varázsló fiatal koreográfus, Gulyás Anna jegyzik a produkciót.
Alapkérdéseik közé tartoznak, hogy vajon a menny vagy a pokol izgalmasabb hely-e, mit kezdünk az idővel, az elmúlással és a halállal? Létezhet-e a nemeken túli, tökéletes egyesülés, ahogy az alkimisták gondolták?
Bemutató
2018.09.21. 20:00
2018.09.22. 20:00
2018.09.23. 20:00
Trafó nagyterem