Kulisszatitok: A Hosszú Katinka képregény
A májusi számunk címlapján az Iron Lady pózol, gondoltuk, miért ne használnánk ki a lehetőséget és vonnánk be a magazinba még egy rendkívüli magyar tehetséget.
Ezeket láttad már?
Mi mániákusan rajongunk az illusztrációkért. A GLAMOUR lapjain rendszeresen találkozhatsz divatrajzokkal. Nagy kedvencünk mostanában Donald Robertson, CJ Hendry, de imádnánk azt is, ha kortárs, neves művészek készítenének illusztrációkat a populáris magazinoknak, mint annak idején Salvador Dali, Joan Miro, René Gruau és még megannyi más alkotó is tette. Sokkal jobb korszakok azok, ahol ezek a területek, a populáris és az úgynevezett magas kultúra átjárhatóbb. Attila megengedte, hogy fázisokként is megmutassuk nektek, hogyan is készül egy képregény.
Ritkán rajzolsz divatmagazinnak, miért vállaltad el mégis, hogy a GLAMOUR-ba készítesz egy képregényt Hosszú Katinkáról?
Pont azért, mert soha nem kértek még fel ilyenre. Jó ötletnek tartottam az újságtól hogy bevállalnak egy képregényt. De persze az is kellett, hogy érdekeljen is amit rajzolni kell, és hogy ne egy "trash celebet" kelljen megeleveníteni.
A véleményed szerint miért bukkannak fel újra a képregények, illusztrációk a magazinokban?
Nem tudom, hogy ez mennyire új keletű. Sok újság használ illusztrációt, képregényt talán kevesebbet hírek közlésre. Többször keresnek meg bűnesetek illusztrálásához, aminek az az oka, hogy nehéz dokumentálni vagy lefotózni, mi is történt pontosan. Így egyszerűbb, ha rajz formájában "idézik" fel a történteket. A másik,- pusztán az én szubjektív véleményem pedig az, hogy az információ áradat eléggé felgyorsult, és egy rajz vagy képregény formájában közölt hír gyorsabban, jobban befogadható.
Melyek a legmenőbb magazinok, amelyeknek rajzoltál?
A The New York Times.
Mi volt a karrieredben a nagy áttörés?
Nagyon fontos állomás az életemben, amikor megismerkedtem és együtt dolgoztam Farkas Lajossal, akitől megtanultam végül rajzolni. Ő egy régi vágású szobrász, mostmár szintén képregényeket rajzol, s félelmetes tehetség.
Mennyi idő volt elkészíteni a GLAMOUR májusi számába ezt a dupla oldalt?
Mindent egybevetve körülbelül másfél hét.
Mi a helyzet a szerzői képregényeiddel?
Köszönik, jól vannak.:)
Mind dolgozol mostanság?
Jelenleg francia kiadóknak dolgozom (összesen hat könyvre van szerződésem), ami már régi álmom volt. Közelebb áll hozzám, és szakmailag is nagyobb kihívásnak tartom.
Attila eddigi életművét nemrégiben a brüsszeli Balassi Intézetben állították ki "Graphics" címmel. Ki ne hagyd a fantasztikus képregényt, amit a májusi számunkba rajzolt Hosszú Katinka úszónőről és férjéről, edzőjéről Shane Tusup-ról! Gyűjtőknek szánt különlegesség!