Justin Bieber a rasszizmus ellen emelt szót a Szigeten
Justin Bieber megjelenésében már nyoma sincs annak a betegségnek (Ramsey-Hunt szindróma), amely hosszú hetekre bénította meg a kanadai popikon fél arcát. Június elején felröppentek a hírek, hogy a ritka fertőzést kapott énekes, és valószínűleg a Szigetes fellépését is kénytelen lesz lemondani aggasztó állapota miatt. Szerencsére Justin túl van a megpróbáltatásokon és teljes mell- vagyis inkább felsőtest-bedobással tolta végig a hosszú koncertet a Sziget harmadik napján.
Ezeket láttad már?
Jó döntésnek bizonyult a szervezők részéről Justin Bieber számára kifizetni a Sziget legmagasabb idei gázsiját, mert rengeteg érdeklődőt vonzott a Nagyszínpad elé a 28 éves pop-sztár augusztus 12-én. Az már más kérdés, hogy ki, milyen okból látogatott ki a koncertre. Több olyan magyar fesztiválozóval találkoztam, aki egyáltalán nem rajongója az énekesnek - egyszerűen csak kiváncsi volt rá élőben. Kicsit lehangoló is volt hallani tőlük a sok ítélkező megjegyzést, amely elsősorban az énekes külsejének szólt, de aki nem akart a “hater”-ek csapatához csatlakozni, az egy magas szintű, minden szempontból profi színpadi show-t kapott. Akár szereti a modern popot és az R&B-t, akár nem - akár ismeri Justin Bieber zenéjét, akár nem.
Justin pályaalkalmasságát nem lehet megkérdőjelezni, minden megvan benne, ami egy fiatal popsztárt sikeressé tehet, amelyre nem kell jobb bizonyíték, mint a koncertet eufóriában és olykor könnyes szemmel végigéneklő tinilányok tömege. Bár nem mindenkinek jön be a kidolgozott, szétvarrt felsőtest, a szomorú kutyaszemek és a visszafordított baseball sapka, de feltétlenül előny, ha egy popelőadó mutatós a színpadon. Amellett persze, hogy a műfajhoz illő, jó hangja van és a mozgása is minimum összerendezett. Justin Bieber esetében ezek mind teljesülnek és ehhez jön hozzá az őt körülvevő profizmus. A tökéletesen megkomponált, de nem túlzó látványelemek (pl. a megfelelő fénytechnika, a vetítések), az egytől egyig kiváló sessionzenészei és a látványos koreográfiákat táncoló tánccsapata. Talán a szakmailag kevésbé avatott szemek nem veszik észre, hogy a műfajilag komplex produkció valójában olyan, mint egy színházi előadás, annak minden elemével, de leginkább egy jól megírt szövegkönyvvel, amelyben jelenetek (vagyis itt a számok) megtervezett dinamika szerint váltogatják egymást. És ez most nagyon működött Justin Bieber esetében.
A Szigetes koncerten nem maradhattak el a popsztár legismertebb dalai sem. Egy rövid vetítés után a Where Are You Now-ra - pink kapucnis Drew pulcsiban - lépett színpadra a szupersztár, amelyet aztán sokak örömére hamar levett és félmeztelenül nyomta végig a koncertet. Aztán később elhangzott a Sorry, a sok éves Baby és a Love Yourself is. Elvis-i és Beatles-i időkre emlékeztető jeleneteket lehetett látni a közönség soraiban, ahol sok lánynál tört el mécses a slágerek felhangzásakor. Egészen felüdítő volt látni a koncert második harmadában Justin Biebert egy fehér zongorához leülni, ahol belefeledkezve játszotta a jazzes hangzású számait. Talán egy jövőbe mutató fejlődési irány szemtanúi lehettünk…
De amiért mi leginkább szerettük Justin Biebert a Szigeten idén, hogy a show különböző elemeivel és rövid színpadi beszédével is a rasszizmus ellen emelt szót. Mindenkit a toleranciára intett és azt kérte, fogadjuk el egymást bőrszíntől függetlenül. A mindössze 28 éves szupersztár - aki már minden lehetséges zenei díjat megnyert, megnősült és nem csúszott bele a fiatalkorban világsztárrá vált zenészek tipikus drogos, alkoholista kiégésébe, annak ellenére, hogy közel állt ehhez, viszont átesett néhány magánéleti kihíváson - attól az embertől ez a felhívás bölcsen és hitelesen hangzott és remélhetőleg eljutott a teltházas Sziget közönségéhez és a 254 milliós Insta követő táborához is. Márcsak azért is, mert Justin megosztott pár “buli fotót" tegnapról az Instagramján. Jövő májusban az Arénában folytatja.
Vida Virág