Befutott az év karácsonyi reklámja – A John Lewis végre túllépett a giccsen és a közhelyeken
Felnőtt a feladathoz, az értékteremtéshez, és lezárta hatásvadász korszakát a John Lewis. Olyan karácsonyi reklámmal nyitja meg hivatalosan is a karácsonyi szezont, amivel konkrét globális üzenetre hívja fel a figyelmet.
Ezeket láttad már?
Imádjuk, ahogy patikamérlegen adagolja az érzelmeket, választja ki és dolgozza át a zenéit, egy dolog azonban biztos: a John Lewis áruházlánc minden egyes évben biztosra megy, ha a karácsonyi reklám a téma, ami, félreértés ne essék, minden alkalommal kedves, bájos, és szem nem marad szárazon tőle. Most azonban határozottan úgy tűnik, az áruházlánc bátrabban mer kísérletezni, és kilépni a saját, szinte már Disney-t hajszoló önismétléséből. Míg 2021-ben egy földöntúli történetet hoztak a szeretetről, idén úgy döntöttek, megszakítják az önmagáért való cukiskodást, és kihasználják, hogy a mára hagyománnyá vált reklámjaikkal elképesztő tömegekhez érnek el.
Üzenete nagyon konkrét, mentes a giccstől, mégis erős és működik: arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy lassítsunk, konstatáljuk, milyen sok embernek van szüksége kézzel fogható és tartós segítségre, majd tegyük fel a kérdést: mi mit tehetünk másokért?
Viszlát, magas költségvetés, helló, értékes globális üzenet!
Hatásvadász aláfestő zenék és cukiskodó rókák/sündisznók/pingvinek helyett egy középkorú férfit láthatunk, aki látszólag nagyon erőteljesen igyekszik megtanulni gördeszkázni, és ezzel együtt felkészülni, hogy nevelőszülő váljon belőle. A motiváció karácsonykor pedig be is kopogtat az ajtón: egy családra váró kislány, gördeszkával a kezében. „Bejössz?” - teszi fel a kérdést leendő anyukája, mire a kislány besétál új életébe.
A John Lewis ígérete szerint hosszú távon köteleződik el amellett, hogy támogassa a fiatalokat, aminek a közlésére végre egy explicit eszközt is talált. A The Guardian információi szerint 7 millió fontos költségvetés áll a kampány mögött, és szöges ellentéte annak, ahogyan az elmúlt egy évtizedben a John Lewis megközelítette a karácsonyi időszakot – gondoljunk csak a kifejezetten magas költségvetésből készült tavalyi, korábban már említett földöntúli koncepciójára. Mindezt az áruházlánc egyik fejese is megerősítette, miszerint szerették volna, ha idén alapjaiban térnek el a korábbi irányaiktól, és aminek az volt a célja, gondolkodjunk el azon, milyen módon támogathatunk másokat mi magunk. Ehhez pedig nem kellenek közhelyek és hangos gesztusok, csak a lehető legjobb szándékunk és az energiánk.
Te milyen fontos ügy mellett állnál ki szívesen?
- „Tudjuk, hogy ti sem tudjátok, hogy lehetne megmenteni a világot, de legalább látni szeretnénk, hogy igyekeztek”
- „Nincs annál jobb dolog, mint boldoggá tenni másokat" - Interjú a KIKAPCS. Alapítvány megálmodóival
- Fenyvesi Zoli: „Ha felszállok egy villamosra, már nem fordítják el a fejüket az emberek”