Megérkezett az év legjobban várt karácsonyi reklámja, és végre húzott egy váratlant a John Lewis

Ez a cikk több mint 6 hónapja frissült utoljára, a benne lévő információk elavultak lehetnek.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Onnan tudjuk, hogy hivatalosan is elkezdődhet a karácsonyra való hangolódás, a dekorálás és az ajándékok beszerzése, hogy a John Lewis áruházlánc "szabadjára engedi" A Karácsonyi Reklámot. Minden túlzás nélkül ők a legmeghatározóbbak ebben, amolyan kreatív nagyhatalom, idén viszont úgy döntöttek, új irányt diktálnak a piac számára.

A John Lewis karácsonyi reklámja 2023-ban minden korábbinál eredetibb és nagyobbat üt
A John Lewis karácsonyi reklámja 2023-ban minden korábbinál eredetibb és nagyobbat üt
Fotó: John Lewis

Picit hatásvadász, nagyon kedves karakterek, annál is szívfacsaróbb történet, és hozzá tökéletesen passzoló zene. A John Lewis karácsonyi hagyománya, hogy minden év november elején előrukkol a saját kis karácsonyi narratívájával. Mondhatjuk rá, hogy giccses, az viszont nem vitatható el tőle, hogy mindenkire hatással van, és diktálja a trendeket, míg mások mögötte kullognak ötletekben és megvalósításban egyaránt.

Húsevő növény karácsonyra? Jöhet!

Az idei kisfilm főhőse egy kisfiú, aki ráakad a tökéletes karácsonyfára, jobban mondva annak a magjára, amit elkezd nevelgetni. Abból viszont nem egy klasszikus fenyőfa nő ki - ahogy maga a reklám sem egy klasszikus karácsonyi alapszituációra épül -, hanem egy Vénusz légycsapója, ami, ahogy fejlődik, úgy válik egyre kezelhetetlenebbé.

Majd karácsonykor eljön a pont, amikor mennie kell, a helyét pedig átveszi egy csodaszép fenyő. Az egész felütés és alapötlet értelmetlennek tűnhet, a végére viszont gyönyörűen összeáll. A család ugyanis megsajnálja a száműzött virágot, ami pont úgy szomorkodik a hidegben, mint egy kölyökkutya, kisétálnak hozzá az udvarra, és a fenyő helyett elé rakják az ajándékokat. Érkezik egy újabb csavar: a neveletlen növény felfalja a dobozokat, de csak látszólag, valójában ugyanis épp kicsomagolja, majd kiosztja azokat a tulajdonosuknak - pont, mint egy tökéletes karácsonyfa, amit tényleg beígértek mag korában.

Befutott az év karácsonyi reklámja – A John Lewis végre túllépett a giccsen és a közhelyeken

Befutott az év karácsonyi reklámja – A John Lewis végre túllépett a giccsen és a közhelyeken

Hogy mi az idei üzenet? Ahogy a kisfilm végén is látjuk a szlogent, merjük engedni fejlődni a tradíciókat, és - ezt már mi tesszük hozzá -, álljunk hozzá nyitottan, nézzük meg, hova fejlődik, és merjük meghaladni a korábbi megoldásainkat, szokásainkat, énünket és életünket. Az üzenet nem új, de az, ahogy a John Lewis idén hozzányúlt, az nagyon is progresszív.

Új év, új megoldások, haladó szellemű irány

A cuki pingvinekhez és az ugráló erdei állatkákhoz képest mindenképpen meredek váltásnak és komfortzónából való kimozdulásnak tűnhet az új irány, aminek megvan az oka. A John Lewis ugyanis ügynökséget váltott, és lecserélte az adam&eveDDB kreatív partnerét a Saatchi & Saatchi nevű ügynökségre, ami a jelek szerint szeret merészebb felütésekben gondolkodni.

A rendezés a Megaforce érdeme, a zene pedig dedikáltan a reklám alá készült, méghozzá a legendás Andrea Bocelli közreműködésével. (Meglepetés: az így született dal jótékonysági kislemezként jelenik meg.) Az is feltűnhet, hogy a dal olasz nyelvű, ami szintén a koncepció része volt. Roise Hanley, a John Lewis marketingigazgatója szerint ugyanis minden alkalommal elvonta a figyelmet a történetről, amikor angol nyelvű dalszöveget használtak. Szóval új időket írunk, új szelek járnak, ahol az üzenet progresszívabb módon, és jóval több humorral találkozik.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Az 51 éves Heidi Klum forró fotójától azonnal zavarba jössz, kamerák előtt villantotta meg a mellét

Az 51 éves Heidi Klum forró fotójától azonnal zavarba jössz, kamerák előtt villantotta meg a mellét

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)