Megérkezett az év legjobban várt karácsonyi reklámja, és végre húzott egy váratlant a John Lewis
Onnan tudjuk, hogy hivatalosan is elkezdődhet a karácsonyra való hangolódás, a dekorálás és az ajándékok beszerzése, hogy a John Lewis áruházlánc "szabadjára engedi" A Karácsonyi Reklámot. Minden túlzás nélkül ők a legmeghatározóbbak ebben, amolyan kreatív nagyhatalom, idén viszont úgy döntöttek, új irányt diktálnak a piac számára.
Ezeket láttad már?
Picit hatásvadász, nagyon kedves karakterek, annál is szívfacsaróbb történet, és hozzá tökéletesen passzoló zene. A John Lewis karácsonyi hagyománya, hogy minden év november elején előrukkol a saját kis karácsonyi narratívájával. Mondhatjuk rá, hogy giccses, az viszont nem vitatható el tőle, hogy mindenkire hatással van, és diktálja a trendeket, míg mások mögötte kullognak ötletekben és megvalósításban egyaránt.
Húsevő növény karácsonyra? Jöhet!
Az idei kisfilm főhőse egy kisfiú, aki ráakad a tökéletes karácsonyfára, jobban mondva annak a magjára, amit elkezd nevelgetni. Abból viszont nem egy klasszikus fenyőfa nő ki - ahogy maga a reklám sem egy klasszikus karácsonyi alapszituációra épül -, hanem egy Vénusz légycsapója, ami, ahogy fejlődik, úgy válik egyre kezelhetetlenebbé.
Majd karácsonykor eljön a pont, amikor mennie kell, a helyét pedig átveszi egy csodaszép fenyő. Az egész felütés és alapötlet értelmetlennek tűnhet, a végére viszont gyönyörűen összeáll. A család ugyanis megsajnálja a száműzött virágot, ami pont úgy szomorkodik a hidegben, mint egy kölyökkutya, kisétálnak hozzá az udvarra, és a fenyő helyett elé rakják az ajándékokat. Érkezik egy újabb csavar: a neveletlen növény felfalja a dobozokat, de csak látszólag, valójában ugyanis épp kicsomagolja, majd kiosztja azokat a tulajdonosuknak - pont, mint egy tökéletes karácsonyfa, amit tényleg beígértek mag korában.
Hogy mi az idei üzenet? Ahogy a kisfilm végén is látjuk a szlogent, merjük engedni fejlődni a tradíciókat, és - ezt már mi tesszük hozzá -, álljunk hozzá nyitottan, nézzük meg, hova fejlődik, és merjük meghaladni a korábbi megoldásainkat, szokásainkat, énünket és életünket. Az üzenet nem új, de az, ahogy a John Lewis idén hozzányúlt, az nagyon is progresszív.
Új év, új megoldások, haladó szellemű irány
A cuki pingvinekhez és az ugráló erdei állatkákhoz képest mindenképpen meredek váltásnak és komfortzónából való kimozdulásnak tűnhet az új irány, aminek megvan az oka. A John Lewis ugyanis ügynökséget váltott, és lecserélte az adam&eveDDB kreatív partnerét a Saatchi & Saatchi nevű ügynökségre, ami a jelek szerint szeret merészebb felütésekben gondolkodni.
A rendezés a Megaforce érdeme, a zene pedig dedikáltan a reklám alá készült, méghozzá a legendás Andrea Bocelli közreműködésével. (Meglepetés: az így született dal jótékonysági kislemezként jelenik meg.) Az is feltűnhet, hogy a dal olasz nyelvű, ami szintén a koncepció része volt. Roise Hanley, a John Lewis marketingigazgatója szerint ugyanis minden alkalommal elvonta a figyelmet a történetről, amikor angol nyelvű dalszöveget használtak. Szóval új időket írunk, új szelek járnak, ahol az üzenet progresszívabb módon, és jóval több humorral találkozik.