TECHXPO: Manapság már mindenkiből lehet influenszer! Vagy mégsem?
Az influenszerek élete látszólag egyszerű, és mindenféle bonyodalomtól mentes. Szép helyekre mennek szép ruhákban, jókat esznek, ajándékokat kapnak, és cserébe csak azt várják tőlük, hogy megmutassák a követőiknek, miért is érdemes irigyelni őket. Vannak, akik szerint ma már bárkiből lehet influenszer, akinek van egy olyan telefonja, aminek jó a kamerája. Mégsem lesz az a legtöbb közösségi média felhasználó. Vagy egy kicsit mégis?
Ezeket láttad már?
A TECHXPO Közép-Európa legújabb technológiai rendezvénye, a fesztivál, kiállítás és konferencia izgalmas és változatos kiállításokkal és beszélgetésekkel vár. Olyan programok várnak, mint a Red Bull F1-es modellautón bemutatott pit stop kerékcsere-verseny, de itt lesz a PlayIT hivatalos afterparty-ja, ahol bemutatkozik a PS5 pro is. Az eseményen például azt a kérdést is feszegeti majd Trunk Tamás és Turai Barna, hogy lehet-e akárkiből influenszer.
Képezd magad influenszerré!
Az, hogy bárkiből lehet influenszer, legalább olyan közhely, mintha azt mondanám, hogy az interneten bármit meg lehet tanulni. Mindkettő igaz is, meg nem is, mindenesetre több olyan online képzést is lehet találni, amely abban segít, hogyan lehetünk influenszerek. A kevesebb mint tízezer forintért elvégezhető videókurzus bő egy óra alatt tanítja meg az ígéretek szerint, hogy mi az az Instagram marketing, Instagram algoritmus, hogyan dolgozzunk egy influenszer ügynökséggel, hogyan dolgozzunk márkákkal, hogyan készítsünk kreatív tartalmat, hogyan fotózzunk és videózzunk. És persze azt, hogyan lehet kitűnni a tömegből, és hogyan tárgyalhatsz a márkákkal. De tényleg ennyi lenne az egész?
TECHXPO Fesztivál: Nézd meg, próbáld ki, éld át! November 22-24. | Millenáris, Budapest
A TECHXPO Közép-Európa legújabb technológiai rendezvénye, ahol fesztivál, kiállítás és konferencia várja a látogatókat. Olyan programok várnak, mint a Red Bull F1-es modellautón bemutatott pit stop kerékcsere-verseny, de itt lesz a PlayIT hivatalos afterparty-ja, ahol bemutatkozik a PS5 pro is. Emellett az autóipar múltja és jövője is terítékre kerül, körülnézhetsz az AI-generált képkiállításon, valamint bemutatkozik a Digitális Állampolgárság Program is. A részletes programot a TECHXPO weboldalán találod, a fesztivál napijegyekért látogass el jegyértékesítőnk oldalára.
A legtöbb szakmához előképzettség szükséges, villanyszerelő, szakács, jogász vagy tanár, mindannyian évekig tanulják a szakmát. Az influenszerség akkor egy egyórás gyorstalpaló lenne? Ez persze azokat a hangokat támasztaná alá, amelyek szerint tényleg bárkiből lehet influenszer. De valóban bárki képes több ezer ember véleményére hatni, felkelteni az érdeklődést, és tömegeket megmozgatni azzal, ha megmutatja, mi van a táskájában? A képlet ennél jóval árnyaltabb.
Hatnak a fiatalokra!
Ugyanakkor azt is érdemes megnézni, hogyan viszonulnak a fiatalok az influenszerekhez. A Be Social 2023-ban magyar tiniket kérdezett az internetezései és közösségi-médiás szokásaikról. 35,6 százalékuk mondta azt, hogy harmincnál több influenszert követnek, közel 30 százalékuk pedig tíz és harminc közöttre becsülte az általa követett influenszerek számát. Talán ennél is beszédesebb, hogy a megkérdezettek közel fele vásárolt már valamit influenszer hatására, és 36 százalékuk mondta azt, hogy ő maga is szívesen lenne híres az interneten.
Akiknek sikerült
Jól látszik tehát, hogy sokan szeretnének influenszerek lenni, de nem mindenkinek sikerül. Főleg nem olyan véleményvezérré válni, aki a generációjának a hangja. „Nem azért vagyok szakértő, mert sok követőm van vagy mert cipőket gyűjtök, hanem mert évek óta minden nyáron heteket töltök Oxfordban üzleti, gazdasági, politikai és vezetői kurzusokon, nemzetközi konferenciákra járok, ahol nem csak előadok, hanem figyelek is, és régóta építem azt a szakértelmet és tudást, ami miatt több vagyok annál, mint egy cuki kissrác” – mondta korábban Trunk Tomi a GLAMOUR magazinnak.
Az egyértelműen látszik, hogy a sikeres, tartalmas, valódi követőbázissal rendelkező, értékes tartalmak elkészítése messze túlmutat azon, amit bárki el tud készíteni. Az igazán sikeres influenszerek pedig pontosan tudják, hogy a tartalmaik sokakhoz elérnek, ez pedig felelősséggel jár.
„A Sneakerness rendezvényem nem csupán cipővásár, mint a legtöbb hasonló esemény, hanem egy kulturális platform is. Van egy nagy vállalkozói vásári oldal, ahol tizenhét országból érkező eladók kínálják a portékáikat, de emellett van egy Culture Street színpadunk is, ahol street art művészek, zenészek és sportolók lépnek fel. Ez egy nemzetközi kultúraalapú perspektívát nyújt a fiataloknak, ami számomra nagyon fontos. Szeretném, ha az eseményeink inspirációt adnának a fiataloknak, és egy többlet értéket képviselnének” – mondta a GLAMOUR-nak Trunk Tamás.
A Techxpo vasárnapi programjában Turai Barnabással beszélget Trunk Tamás többek között arról is, mi kell ahhoz, hogy valakiből sikeres influenszer váljon, illetve hogy hogyan áll a Z-generáció a tartalomelőállítók és a digitális világ kérdésköréhez.